Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
17-07-06, 12:37 #1
Store butikker er ikke alltid det beste
Holder på å pusse opp litt på kjøkkenet nå (det trengs!), og hadde egentlig kun tenkt å male frontene. Men så fikk jeg se at Ikea hadde benkeplate til 249,- og tenkte at det skal jeg jammen meg spandere! Ny benkeplate trengs det også.
Så min far og jeg dro inn på Ikea på Slependen i dag. Pappa ventet i bilen mens jeg travet rundt i varehuset, han monterte takgrinda på bilen mens han ventet.
Og for et styr med å finne frem! Varehuset var digert nok fra før av om en skulle trave rundt, og nå har de utvidet og bygget om. Jeg så en plakat med "Kjøkken 2. etasje", jaha tenkte jeg, - dit skal nok jeg. Yeah...
Jeg travet igjennom hele møbelavdelingen, og fant ikke noe kjøkken. Så var det å spørre om veien, for kartene underveis skjønte jeg ikke så mye av. Joda, jeg skulle selvfølgelig tilbake igjen samme vei. Helt tilbake. Så jeg trasket tilbake og så at der jeg hadde tatt til venstre, der skulle jeg ha tatt til høyre i stedet.
Nåvel. Etter å ha ventet og ventet på en kundebehandler, fikk jeg endelig til svar at varene jeg skulle ha, de lå i selvbetjeningsavdelingen nede, og for å komme til trappa som førte ned dit, måtte jeg traske gjennom hele den forbanna møbelavdelingen tilbake igjen!
Endelig nede igjen etter en pust i bakken på en stol, så jeg skiltet om selvbetjening. Jeg skulle ha ei skjærefjøl i kjøkkenavdelingen der, og den fant jeg. Fant også ei vogn.
Men hvor var så selvbetjeningslageret der benkeplata skulle ligge? Traske, traske, traske... gjennom hele selvbetjeningsavelingen, full av hylende unger, folk som virrer rundt og folk som stopper opp midt i gangen. Deretter inn i en laaaang korridor før jeg så endelig begynte å skimte små glimt av et lager.
Selvfølgelig lå min benkeplate på en av de innerste reolene, og selvfølgelig veide den 25 kilo og var mer enn to meter lang, altså uhåndterlig for en person alene. Hvor var så betjeningen? Først måtte jeg bytte ut vogna, måtte ha en som jeg kunne ha den der lange plata på. Med ny vogn fant jeg også betjening som hjalp meg å få den lange, tunge plata ned på vogna.
Så var det å manøvrere seg til kassene da. Med ei diger plate og en vogn som ville sine egne veier. Omsider ble "hest og vogn" skjøvet gjennom kassa, kortet dratt og det bar ut på ville veier igjen.
Selvfølgelig en laaang korridor ut igjen, før jeg endelig kom til parkeringshuset der min far ventet med bilen.
Benkeplata ble stroppet godt fast på taket, og først vel hjemme kom jeg til å tenke på om jeg hadde fått med meg riktig type. Altså, modellen var riktig, men om fargen var den jeg skulle ha. Surrehuet meg hadde selvfølgelig ikke greid å se etter om det var riktig farge på plata, selv om jeg faktisk klarte å finne rett reol (ikke verst!). Ville ikke åpne innpakningen for å se, vi lot den ligge på bilen fordi min far skal ta den med seg på jobben og få saget den til passe lengde for meg senere.
Heldigvis har Ikea hjemmesider hvor det går an å søke på varenummer! Et søk viser at jeg har fått riktig plate. For neimen om jeg hadde orket en tur til inn i det galehuset der!
Til dere som planlegger en tur til det nye Ikea på Slependen, - ta på dere gode gåsko og vær forberedt på en laaang gåtur!
Hmmm... det hadde kanskje ikke vært så dumt å pugge fjellvettreglene også, sånn for sikkerhets skyld...
Jeg skal nå grave meg ned og slappe av resten av dagen. Kjenner jeg trenger det nå. Er stiv og støl etter all traskinga. Er glad jeg hadde tatt på meg gode joggesko!
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
17-07-06, 12:55 #2baremei Gjest
Puh! *pese*
-
17-07-06, 14:41 #3
Skrekk og gru!
Jeg sliter med noe så "enkelt" som en klesbutikk! Et slikt prosjekt er i utgangspunktet fullstendig uoverkommelig. Er imponert Sonja!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
17-07-06, 21:37 #4
Og så sovnet jeg av utmattelse etterpå! Ble vekket av min far da middagen hadde vært ferdig i en halvtime (var bedt opp til dem i dag, til makrell de hadde fisket selv!), og fy så vanskelig det var å komme opp av senga! Tror jeg brukte flere minutter på å finne ut hvor jeg var hen, før jeg endelig fikk rotet meg til å finne noen klær... Fortsatte å sove etter middagen igjen, våknet for en time siden.
Det blir lenge til jeg besøker et sånt stort varehus igjen!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Mine beste prøvesvar så langt, men trenger hjelp!
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 14-07-08, 12:33 -
Mine beste år liksom.....
Av Caramella i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 10Siste melding: 23-03-08, 22:24
Svar med sitat
Bokmerker