Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: jeg svetter

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard jeg svetter

nå har jeg gått en uke på liothyronin. føler meg litt mer opplagt.
    men jeg svetter. noe helt vanvittig. har aldri vært noe frysepinn. men nå er det helt ille. går i t-skjorte ute og det er bare 13 grader her. jeg syns det er deilig. klarer ikke ha dyne på om natten, selv med åpent vindu..

er dette vanlig når man begynner på liothyronin????

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei mokki, dette er etter hva jeg har forstått helt vanlig. Det skyldes at du øker t3-verdien din. Svetting er ok, men begynner du å få hjertebank og kjenne deg rastløs i tillegg må du revurdere liothyronin-dosen din.

Jeg har også begynt å svette mer etter at jeg startet på armour (inneholder også t3) særlig under trening og når jeg kommer inn etter å ha vært i sola. Jeg har aldri brukt deodorant (!) rett og slett fordi jeg aldri tidligere har trengt det. For min del ser jeg dette som en positiv utvikling.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har også gått på Liothyronin i ei uke. Jeg svetter ikke mer enn normalt. Akkurat som tidligere, hadde jeg igjen ei grusom fryse-natt i natt.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    28

Standard

Hei!
    Jeg har også nettopp begynt med Liothyronin. De første 2 ukene svettet jeg noe helt forferdelig, men nå har det gradvis gitt seg. Virker som kroppen har vent seg til dosen nå. Legen mente at jeg skulle ta 2 ganger 20 mikrogr. om dagen, men jeg gikk jo rett til himmels av den dosen. Tar istedet en kvart tablett to ganger daglig, som funker bra på meg....

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn