Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Sterilitet?
-
15-06-06, 20:59 #1
Sterilitet?
Jeg var hos legen min på kontroll i dag og spurte om sykdommen og gravididtet. Legen fortalte at ved vedvarende høy Anti-TPO og hyper/hypothyreose over lang tid kan føre til sterilitet hos enkelte. Jeg har hatt høy Anti-TPO i syv år og har hatt hyperthyreose i tillegg til hypo'en. Allikevel sa hun at det selvsagt ikke betyr at jeg blir steril, men man kan. Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaringer med dette? Hvordan var det for dere å bli gravide? Jeg er bare 21 år og litt bekymret for fremtiden!
:(
Hilsen meg[/i]
-
16-06-06, 20:01 #2
Ikke bekymre deg, mange har fått flere frske barn og etterpå skjønt at de var hypo lenge...
Det fins antstoffer mot eggstokkene også, og da kan man få en prednisolon-kur for å få dem ned. Ihvertfall i amerika. Tror ike de tester for det her.
-
16-06-06, 21:04 #3baremei Gjest
Så lenge du får riktig behandling for hypoen burde det slett ikke være noe problem med noe.
Følg med på blodprøvene dine selv, sørg for alltid å få en kopi av svarene og sett deg inn i hva de betyr.
Og når du blir gravid skal du vite at det er vanlig å måtte øke dosen med ca 50% i løpet av svangerskapet, og umiddelbart etter fødselen redusere med ca 1/3.
Det var slik det ble gjort med meg, og jeg fikk tett oppfølging underveis og etterpå, med blodprøver hver 4-6 uke.
At jeg aldri ble helt bra før jeg fikk Armour er en annen og lengre historie. Fungerer du bra på Levaxin skal det altså gå greit.
Svar med sitat
Bokmerker