Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Effekt av Armour
-
10-06-06, 21:50 #1
Effekt av Armour
Lurer på en ting kan man først merke effekten på at temperaturen stiger har nå temp på 37 og at jeg har gått litt ned i vekt før man merker det på formen generelt? Jeg håper jo , men denne uken har 2 av 7 dager vært bra og det er jeg jo glad for selv om jeg skulle ønske det var flere.
-
11-06-06, 09:40 #2
Tempen er jo en følge av at det foregår en forbrenning, så det er jo bra.
Men det tar tid.
Jeg gikk fort ned de første månedene, men resten tok over et år.
Det er ikke sikkert det kan sammenlignes direkte for jeg hadde bare 12-15 kg over og 10 av dem forsvant fort.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-06-06, 19:07 #3
Jeg har 12 kg. Kanskje jeg trenger å øke dosen med Armour litt.
-
11-06-06, 19:15 #4
Når begynte du med Armour ?
Hvor lenge har du hatt dosen du bruker nå ?
Har du noen prøvesvar ? (fT4)
Kjenner du noe uro og hjertebank ?
En kan kjenne litt på sulten også. På lav dose har ikke jeg samme sterke sultfølelse som når dosen er høy. Jeg blir sulten da også, men ikke så innmari som jeg kan bli når dosen er høy.
Man må antagelig få litt erfaring med aktuelle doser og kjenne litt på dem før man merker dette godt.
Antar at alle er som jeg
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-06-06, 19:30 #5
Jeg begynte med armour 25 mai. Har stått på denne dosen en 10 dagers tid nå og er fortsatt like trett. Holdt på å sovne på jobb på fredag. Ellers så er jeg jo veldig sulten når jeg er sulten men slik har jeg alltid vært. Har ikke merket noen tegn til overdosering. Har ikke målt T4 etter at jeg begynte med Armour, men skal gjøre det på tirsdag. ( gruer meg til det da legen ikke var blid sist jeg snakket med ham :evil: ) Hvor høy/lav T4 kan jeg tillate meg å ha syns du ? Det var litt høyt sist T4 26 og T3 10, men legen sa at prøvene var fine.
-
11-06-06, 19:50 #6
Hm. Sist du målte gikk du på Levaxin ?
Det var typisk for meg at jeg av og til hadde høye fine prøver da jeg var på levaxin, men de virket jo bare ikke. Da jeg begynte med Armour falt fT4 til under minstemålet, men jeg hadde det kjempefint i den tia og det var da kiloene raste og symptomene forsvant en etter en.
Tempen kom jo samtidig såklart.
Hvor mye Armour tar du da ?
Så vil jeg jo si at etter 10 dg. er ingen vits i å måle - 10 måneder så.
Jeg vil ikke forvirres av dem jeg da, jeg vil kjøre mitt eget løp å finne en dose/blanding som gjør meg så frisk som mulig uten leger som griner på nesa og er skeptiske til alt.
Dessuten har jeg aldri en gang hatt nytte av dem til å finne en god dose. Målingene viser jo bare hvor mye hormoner det er i blodet - ikke om dem gjør noe.
Men det er altså min metode.
Hittil har jeg funnet ut at jeg klarer meg ikke på bare Levaxin alene, og heller ikke på Armour alene, så nå mikser jeg.
Etter at jeg begynte mixinga fant jeg ut at jeg tålte heller ikke hele dosen på en gang - så kanskje jeg hadde greidd meg med å dele dosen.
Jeg vet ikke.
Jeg hadde kraftige leggkramper i hele Levaxintia og jeg har fått igjen litt nå. Dem skal ikke bli mye verre før Levaxinen æk !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-06-06, 19:56 #7
Det med sulten kan kanskje være lavt cortisol, eller at kroppen trenger mer enn man lager av en eller annen grunn.
Husker en i utlandet som slet med lavt blodsukker og fant ut at det var noe sånt.
I så fall må man ta det langsomt med thyroxin etc. Men det merker man jo selv.
-
11-06-06, 20:07 #8
Jeg har jo dårlig med kortisol, og det er ingen døgnvariasjon - men målinga har kanskje ikke så stor verdi nå, for jeg gikk på rein Levaxin den gangen.
Det at jeg gikk så kjempefort ned tyder jo også på at det var endel vatn der ? I så fall er det vel aldosteronet som bedret seg ?
Så at stoffskiftesituasjonen nok har påvirket forhold i binyrebarken tror jeg er helt sikkert.
Jeg har tilbudt å stille med armen til en ny synacten-test, men det ville de ikke gitt. Da kunne de jo sett om Armour har noe forseg !
På meg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-06-06, 20:32 #9
Jeg gikk på Levaxin sist jeg målte T4 og T3. Jeg bruker 2.5 gain med Armour nå og ikke noe Levaxin foreløpig.
-
12-06-06, 08:35 #10
Det skulle bli ca. nesten 15µg(4,5x2,5) t3 og (38x2,5)= ca. 95µg t4.
Ser ut som en vanlig dose, men jeg vet om folk som tar mindre også og mer også.
Mange merker fort en vesentlig bedring og noen merker det mer etter flere uker/måneder.
Det kan også være at det feiler deg noe annet, slik som en annen autoimmun tilstand i tillleg, eller at du har for hard jobb, som stresser deg, eller at du får for høyt insulin (det fins en test for det, er det C-peptid?) men jeg har forstått at du egentlig bare vil ha prøvd forskjellige ting for å se hva som funker fordi du ellers ikke kommer videre.
Ved høyt insulin virker thyroxiner dårlig og cortisolen virker dårlig også. Hvem vet hva ellers virker dårlig da.
Stress gir forresten høyt bodsukker og høyt insulin også, det vet man fra hjertepasienter ( derfor disponerer stress for hjerte-kar-sykdommer)
Lignende tråder
-
effekt av Neo mercazole?
Av april i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 23-05-08, 07:55
Svar med sitat
Bokmerker