Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Tråd: armour

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard armour

ser det er flere som bruker armour. fikk høre at dette var noe legen skriver ut.
    søkte på armour i felleskatalogen, men det er ikke et registrert preparat... så da lurer jeg på om legen likeel kan skrive det ut? min lege er flittig bruker av felleskatalogen.

finnes den en plass med informasjon om dette??
    jeg går jo bare hos kontroll hos fastlegen min jeg......

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det finnes massse medisin som ikke står i felleskatalogen - men da er det ikke uten videre greitt å få den !
    Noen tullete lovmakere har sørget for at det må søkes om unntak fra dette titusenvis av ganger i året.
    Reglene er endelig endret - men bare såvitt. De er blitt lettere å leve med for legene - ikke for oss !
    Og sånn er det vel ?
    Men en lege kan altså skrive ut Armour til deg viss denne vil. Det finnes skjema i skuffen som du kan gå rett på Apoteket med. Der vil det ta noen dager før du får det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

ok.
    takk
    skal jammen meg høre hva doktor sier på onsdag...
    for jeg føler meg ikke ok for tiden.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Mange leger føler det som om de skal kollaboratere med fienden når ordet Armour nevnes.
    Det kan være lurt å legge det fram som en prøveordning, men være meget bestemt på at du vil prøve det.
    Argumentene som brukes mot Armour er sterkt foreldet, og de samme som ble brukt for å vippe dem av pinnen for 40 år siden. Kan bare kort si at verden går framover - også for måten Armour produseres på.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

men vet du om armour kan brukes når man ammer?
    jeg ammer jenta mi på 10mnd fremdeles, og hverken hun eller jeg er klar for å slutte med det..

og vet du om den fungerer sammen med diabetesmedisin? skal begynne på metformin så snart jeg slutter å amme...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Amminga går greitt, men diabetes2 ?
    Vet at andre sliter litt da ja. Hvilke argumenter de bruker, og om det er hold i dem vet jeg ikke.
    Pakningsvedlegget til Armour sier at man ser at dosen på antihypoglymika og insulin må økes litt, men at man ikke er klar over hvorfor man må det. Om jeg forstår det rett gjelder dette også Levaxin.

Thyroxin går over i morsmelk. Det hade også din egenproduserte gjort.
    Men Thyroxinnivået er ekstra høyt i timene etter dosen, så om du tar dosen slik at det går noen timer er vel det lurt.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

ok. er ikke diabetiker, men er insulinresistent. skal bruke metformin som forebyggende.
    jeg ammer på morgenen før jeg står opp, og ikke før i 18 tiden på kvelden igjen. levaxin blir tatt ved frokosten...

får nå bare høre hva legen sier, men noe må jeg finne på. for jeg føler meg rett og slett i elendig form.. noe er ikek som det skal selv om blodprøvene er fine...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Armour og levaxin er begge identisk med det hormonet som kroppen skulle laget, enda det høres rart ut, og har ikke noen negative virkninger ved amming.
    Du finner dem forresten på www.legemiddelsiden.no (det er en privat og uavhengig side, i motsetning til Felleskatalogen som ihvertfall ikke er uavhengig)(det koster flere titalls tusen kroner å stå oppført i felleskatalogen)
    Du taster inn H03 oppe til venstre når du har valgt ATC-og treapigruppesøk i nedtrekksmenyen.

Det er linker til uavhengig legemiddelomtale ved alle registrerte preparater. altså ikke det produsenten har skrevet.
    Angående amming, er mange produsenter overnervøse og anbefaler ikke amming, mens den uavhengige omtalen baserer seg på vitanskapelig litteratur og bivirkningsmeldinger.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

glimrende. skal lese litt...

er det noen som vet hva 100tab armour koster???
    dette går vel ikke akkurat inn på blåresept som levaxin.. heh

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

100stk i 2 Grains styrke koster sånn 400,-

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn