Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: HVA SKJER?

madonna Gjest

Standard HVA SKJER?

disse prøvene ble tatt den 25.04.2006:j

tsh: 2,13(0,2-4,5)
    t4: 19(8-20)
    jern: 20(9-34)
    ferritin: 32(13-300)
    b12: 360

gikk da på 1000 mikrogram levaxin i uken og økte opp til 1100 mikrogram i uken. Følte formen steg noe i den perioden. Men så de siste tre ukene har formen igjen vært elendig: ingen energi, enormt svingninger på humøret, fjernhet, svimmelhet. Så jeg tok nye prøver igjen nå den 29.05.2006 og her er svarene på de:

Tsh: 7,58
    t4: 21
    Jern: 6
    ferritin: 23
    B12: 284
    anti tpo har gått fra 1150 ned til 858

Merkelige svar; siden jeg går på en forholdsvis høy dose nå. Men nå er nok nok og jeg har forlangt å få mere hjelp. Så da blir det søkt innleggelse for meg på sykehus for utredning. Men jeg tar gjerne imot innspill på dette

Var i tillegg hos nevrolog i går i forhold til svimmelheten og han kunne vel legge mye av skylden på ett ustabilt stoffskifte.

baremei Gjest

Standard

Du bør få B-12-sprøyter og ta jern.

I tillegg er vel dosen din for lav - 157mcg/dag er ikke "mye", men ganske vanlig dose. Men at tallene skulle stige så mye er jo rart likevel, og at både TSH og T4 stiger så mye er vel heller uvanlig? Er på litt gyngende grunn nå, hva mener andre?

Er kjertelen sjekket for knuter?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei madonna :-)

Ser at du er lav på jern. Det fører jo til tretthet og svimmelhet. om det påvirker fjernheten og humøret vet jeg ikke.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

madonna Gjest

Standard

Er kjertelen sjekket for knuter?

nei, aldri sjekket for det. Har fått beskjed om å ikke starte på jern før innleggelsen. Så slik er det.

Lignende tråder

1. Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
    Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 62
    Siste melding: 27-03-08, 18:59
  2. Dårlige dager med lavt stoffskifte
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 81
    Siste melding: 09-08-06, 19:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder