Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Kan jeg ha kastet opp levaxin?

Jeg trente litt hardt idag da på trimsykkeln og jeg fikk så ont i magen og magen vælva det ente i at jeg kasta opp litt . Da hadde jeg jo tatt tablettene mine og lurte på kan jeg ha kastet opp levaxin og hva skjer da Uff :,( Jeg tør ikke ta ny for det er jo ikke sikkert den kom opp for det var så lite som kom opp men :,(
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har forstått det slik at du ikke skal ta en ny om du har kastet opp. Men det er kanskje noen som har lest noe/erfart noe annet
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ville nok vært mer bekymre for oppkasten enn for tabletten da.
    Tabletten forsvinner jo fort ut i tarmen og da skal du jo vrenge deg endel for å få den opp
    Dosen skal være så høy at du ikke trenger å erstatte en glemt dose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar Har hendt at magen blir så grusom vond nesten som jeg blir sjøsyk på en båt. Men jeg trener på den sykkeln litt hardt selv om det er under 15 min så er det hardt :,( Klemz
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

15 minutter og hardt ?
    Bedre med en time og rolig da. Hensikten med mye rolig trening er at da blir kroppen istand til å tåle og absorbere hardtrening.
    Uten dette grunnlaget vil du ikke få nytte av hardtreninga, og kroppen protesterer på en eller annen måte. Kanskje med oppkast, men det kan jo være andre ting. Feks at man nettopp har spist.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg hadde ikke spist drukket litt vann. Tar noe som heter Giralja Cardo eller noe he he skal være litt rolig så trå på så hvile så trå hardt uff. En time rolig hadde ikke klart så leng. Skal jo på treningsenteret seinere etter middag så da blir det mer trening mye de dagene jeg trener :,( Men sånn er det :,( Sku klart slappe mer av men da blir jeg urolig :,(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Vet at ikke nytter å gi råd. Kjenner meg igjen Lilja. Er like hekta selv, men vet at mye trening bryter ned og vet at det er på hviledagene vi bygger opp.

Men tror at både du og jeg ikke trener etter dette prinsippet. Vi trener for å gå ned i vekt, og vonde vaner er ikke gode å snu. Sliter ennå jeg - selv om vekta er på plass. Prøver å lytte til fornuftige råd om laaange økter med lav puls. Har fått det inn i hodet, men vanskelig å praktisere. Aner meg at du har samme problematikken.

Er det ikke slik at når vi stresser kroppen sånn så produseres det cortisol? Og dette cortisolet gjør at vi går opp i vekt? Altså vi oppnår det motsatte av hva vi ønsker? Er jeg på bærtur?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ja viss det er sant vil jeg ikke trene mer Er nok det og gå ned i vekt som er mitt mål , men det går sakte eller så føles det som kroppen står bom stille :,(

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Bærtur ?
    Når vi trener så trener vi samtidig på å stresse binyrene, og cortisolnivået øker fordi det gjør oss istand til å forbrenne mer glykose. Etter treninga er også cortisolnivået også høyt fordi det trengs til å restituere muskulaturen.
    Alle disse prosesser trenger energi og derfor forbruker vi mer også etter treninga.
    Er det ikke insulinmekanismen du tenker på da ?
    Er man fet så er insulinnivået høyt. Dette skal omdanne det overskydende blodsukkeret til fett og lagre det. Ved Type2 dia. er det nok insulin, men feilen er da at cellene ikke tar imot så det blir værende i blodet. (insulinresistens)
    Det er altå en stoffskiftesykdom det også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Mulig jeg har bommet her. Vet ikke helt hvor jeg har dette fra? Jeg har lest så mye om slanking og trening at det går helt sikkert trill rundt for meg. Stoler på det du sier.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 1 av 3 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn