Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
24-04-06, 11:26 #1
Gode grunner til å prøve ut Armour?
Jeg har gått på Levaxin siden september 2005 og begynner å merke en bedring.
Er oppe på 150 mikrogram levaxin hver dag, men er fremdeles litt ullen i hodet.
Jeg er glemsk og må jobbe ekstra hardt med å skrive lengre tekster. Har det noe for seg å be legen min om å bytte ot levaxin med Armour - vil jeg bli litt klarere i hodet da mon tro?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
24-04-06, 11:56 #2
Hue mitt er det eneste som Armour ikke klarte å gjøre bedre - sa jeg alltid før - og slik er det med meg. Ikke nødvendigvis med deg, for vi er ikke like.
Det er forresten bare nesten sant, for den klarte ikke å gi meg et stort nok T4 lager, og det viser seg nødvendig å ha med tia.
Så nå tester jeg (som flere) ut om en "cocktail" med litt Levaxin kan rette på dette. Antar at det er lite T4-lager som gjør at flere får en "nedtur" etter først å ha hatt en veldig fin periode da de gikk over fra Levaxin til Armour ?
For de som skal gå over fra Levaxin til Armour vil jeg tro det er lurt å beholde en liten Levaxindose på 25-50µG og erstatte resten av Levaxinen med 1Grain Aromur. (kanskje 0,5 første uka)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-04-06, 12:36 #3
Hei nemo :-)
Jeg hadde et ganske likt spørsmål ute på det forumet som krasjet. Det rådet de fleste gav var å holde seg til Levaxinen i minst et år før en prøvde andre ting. Som T3 og Armour. Selv har jeg gått på Levaxin siden oktober 2005 og har ikke blitt bra. Jeg stoler på at erfaringen til menneskene her inne er bra og sunne å forholde seg til. Så jeg kommer i hvert fall til å vente med ekspeimenteringen til det har minst gått et år
Ikke at det skal stoppe oss fra å søke andre løsninger eller se på andre ting som kan gjøre at kroppen ikke fungerer som den skal. Som trette binyrer, som flere her inne har erfaring med. I min kropp er det i følge legens blodprøver mer enn stoffskiftet som ikke er helt i balanse. Og det må jeg jo også ta tak i
Jeg vil ikke råde deg til å prøve ut Armour før du helt sikkert vet at du ikke kan nyttegjøre seg skikkelig av Levaxin. Ta deg litt mer tid og la kroppen bygge opp T4 lagrene før du begynner å ta Armour. Det er dyrt og etter hva jeg har lest vanskeligere å stabilisere. Det er vel ikke verdt å krasje før man er sikker på at det ikke er annen vei å gå ;-)
Jeg mener å ha lest på dette forumet at T3 tilskudd hjelper godt på brain fog osv. Men det er mer kompetente folk her inne som sikkert vil forklare dette nærmere
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-04-06, 13:00 #4
Jeg gikk selv på levaxin i overkant av 1 år før jeg ga den opp og rett og slett sluttet å ta den fordi den ikke hjalp meg noe. Jeg begynte nesten å tro at lavt stoffskifte ikke kunne være problemet mitt, ettersom jeg ikke ble bra av levaxinen legen fortalte meg jeg skulle bli bra av. Heldigvis var jeg på forumet her gjennom hele året, så jeg ble ops på en rekke ting og visste at jeg ikke skulle ta alt som skjedde hos legen for god fisk. Jeg startet på eget initiativ på armour 11.mars, pga liten bestilling har jeg kun tatt 0,5 grain daglig (med levaxinsupplement på 50 mg). Og jeg må si jeg føler meg så bra som jeg aldri har følt meg, det vil si så lenge jeg har vært syk. Den største forskjellen er nedstemtheta, som er totalt vekk. Jeg er blid og føler at livet er bra. Det er allikevel en rekke småplager, mens jeg er positiv og håper armour skal greie ta knekken på dem ved hjelp av tid. Tid er essensielt i vår sykdom. Jeg blir fortsatt fort sliten når jeg anstrenger meg, kan ikke planlegge og legge avtaler men må alltid ta en dag av gangen, jeg har hjernetåke når jeg skal gjenfortelle ting, alt stopper helt opp, og øynene mine oppfører seg ikke helt bra.
Men nå sklir jeg ut her, det jeg egentlig ville si, var jeg synes Anne Ma over meg her sa veldig mye klokt, som jeg synes du bør ta til deg 8) Unødvendig å komplifisere tingenes tilstand og begynne å eksperimentere før du er helt sikker på at levaxin ikke kan gjøre jobben for deg. Husk at den gjør jobben godt for flere tusen andre. Når det er sagt - ikke gjør som finn, som ga levaxinen altfor mye tid før uten at den hjalp. (mest pga høy terskel for å få søkt om armour). Han har på mange måter bana vei for oss andre.
-
24-04-06, 14:03 #5
Følger dere med på morgentempen da? Jeg har bare 1 og 1/2 fartstid med Levaxin og er rimelig bra. Mye rusk forsvant etter 1 år, og dette siste halve året har jeg hatt det ok. Men jeg begynte å øke dosen med Levaxin gradvis etter måling av tempen. Tror ikke det er bare vekta som snur etter at tempen blir høy nok. Tror det virker inn på andre problemer også. Sliter allikevel med å finne riktig dose. Litt opp og så ned igjen og så opp...
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
24-04-06, 15:37 #6
Tror et av mine neste prosjekter kommer til bli å måle tempen 8) Jeg vet at den i flere år har ligget rundt 36,3. Ikke galt i forhold til mange andre her inne på forumet..
Det virker som om tempraturen min svinger noe helt enormt. Omtrent som når man har feber. Fryser inn i margen for så å bli overopphetet.. Ganske plagsomt kan jeg skrive under på. Slik har jeg vært i flere år nå
Legen min og jeg holder på å utrede meg for høytsoffskifte nå. Jeg har utslag på TRAS'en men har diagnose som hypothyreot. Kanskje det er grunnen til de enorme svingningene??
Jeg tror at du har rett Yvette at det er mye som kan fortelles ved tempratur begge veier på skalaen
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-04-06, 14:59 #7
Angående Armour, har lest på et tysk forum idag at 100 2-grain -tabletter Thyroid USP fra Qualitest koster bare 10 Euro.
Lignende tråder
-
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06 -
Gode bøker å anbefale?
Av trude.lutt i forumet BiblioteketSvar: 2Siste melding: 23-06-08, 17:37 -
Gode endokrinologer i Oslo?
Av MB i forumet EndokrinologerSvar: 11Siste melding: 15-11-06, 11:43 -
Gode råd for å takle stress
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 30-04-06, 15:25
Svar med sitat
Bokmerker