Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Dette er meg
-
09-09-14, 12:31 #1
Dette er meg
Hei, jeg heter Elisabeth
og er gift med to små barn. Jeg fikk diagnose skjoldbruskkjertelkreft i mai og fikk fjernet skjoldbruskkjertelen og lymfeknutene på høyre side 2/6. Siden da har jeg gått på Levaxin som jeg ikke føler har fungert godt nok. Jeg har derfor jobbet for å informere meg selv og skal nå begynne på Erfa i dag. Det gleder jeg meg stort til og håper den vil hjelpe meg tilbake til meg selv igjen
-
09-09-14, 13:22 #2
Sv: Dette er meg
Hej Beth
. Ved du hvilken type af kræft i skjoldbruskkirtlen du er opereret for? Ud fra hvilken type kræft det er, skal man medicineres i forhold til TSH, så det skal bliver enten meget lavt eller nærmest helt usynligt.
Du har spurgt i den anden tråd om dosering af Erfa Thyroid ved overgangen fra 125 mcg Levaxin... Til kræftpatienter er 125 mcg Levaxin ikke specielt højt doseret, så spørgsmål her mest er - hvilken type af kræft i skjoldbruskkirtlen du er diagnosticeret med, for hurtigt at kunne se om du er korrekt medicineret, eller undermedicineret.
Kræft i skjoldbruskkirtlen er sædvanligvis ganske fredelig (langsom), hvoraf den follikulære kan sprede sig udenfor skjoldbruskkirtlen, men det er yderst langsomt og sjældent at det sker. Det samme gælder den medullære, der er den eneste kræftform i skjoldbruskkirtlen som kan være arvelig, men det forudsætter at den man har arvet anlægget efter, er nogen i slægten der havde samme medullære kræft i skjoldbruskkirtlen. Den tredje form af kræft i skjoldbruskkirtlen er den papillifere (papillære), som kun "spreder" sig indenfor skjoldbruskkirtlen ved at danne flere selvstændige "interne" knuder.
Find ud af hvilken type af kræftceller de har fundet i din skjoldbruskkirtel. Er det den "follikulære" (den laaaangsomme)? Er det den "medullære" (den arvelige)? Eller er det den "papillifere"/"papillære" (som kun spreder sig internt i skjoldbruskkirtlen)? Dernæst at man tage et kig på, om din medicindose passer med den kræftdiagnose du har fået.
Afhængig af hvilken type af skjoldbruskkirtel-kræft der er tale om, bør patienter med lavere risiko for spredning bør behandles til et TSH-niveau mellem 0,1-0,5 , mens patienter med højere risiko for spredning bør behandles til et TSH-niveau under 0,1.
Er TSH permanent lavt nok i forhold til kræft-typen, kommer kræften ikke tilbage.
Lykke til og god bedring.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-09-14, 20:35 #3
September is Thyroid Cancer Awareness month
Her er en side hvor du kan lese om andres erfaringer:
http://www.thyroidchange.org/our-blo...arly-detection
To utdrag:
This Thyroid Cancer Awareness Month, in our mission to educate and raise awareness, ThyroidChange will be publishing a series of articles to answer your questions on thyroid cancer, a disease that is widespread, but often misdiagnosed and misunderstood.
We’re kicking off our series with a blog by Danielle Nicosia who has been battling thyroid cancer since 2012.
..
September is Thyroid Cancer Awareness month.
We need change. We need our voices to be heard. You need to step up and be the best advocate for yourself. If you feel your doctor is not treating you properly, please find another one as soon as possible. If your doctor tells you you’re “fine”, “I only prescribe Synthroid” or “your thyroid labs are normal”, fire them and get a new one immediately. I am on my 11th endocrinologist in two years. We need the best care possible. Yet I find that so many endocrinologists these days are not so knowledgeable after all. I won’t give up and neither should you!Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Blodfersk på dette....
Av barbrov i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 01-10-08, 18:23 -
Hva vil dette si
Av Veronika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 00:55 -
Til dere som kan dette ?
Av kitten i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 09-01-07, 19:59 -
Dette er meg :-)
Av snuppa i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 06-01-07, 11:50 -
Er dette bra?
Av Victory i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-09-06, 23:53
Svar med sitat

Bokmerker