Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Subklinisk hypertyreose
Threaded View
-
20-09-13, 16:18 #1
Subklinisk hypertyreose
Jeg har nylig fått beskjed av legen at jeg har subklinisk hypertyreose. Symptomene mine veksler mellom høyt og lavt stoffskifte.
Siste prøvene mine var:
Anti-tpo: 62
Fritt-thyroxin: 14
Tras: 1
TSH: 0,20 (var 0,16 halvannen uke før)
Symptomene mine er:
Vekselvis lav og høy puls, varm /kald, tungpust, svimmel, sliten, hjertebank, muskel og leddsmerter, hoven øyne, vektnedgang, appetittløs, treg avføring/ diaré, prikkhet i huden, hes stemme, øresus, rastløs, slapphet, svak, skjelving, nedsatt syn, uklart syn ++
Er 15 mnd siden jeg fikk barn, legen tror dette er midlertidig etter fødselen. Jeg har hatt symptomer siden i april. Innbiller meg at jeh Føler meg dårligere i solen, når jeg spiser meieriprodukter, blir glovarm når jeg spiser fisk, blir dårligere av cola zero.
Lurer egentlig på om det er noen andre i samme båt og om det er noe jeg kan gjøre selv med kosthold? Og evt om det er noen andre prøver jeg bør ta?
Jeg elsker å trene, har blir kjempe dårlig hver gang jeg har prøvd noen som vet om det er farlig / gunstig å presse seg å trene?
Kan også nevne at jeg har spist glutenfritt i ca.1 mnd og symptomene er blitt gradvis mildere.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Symptomer Hypertyreose
Av Vigdis i forumet Høyt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 27-12-11, 22:23 -
Hypertyreose i grenseland?
Av Vivian i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 10-10-10, 20:31 -
Kan jeg ha subklinisk hypotyreose?
Av lemurpiken i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 04-06-08, 12:19 -
Sjukvårdsrådgivningen - Hypertyreose
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 02-03-07, 21:02 -
Hypertyreose e.l. og tanker
Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 20-01-07, 08:53

Svar med sitat
Bokmerker