Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    82

Standard Fjerner man antistoffene ved å fjerne skjoldbruskkjertelen?

Sikkert ikke ett smart spørsmål, men jeg lurer på om en enkel løsning på problemer med symptomer jeg antar kommer av anti-tpo over 1300 kunne vært å fjernet skjoldbruskkjertelen? Jeg har hashimoto og etter hva jeg har skjønt virker ikke skjoldbrukskjertelen min så hvorhvor ikke like godt ta den ut hvis det hadde ført til at immunforsvaret gav seg med å gyve løs på den og at jeg dermed ble mer symptomfri. Jeg har stabilisert Ft4 på omkring 17 og tar jern, D-vit og magnesium, alle prøver er bra. Så da må kvalmen og svimmelheten komme av antistoffene(eller?) I følge endokrinolog kan ikke antistoffene gi symptomer på kvalme, men har hørt motsatt. Merker mye mer symptomer når jeg er stresset, lite søvn, når jeg ikke har spist. Lurer på hvorfor jeg ikke tåler noe belastning av stress før jeg blir kvalm men jeg kan løpe 1 mil uten å bli kvalm. Er det psykisk? Før sykdommen tålte jeg alt mulig av belastninger men nå kan jeg bli veldig uvel av å f.eks å ta tbanen, blir sjuk, kvalm, svett, svimmel. Blir dårlig på tog også. LItt samme som bilsjuk. KAn stofffskifte ha noe med balansenerven eller mellomøret å gjøre?

Ellers vil jeg si at jeg har stor nytte av mental trening/avspenning/all type trening og sunn mat/tenk deg frisk tanker. vet alle ikke kan klare det men man kan få det bedre enn man har det. Det finnes håp. Var selv veldig nede og så får meg evig uføre og elendighet, men jobber nå 60 %. Har tatt tid. 4 år med gradvis opptrapping, justering av doser, psykolog, gode kollegaer, venner og familie, yoga, kursing( ikke noe takk til endokrinolog som lagde livet surt en periode) Men det er mulig å leve ett liv, ikke kjempe en krig Og jeg vil gjerne fortelle at jeg løp 1 mil på 60 min og at jeg om 6 år SKAL løpe NY Maraton og det skal bli en sann glede å bli en med kronisk sykdom som fullfører en slik fysisk og psykisk utfordring. om jeg så skal slepe meg alle mila, skal jeg i mål!
    går litt opp og ned som dere skjønner, bare viktig å få frem at det også går opp
    Legen sier jeg har Graves
    Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Standard Sv: Fjerner man antistoffene ved å fjerne skjoldbruskkjertelen?

Hei Uheldig..

kan du fortelle oss hva de andre prøvene dine er på og ? TSH , fritt T3, B12.

Tina

Lignende tråder

1. Antistoffer mot skjoldbruskkjertelen
    Av Ada i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 17
    Siste melding: 04-05-15, 14:56
  2. Nei-Jens fjerner sykefradraget
    Av Rosin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 05-10-11, 16:08
  3. Hjelp - Må fjerne halve thyreoidea
    Av Mann39 i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 10
    Siste melding: 01-02-10, 22:21
  4. Hjelp - Må fjerne halve thyreoidea
    Av Mann39 i forumet Lavt stoffskifte hos menn