Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
13-12-11, 16:13 #1
Vond rygg - stoffskifterelatert eller gallestein?
Dette er ganske så merkelig, men i høst har jeg slitt med høyt stoffskifte, mest sannsynlig pga en betennelse i skjoldbruskkjertelen (venter på svar på en blodrpøve av binyremargen nå, men tror den er fin).
De siste ukene har symptomene på høyt stoffskifte blitt byttet ut med symptomer for lavt stoffskifte med frysninger, slapphet og lav puls (50-60). Noen dager svinger det opp igjen.
Men nå i det siste har jeg fått veldig vondt i ryggen, mellom skulderbladene og egentlig hele ryggtavlen.
Ibux hjelper ikke, og det er ømt og murrer.
Jeg har også endel vondt i venstre side, rundt hjertet, som at det er noen muskelspenninger der på en måte.
Jeg er i perioder plaget med vondt i ryggen, men ikke slik som nå. Sist gang jeg husker jeg var plaget var i vår, og da ayklet jeg mye så da relaterte jeg det til dette. Men samtidig med dette husker jeg at plagene med strumaen begynte.... Lurer på om dette kan relateres til stoffskifteproblematikken? Noen som er plaget med det samme, og hva kan hjelpe?
Kan nevne at jeg tar tilskudd av vitamin D og B-12 (sprøyte).Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
13-12-11, 17:45 #2
Sv: Vond rygg - stoffskifterelatert?
Jeg vil bare dele med dig, at jeg også har rygsmerter dagligt - det svinger lidt hvor, men generelt er det som om, mine rygmuskler udtrættes af ingenting, og derfor bliver ømme, overanstrengte og anspændte.
Jeg oplever, at rygsmerterne følges ad med mine øvrige symptomer, så jeg er ret overbevist om, at det har med stofskiftet at gøre, og tror derfor den bedste kur mod det er at få hormonerne i balance...
-
13-12-11, 18:24 #3
Takk for svar Sharon!
Dette høres veldig likt ut som det jeg er plaget av.
Jeg kan ikke si at jeg har gjort noe spesielt som kan ha overbelastet ryggen, eller gjort at de er anspente og ømme.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
13-12-11, 21:13 #4
The patient's neuromuscular symptoms are not unusual in HT. Duyff and colleagues evaluated neuromuscular signs and symptoms in patients with newly diagnosed hypothyroidism. The study showed 79% of patients had neuromuscular complaints, 39% had clinical weakness of one or more muscle groups, 42% had signs of sensorimotor axonal neuropathy and 29% had carpal tunnel syndrome. Kilde.
Prøv at nærlæse disse links:
The musculo-skeletal features of hypothyroidism
Hypothyroidism presenting with musculoskeletal symptoms
Hypothyroid Myopathy
Dermal mucinosis and musculoskeletal symptoms simulating polymyositis as a presenting sign of hypothyroidism• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-12-11, 22:03 #5
MASSER af ondt i ryggen som følge af lavt stofskifte siger jeg bare

Medicin har gjort en ENORM forskel på (også) dette punkt.
Nielsigne
-
14-12-11, 09:25 #6
Takk for svar. Er nå så sår og øm i ryggen, det går som et belte rundt brystet og det er smertefullt å puste.
Dette er en helt annen ryggsmerte enn jeg har opplevd før faktisk. Og jeg har hatt prolaps i korsryggen samt slitt med muskelsmerter bådde titt og ofte.
Denne følelsen jeg har nå sitter lengre inne på en måte.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
14-12-11, 09:31 #7
Det lyder lidt farligt, VibekeS. Gå til en god kiropraktor.
Nielsigne
-
14-12-11, 09:46 #8
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
14-12-11, 09:54 #9
Et godt råd fra min gode kiropraktor er, at man skal være forsigtig og ikke lave flere ting ad gangen... (sådan at forstå, at kiropraktoren ikke skal forsøge sig med for meget ad gangen) Det mindsker risikoen for, at man bliver øm efter behandling, og så bliver det også nemmere bagefter at se, om / hvad der virker.
-
13-04-12, 07:56 #10
Vil bare oppdatere denne tråden, i tilfelle noen kommer innom for å søke råde.
Jeg vet nå hva ryggsmertene kommer av, og det har ikke noe med stoffskiftet å gjøre.
Jeg har målt stoffskiftet flere ganger, og det er fortsatt forhøyet, dvs at mitt FT4 ligger på rundt 27. Det er konkludert med at jeg ikke er stoffskiftesyk
, alle antistoffene og andre stoffskifteprøver er fine. Hvorfor FT4 er høyt aner en ikke, det er en gåte.
Men tilbake til ryggsmertene.
Jeg har fått påvist galleblærebetennelse og gallestein, og det er dette som skaper smertene i ryggen mellom skulderbladene, som har forplantet seg til høyre skulder og nedover høyre arm. Nå i perioder har jeg faktisk smerter langsmed hele høyresiden, fra hodet, nakken, nedover armen, magen, setet, låret, leggen og ankelen. Smerter som kommer mest om natta, det er som en smertebane langsmed hele kroppen.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?
Av hannemiriam i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 08-04-10, 16:05 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
STOFFSKIFTE OG VOND RYGG???
Av vera i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-08-08, 21:16 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Lavt stoffskifte. Skjønner ingenting, har så vondt i nakke og rygg......
Av rikke i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 19Siste melding: 04-06-07, 20:57
Svar med sitat

Bokmerker