Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
-
01-04-09, 11:27 #1
Feber (?) og litt andre ting.
Hei!
En av de tingene jeg synes er veldig slitsomme er det jeg kaller "temperaturproblemer". Jeg blir veldig ofte utrolig varm i ansiktet - det kjennes ut som om huden brenner. Det er mest i kinnene og på halsen.
Disse områdene blir da røde og veldig varme. Resten av kroppen kan ha vanlig temperatur - eller jeg kan fryse og være iskald på hendene, men glovarm i ansiktet. Det kan også være bare på 1 siden av ansiktet. Merkelige greier.
Har lurt litt på om det kan være en eller annen allergi - men har ikke merket noen sammenheng der. Så begynner å mistenke stoffskiftet.
En annen ting er at jeg har følelse av att jeg våkner med feber.
Jeg kjenner meg veldig varm, men fryser samtidig, tung i hodet.
Ofte tørr i munnen og vondt i halsen.
Utover dagen pleier det å gi seg, men ikke alltid. Kjenner meg syk når jeg våkner.
Men hvis jeg tar tempen har jeg nesten alltid lavere kroppstemperatur enn det som skal være normalt
Selvom jeg er "sikker" på at jeg har feber.
Jeg har nok ganske sikkert en lavere kroppstemperatur enn friske folk, men er det da sånn for oss med lavt stoffskifte som har en lavere basetemperatur, at grensen for feber er annerledes også? Hvordan måler man?
En siste ting jeg vill ta opp er om det er andre her som sliter med neseblod.
For meg er det slik at dersom jeg blir veldig sliten og trøtt så begynner jeg å blø neseblod. Det kan være opptil flere ganger om dagen.
Kan dette være relatert til stoffskiftet?Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
02-04-09, 07:55 #2
Sv: Feber (?) og litt andre ting.
Også idag våknet jeg og var sikkert på at jeg hadde feber, kjente det på kroppen. Men så tar jeg tempen og har da 36,4 som da ihvertfall ikke tilsier feber - normalt sett for friske folk i hvertfall. Men samboeren min syntes og jeg var veldig varm. Føler meg veldig varm på pannen og i ansiktet, hoven rundt øynene og fryser samtidig.
Skjønner ikke noe av det... nå er det nesten hver eneste morgen.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
02-04-09, 13:02 #3
Har sett at du nevner feberfølelse, og fikk lyst til å skrive litt om min.
Årne før behandlingsstart var jeg ofte til legen og klaget over at jeg hadde "feber uten temperatur". Det kunne vare en måned eller et år, så ble det borte en stund.
Jeg var mye sykemelt og helt sikkert betraktet som lat, og det var vel i den tia at jeg pådro meg hypokonderstemplet.
Så ble jeg startet opp på Levaxin, og da ble det enda verre.
Levaxinen hadde heller ikke evne til å normalisere kroppstemperaturen, og jeg fikk flere og flere symptomer.
Jeg fikk følelsen av at det var Levaxinens feil, og prøvde å slutte mer enn en gang. DA gjorde jeg en oppdagelse som bekreftet min antagelse.
Jeg ble "feberfri" ! Men jeg ble verre av andre symptomer etter en uke - så da måtte jeg begynne igjen med Levaxin.
For det fantes ikke noe annet, sa samtlige leger jeg spurte ! De som skulle hjelpe meg løy meg rett opp i ansiktet. Det fantes, og det var bare å skrive det ut på registreringsfritak !
Omsider fikk jeg jo lurt meg til det andre og skummle (Armour), og har ikke hatt det siden !
Tempen min var rundt 36,0 på Levaxin - nå er den 36,6.
Mye bedre, men ikke helt bra - og slik føler jeg det også.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-04-09, 13:08 #4
Carro
Nå husker jeg ikke om du har skrevet alderen din. Men kanskje det er noe av det samme som skjer (med enkelte) om man er i overgangsalderen eller har stoffskifteforstyrrelser? Alt er jo hormoner.
Jeg er av de som har hatt/ har svettetokter ifb med overgangsalder. Hypothyreose ble konstatert omtrent samtidig. Jeg har målt temperatur flere ganger under slike anfall, og den har aldri vist noe feberlignende-tilstander, men jeg er varm og sveitten renner. Allikevel bestandig normal temperatur, og lavere om morgenen når jeg har målt - etter nattesvette. Måler bak.
Håper du kan bruke det til noe. Hormonkrøll kan føre til så mange underlige symptomer, som vi alle vet alt om.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
02-04-09, 13:30 #5
Hei!
hm, intressant det du sier der Finn, kanske levaxin rett og slett kan forverre nettop det der. Denne uken har jeg hatt slike "feberanfall" hver eneste dag, som regel sammen med hodepine. Det er veldig slitsom.
Og siden det er som du kaller det "feber uten temperatur" så blir det liksom så rart. Bør man være hjemme fra jobb, holde seg i ro etc. eller har man egentlig ikke feber i det hele tatt. Jeg blir også veldig rød og tørr i ansiktet.
Skal prøve å følge med på om det blir værre etterhvert som jeg trapper opp levaxinen, isåfall må jeg kanske vurdere andre alternativer jeg også. Hvis det er mulig å få tak i lege som kan noe om det.
Jeg sliter også med mange symptomer på høyt stoffskifte (legen min mente at det hadde noe m hashimotos å gjøre - at det kan føre til at man har en periode med høyt før man får lavt og at da symptomer på det høye også kan henge igjen, så jeg er da den heldige vinner av å ha symptomer på begge...)
Kan dette temperatur problemet ha med noe slikt å gjøre? Har også hjertebank, høy puls, uro, søvnproblemer, sjelvinger på hendene og har mer eller mindre misten min menstruasjon... altså helt motsatt av lavtstoffskifte som jeg faktisk har. også har jeg trøtthet, konsentrasjonsproblemer, vektøkning, dårlighukommelse, "brain fog", og fryser mye. Disse hører vel til hypo.
Blir helt forvirret av alt dette
ang.overgangsalder så håper jeg ikke jeg har kommet dit enda
Er 27 år gammel... men det er jo som du sier Yvette, at alt har med hormoner å gjøre så hashimotos skulle kanskje kunne skape overgangsalder-lignende symptomer.
Det høres jo logisk ut.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
02-04-09, 14:23 #6
Kan feberfølelsen være forårsaket av stress?
Jeg får nemlig feberfølelse om jeg er stressa. Det er ikke så mye stress som skal til før jeg får den følelsen, en liten tur til butikken kan være nok til at jeg blir slått ut.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
02-04-09, 16:45 #7
Det man kaller stress er vel relatert til binyreproblematikk. Det er jo disse som styrer hjertefrekvens og flere slike rare ting.
Mitt intrykk er at det er enda vanskeligere å få behandlermiljøet til å gå inn i denne problematikken, enn stoffskiftet.
Og det sier jo litt .....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-04-09, 19:33 #8
Hei!
Kanskje dere er inne på noe der ja
Det har jeg ikke tenkt på...
Jeg har hatt veldig mye stressplager omtrent siden jeg var 20 år.
Problem med nakke, migrene, stress-kjeve (at man biter sammen tennene), og stressutløst eksem... misstenker at kanskje hypo. også ble utløst av stress men har ikke klart å pusle alle biten sammen...
Skal ta å lese mer om binyrer etc. Er det noen prøver jeg kan ta for å sjekke dette?Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
02-04-09, 20:30 #9
Hei
Ser at du har de samme symptomene som jeg har. Dette med at ansiktet plutselig blir glo varmt og at det sprer seg nedover halsen. Må åpne vinduet.
Når jeg tar på ansiktet er det ikke varmt. Det bare føles som om huden brenner. Jeg kan også plutselig bare bli varm og nummen på venstre side. Tenkte først at det var en allergisk reaksjon, men man er vel ikke bare allergisk på en side
Tenkte på overgangsalderen, men den har man vel heller ikke bare på en side. Er 40, og legen sier det er altfor tidlig, men hadde heller ikke noe annet svar å gi
Dette er noe jeg har begynt å oppleve de siste månedene.
-
03-04-09, 13:22 #10
Vet du, akuratt det samme tenkte jeg og - og det sa jeg til legen min når hun mente det var psykosomatisk - " hvis det kommer av angst blir man vel ikke varm i halve ansiktet" sa jeg til henne. Og det var etter den legetimen der at vi endelig fant ut at jag hadde lavtstoffskifte.
Jeg blir brennvarm på huden og jeg da. Og det er som du sier at det virkelig brenner. Det sprer seg nedover halsen - faktiskt i det område skjoldbruskkjertellen er.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
Lignende tråder
-
Kjerringråd - for ting og tang :)
Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 12Siste melding: 10-04-07, 22:45 -
Feber?
Av gismo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 25-02-07, 16:17 -
Er Graves den sykdommen som alltid går over av seg selv?
Av rikke i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 23-12-06, 14:07 -
Feber
Av Lisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 20-11-06, 19:59
Svar med sitat

Bokmerker