Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
04-11-11, 19:55 #1
Svensk jente med hypotyreos. Erfa Thyroid, kortison, DHEA mm
Hello! Jeg er en svensk jente som fant veien hit til forumet. Jeg vil bruke google oversettelse for å forstå og prøve å gjøre meg forstått her.
Jeg har hypotyreose, er gluten intolerant og har fordøyelsesproblemer og felles problemer. Jeg har hatt lavt DHEA siden 2003 uten å få noen medisiner for det. Jeg har også nå blitt fortalt at jeg har ikke målbare nivåer av testosteron. (2009, hadde jeg "normal" verdi). 2009 startet jeg med Levaxin og hydrokortison. Nå tar jeg 165 mg Erfa Thyroid (mindre enn 3 grains) og 20 mg HC og føler fortsatt ikke bra. Jeg har forsøkt å øke / senke både hydrokortisonet og Erfan. Så vanskelig å vite hva som er hva. Har også hatt høy T3 nylig (da jeg var på 180 mg av Erfa). Mistet nesten alt håret i forbindelse med denne (nesten ok igjen) og har gått ned altfor mye vekt (nå veier bare 48 kg - er 168 cm lang) og ikke klarer å øke vekten. Nå T3 normalt igjen men med T4 over referansen og TSH er nesten null. Legen min vil at jeg skal senke Erfan men når jeg gjør får jeg stiv og den smetter i hele kroppen når jeg tar på meg. I tillegg vil jeg fryser så jeg rister kroppen og har blitt kald på hender og føtter. Men i morgen, er jeg veldig varm, spesielt på føttene. Jeg øke Erfan jeg blir gladere og mer sosial, men føler seg mer stresset, høy puls og følelse for varmt.
Legen som ønsker meg å kutte Erfan er Endokrionolog og ikke den som trykket Erfan for meg. Fordi jeg ønsker å bli gravid, sier hun at jeg skulle forandre Erfan mot Levaxin. Hun sier at det er tryggere. Hun ønsker også jeg å kutte hydrokortisonet siden kortisol viser at jeg ikke trenger det. Hun fraråder fra tillskott av DHEA og testosteron. Jeg sjekker de ulike alternativene, inkludert Magnesium Oil regnes for å øke DHEA. Tro at vekttap og også at jeg har redusert muskelmasse kan skyldes lav testosteron og depresjon.
Hoppas ni förstår min översatta norsk!
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Hypotyreos Rapport av Fredrik Palm
Av Vigdis i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 06-10-10, 15:07 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Svensk thyroid side
Av minnie i forumet Nyttige nettsteder og bloggerSvar: 0Siste melding: 11-07-07, 21:12

Svar med sitat

Bokmerker