Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Mar 2012
    Meldinger
    1

Standard Normale blodprøver og bilder, men jeg er jo syk!!!

Hei alle sammen!

Ble foreslått at jeg kom meg hit, for nå begynner jeg å bli litt desperat. Jeg skal ikke ramse opp symptomene, for de er jo ganske klare, men fikk mistanke til stofskifteproblemer i '97 da jeg sleit voldsomt med FMS og i den anledning (i samråd med legen) gikk på en 3-ukers Nutrilettkur (for å se om kostholdet hadde noe å si for plager). Ingen endring, ei heller på vekta, og da er det jo noe galt!!! Tok første prøve da, og var i "grenseland" ... og siden har jeg vært på feil side av grenseland.

Og nå har alt eskalert temmelig drastisk (30 kg vektøkning på 3 år til tross for at jeg spiser sunnere, trener mer og drikker mindre). Jeg har ingen utmattelsessyndromer (er ikke ME), men mye vondt.

Bytta fastlege i høst som sendte meg på et utall tester for det meste, og alle verdier er innenfor (TSH 1,9 (0,2-4), T4 16,3 (11,0-23,0), T3 4,9 (3,5-6,5) osv) MEN jeg har jo også tatt ultralyd av skjoldbruskkjertel (normal, intet patologisk) og CT av binyrer (helt fine).
    Cortisolverdiene mine er høye, men slår ikke ut på dexamethason testen.

Har ikke testa radioaktivt jod, men har noen tips om hvor gå videre? Prøve å se om noen har spurt om dette tidligere, men fant ingenting...

Håper dere har en god dag i solen!

Hilsen Siri.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    71
    Meldinger
    64

Standard Sv: Normale blodprøver og bilder, men jeg er jo syk!!!

Hei Siri

Først og fremst vil jeg råde deg til å ramse opp alle symptomene dine. Da kan det kanskje være lettere å få en tilbakemelding her på forumet. I tillegg er det lurt å legge ut alle blodprøvesvar + ref.områder. Viktig at du får hjelp til å tolke blodprøvesvar for å komme videre i din søken. Mange her, inkludert meg selv, har fått høre av leger at blodprøvene er fine, de følger ofte blindt ref.området fremfor å se på symptomer.

Du mistenker hypotyreose og legen setter deg på en 3-ukers Nutrilett-kur, really!? Mange forunderlige leger der ute

Jeg synes ikke at jeg har kunnskap nok til å gi deg gode råd på veien videre, men håper andre med mer erfaring kan bidra.

Lykke til og god påske til deg og alle andre på forumet!!

Josie

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    262

Post Sv: Normale blodprøver og bilder, men jeg er jo syk!!!

Hei, stoffskiftet er selvfølgelig en viktig faktor som man må se nærmere på. Men, jeg tror at de aller fleste med overvektsproblemer også må se på dette med insulinresistens (noe som også virker negativt for stoffskiftet, såvidt jeg har forstått). Noen er veldig følsomme for karbohydrater og tåler nesten ingenting før vekta går opp. Vi har flere i vår familie som har dette problemet, inkludert meg selv. Høyst sannsynligvis en arvelig faktor. For å sjekke insulinresistens, så be om å få tatt C-peptid og insulin. Vær også klar over at verdier i ytterkanten også kan tyde på problematikk. Jeg var selv innenfor referanseområdet på C-peptid, men hadde likevel et helt klart problem. Jeg kuttet ut frukt (hadde for lengst kuttet brød, poteter, ris etc), tok hensyn til mine matvareintoleranser (gluten, melkeprodukter), balanserte magen og gikk ned 8 kg ganske raskt. Dette var før jeg begynte på stoffskiftemedisinen. Ønsker deg lykke til

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Standard Sv: Normale blodprøver og bilder, men jeg er jo syk!!!

Hei

Hva var ANTI TPO èn din på da ?

Lignende tråder

1. Normal Labs- Normale blodprøver
    Av Vigdis i forumet Recovering with T3
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-12, 11:26
  2. normale blodprøver...eller?
    Av superkatti i forumet Blodprøver
    Svar: 17
    Siste melding: 15-02-11, 17:26
  3. "Flotte og normale blodprøver"