Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    2

Unhappy Har hatt hypotyreose i noen år

Hei dere, er helt fersk her, har hatt hypotyreose i noen år, kom etter at jeg hadde en EBVinfeksjon (og fikk diagnosen Postviralt utmattelsessyndrom). Har vært rimelig stabil i 50% jobb de siste par-tre årene, men fikk reaktivert EBV før jul ("privatlege" ba meg ta prøver), og etter to mndr sykmelding spurte jeg fastlegen min om han kunne sjekke stoffskiftet samtidig. Etter to uker ringte han meg og sa det var altfor lavt. Gikk opp på dose Levaxin til 75umg, men jeg ba samtidig om å bli satt på Liothyronin, og jeg har hatt to-tre forferdelige dager etter at jeg begynte med det. Jeg har allerede tenkt tanken at binyrene mine ikke funker som de skal, men tok 4xspyttprøver for et år siden og det var ikke helt ille. Noe variasjon, men det står at man skal ha en tredjedelsverdi på kvelden som man har på morgenen, og det hadde jeg. Har uansett lagt om kostholdet mitt så det skal være så binyrevennlig som mulig, men har spist litt mer produkter av mel i det siste. Har lyst til å prøve armour, men fastlegen min mente det fikk være med lio i første omgang. Hvis jeg insisterer kan det hende han skriver en resept til meg. Men jeg har ikke lyst til å bli dårligere enn jeg er nå! I dag er jeg litt bedre igjen forresten, klarte å stå oppreist på badet og kjøkkenet i dag, uten å måtte legge meg ned.

Uansett - supert at jeg fant et forum som omhandler bruk og erfaringer med bruk av armour! Jeg håper forverringene er av forbigående art så jeg snart kan begynne å jobbe igjen. Har vært sykmeldt i ca 3 mndr.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Har hatt hypotyreose i noen år

Velkommen hit Tove. Jeg håper bedringen din snart vil innebære mer enn bare å stå oppreist på badet og kjøkkenet uten å legge seg ned. Jeg kan godt kjenne meg igjen i det å ikke orke noe som helst. Bedre dager kommer

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Standard Sv: Har hatt hypotyreose i noen år

Hei. Jeg ble utbrent og fikk stoffskifte diagnosen samme år. Kjenner igjen beskrivelsen igjen av formen. Den første tiden var jeg sengeliggende. Dette var før ME diagnosen kom. Så har det gått 11 år på levaxin og med en bedring dvs, jeg måtte slutte jobben og jeg kan bare gjøre en "stor ting" pr. dag.
    Så fikk jeg snusen i Armour Thyroid og fikk det hos en lege som ble anbefalt av en annen pasient.
    Jeg fikk en skikkelig skjekk. Bla.... viktig jeg har en kropp som jobber masse pga av mat allergi. Har nesten kvittet meg med alt som innholder kumelk, egg og mais, spiser min vaiant av lavkarbo.
    Så har jeg siden 16. 11. 11 utprøvd kombinasjon av levaxin og Thyroid pluss DHEA for binyrene. Det har ikke vært problemfritt. Fikk gamle symptomer tilbake pluss noen nye, måtte øker Thyroid dosen hurtigere enn først planlagt. Nå har jeg øket den enda ett hakk.
    Så ja ,jeg kjenner nu at jeg kan ha bedring av bytte men det går ikke for meg med rekordfart. Men det er definnetivt bedring. Har skrevet masse her og fått mange gode råd her inne. Så fortsett å spørre. Som en sier her inne finner du "Gull". Lykke til

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 01-06-10, 12:01
  2. Har hatt hypotyreose i 8 år. Litt viten?
    Av irene i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 50
    Siste melding: 21-04-10, 13:28
  3. Noen andre som har (hatt) Subakutt thyreoiditt her?
    Av Veronica i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-08-08, 15:07
  4. noen fler som har hatt post partum?
    Av rikke i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 0
    Siste melding: 11-01-07, 13:09
  5. Noen som har hatt forhøyet kalsium?
    Av Dolphin i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 5
    Siste melding: 18-10-06, 16:03

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn