Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard En kalori er en kalori i labben, men ikke i kroppen (Lettfattelig artikkel)

http://www.matoghelse.no/artikler/20...ke-en-kalori!/

Jeg hadde problemer med å trykke på linken, men da kan en google mat & helse en kalori er ikke.... og artikkelen er første treff.

Godt og enkelt forklart! Om at ulike typer mat virker ulikt i kroppen, at det er TYPEN mat som er viktig, ikke kalorier inn/ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: En kalori er en kalori i labben,men ikke i kroppen (Lettfattelig artikkel)

Det gik fint med linket her fra Danmark...

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Godt og enkelt forklart! Om at ulike typer mat virker ulikt i kroppen, at det er TYPEN mat som er viktig, ikke kalorier inn/ut.
    Du har ret, Rosin (igen) Specielt dette eksempel i artiklen gør indtryk:

"10 000 kalorier om dagen, og likevel sulten. Det er gjort mange forsøk med inntak av ulike typer og ulike mengder mat, både små mengder og store mengder mat. Kall det gjerne sultefôring og overspising. I ett forsøk fikk forsøkspersonene inntil 10 000 kalorier daglig (de aller fleste av oss spiser omkring 2000 kalorier daglig). Disse 10 000 kaloriene kom hovedsaklig fra karbohydrater, og det oppsiktsvekkende var at deltagerne fremdeles kunne føle sult utover dagen. Det skulle man ikke tro var mulig. Ti tusen kalorier og fremdeles sulten?"

God forklaring kommer, i selskab med mere god info. Anbefales.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: En kalori er en kalori i labben, men ikke i kroppen (Lettfattelig artikkel)

Jeg tror at kaloribehovet til mennesker ikke bare styres av vekt og aktivitet, men også av andre faktorer.
    Jeg må over 2300 kalorier pr dag for og ikke gå ned i vekt, og jeg spiser under 50 karbohydrater pr dag. Ved og spise dette klarer jeg og holde meg mellom 18 og 19 i BMI. Tabeller som bare ser på vekt og aktivitetsnivå vil si at jeg trenger under 1500 kalorier pr dag......
    Er ikke så glad i tabeller, siden jeg mener hver enkelt kropp er unik og det som passer for naboen, kan være helt feil for meg.

Lignende tråder

1. Kroppen tar ikke til seg Levaxin
    Av uheldig i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 8
    Siste melding: 24-11-10, 06:59
  2. vann i kroppen....
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 05-09-10, 01:23
  3. artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
    Av nora i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 9