Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    2

Smile Ny og usikker...

Jeg er en jente på 37 år som for ett halvt år siden hadde 70 i forhøyet stoffskifte, og startet på neo-mercazole. Legen sa han kjente ingen knuter på halsen. Det tok ca 3 mnd så var verdien nede på "normalen", og jeg følte meg veldig bra... ett par måneders tid. Så kom symptomene tilbake om enn ikke like mye skjelving, men hjertebank, urolig og så trett så trett.. Har nå vært hos legen og tatt utvidene blodprøver, og der var den ene noe forhøyet( vet ikke hvilken, men ikke samme som sist som viser høyt stoffskifte)

Blir nå henvist til endokrinolog for mer utredning...og da kommer frykten - kan det være kreft? Noen med lignende erfaringer, og hva er sannsynligheten? ? Kan det i så tilfelle vises på blodprøvene, eller har man alltid forstørret skjoldbruskkjertel også? Har noe sår hals fra og til, men ellers ingen forstørrelse jeg kan se eller andre forandringer å merke. Vær så snill å svar - ble så usikker nå, dere er så mange her med MYE kunnskap har jeg sett!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Ny og usikker...

Sitat Opprinnelig skrevet av Margrethe Vis post
    Så kom symptomene tilbake om enn ikke like mye skjelving, men hjertebank, urolig og så trett så trett.. Har nå vært hos legen og tatt utvidene blodprøver, og der var den ene noe forhøyet ( vet ikke hvilken, men ikke samme som sist som viser høyt stoffskifte)
    Selv om det lyder ulogisk, kunne det sagtens være at du er gået over til for lavt stofskifte. Men alt det er et gætteværk, indtil du så hurtigt som muligt henter hos lægen udskrifterne af alle dine blodprøveresultater taget inden og efter din diagnose, og poster dem her i tråden. Resultater af dine blodprøver er din ejendom, og du har ret til at bede om udskrifterne.

Har du fortsat med Neo-Mercazole efter at dine blodprøvetal har "normaliseret" sig?

Det lyder som en komplikation til det oprindeligt høje stofskifte. Men selv om det ikke er kræft, er det slidsomt nok alligevel.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    2

Standard Sv: Ny og usikker...

Takk for svar! Og har vel egentlig skjønt at henvisning til en endokrinolog egentlig ikke er så uvanlig..? Skal sjekke prøvene hos legen. Legen har tidligere informert meg om at det mest sannsynlig ville gå over til lavt stoffskifte etter en tid, og at man også kan ha både høyt og lavt på en gang.. Fortsetter på Neo-Mercazole også etter normalt stoffskife med "regulert" dose.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Lignende tråder

1. Ny og usikker
    Av Becky i forumet Presentasjoner
    Svar: 10
    Siste melding: 26-11-10, 21:43
  2. Ny her og usikker
    Av jone i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 15-03-08, 11:47
  3. Usikker
    Av marthemaria i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 8