Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard "The Hypothyroid Diet". Er det noen...

som har kjøpt og lest denne boken eller har noen kunnskap og denne legen. Vurderer sterkt om jeg skal kjøpe denne men er som alltid veldig skeptisk.

Jeg driver også å vurderer om jeg skal gjennomgå en gastric bypass operasjon for jeg orker virkelig ikke være så tung lenger, det stopper meg fra å leve mitt liv. Har nå nettopp begynt med yoga her hjemme hvor jeg får en instruktør hit og kjører et opplegg som er spesiellt for meg (en av de bedre tingen ved å bo i Egypt er at slike ting er mulig til en overkommelig pris).

Jeg var jo godkjent for operasjon i Norge men så valgte jeg heller å flytte for jeg klarte ikke tanken på en vinter til. Skal jeg utføre en GB i Norge nå måtte det ha blitt privat som der koster ca. 140 000,- mens det her i Egypt koster 35 000,-. I morgen skal jeg møte ei dame som har fått det gjort her i Egypt så jeg kan spørre henne om alt rundt en slik operasjon.

Helst har jeg jo lyst til å få til å gå ned i vekt selv men er nå nærmest desperat, jeg orker virkelig ikke gå sånn lenger. Derfor er jeg også veldig nysgjerrig på denne legen som har skrevet denne boken.

http://www.thehypothyroiddiet.com/
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: "The Hypothyroid Diet". Er det noen...

Dessverre ingen kjennskap til hverken legen eller boken, men yoga levert på døren hørtes fantastisk ut

Håper noen andre her inne kan være til hjelp

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    som har kjøpt og lest denne boken eller har noen kunnskap og denne legen. Vurderer sterkt om jeg skal kjøpe denne men er som alltid veldig skeptisk.

Helst har jeg jo lyst til å få til å gå ned i vekt selv men er nå nærmest desperat, jeg orker virkelig ikke gå sånn lenger. Derfor er jeg også veldig nysgjerrig på denne legen som har skrevet denne boken.
    http://www.thehypothyroiddiet.com/
    Hej Trude

Jeg tror, at denne bog er skrevet for raske mennesker, der kunne trænge til at booste mere liv i deres skjoldbruskkirtel, måske sløv men ellers rask nok. Jeg er faktisk sikker på, at metoderne og anvisninger i bogen vil ikke fungere godt nok for os med hypothyreose.

Når du nu er så motiveret og tillige kan virkelig lære en masse relevant for dig (og os andre faktisk) med denne sygdom - vil jeg gerne anbefale E-bogen The Natural Thyroid Diet i stedet. Bogen er særlig anbefalelsesværdig fordi den ofrer en hel del plads for information om sammenhæng mellem overvægt og det passive T3-hormonet - Reverse Triiodothyronine. På bogens hjemmeside findes er korte omtaler af sammenhængen mellem overvægt og rT3:

Du kan læse om netop denne sammenhæng i en tråd, jeg skrev i et anfald af en berusende erkendelse for et par år siden: Overvægt og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3) ?

Det er i hvert fald et godt sted at starte inden man lægger sig under kniven for gastric bypass. Det er - i hvert fald - ikke sværere at leve op til bogens "krav" om tilpasning af levevis/kosthold, end at skulle igennem nøjagtig det samme, efter et kirurgisk indgreb. Det er umagen værd, forsøge at vende rækkefælgen om, hvor gastric bypass kommer ind på sidste plads, som den sidste udvej. Disse operationer er ikke helt så nemme at komme sig efter. Det kræver samme (om ikke endnu mere restriktivt) regime, som en konsekvent gennemført særlig og permanent kostændring, med sigte på, en gang for alle at rette op på T3/rT3 -balancen. Det håber jeg, du vil overveje.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Tusen takk Anisa, da skal jeg lese det du har lagt ut, og det er ikke et lettvint valg jeg gjør dersom jeg veger gastric bypass men vel overveid og vurdert opp og ned i mente. Jeg skal lese det du har lagt ut og jeg har hele sommeren på å ta et valg for jeg har ikke bestemt meg helt ennå, vil jo helst klare meg uten operasjon men noe må skje med vekten, og det fort.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Lignende tråder

1. "The Hypothyroid Diet". Er det noen...
    Av Trude i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 2
    Siste melding: 26-05-11, 19:09
  2. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  3. Svar: 5
    Siste melding: 01-06-10, 12:01
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  5. Hypothyreose selv om tallene er "normale". Noen andre i samme situasjon?
    Av Tor i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 23
    Siste melding: 01-09-08, 22:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn