Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
-
01-03-07, 18:28 #1
Hvor stor dose med Armour??
Har endel spørsmål til dere Armourbrukere, jeg:
Lurer litt på hvor mye Armour dere bruker?? og hvor lang tid tok det før dere kom "på topp"?? kombinerer dere med noe annet, f.eks levaxin?? og hvordan har formen blitt etter at dere begynte med Armour??
Er sikkert mange poster om dette her inne fra før, men hadde vært ok å hørt siste nytt fra dere som bruker Armour!!
Kan jo begynne med meg selv: for tiden bruker jeg 2 1/2 grain Armour ( 2 grain ca kl 0630 og 1/2 grain ca 1100), begynte i des. 06 og føler ennå ikke at jeg er i mål. Formen blir, sakte men sikkert, bedre- det som henger igjenn er at jeg er mye trøtt, sliten og ukonsentrert.
-
01-03-07, 18:52 #2
Jeg vet om flere på de andre forumene som trenger både 4 og 5 grain, så det er individuelt.
Men hvordan ser blodprøvene dine ut, og de som har fibromyalgi sies å tåle veldig mye t3, så det kommer an på om du har det og.
(Dr. Lowe skriver at de med fiblomyalgi får ikke hypersymptomer av selv massive doser t3 i motsetning til normale mennesker)
Så det kommer litt an på.
Og noen synes ikke å trenge noe tilskudd av levaxin og klarer seg med lavt ft4.
-
01-03-07, 19:39 #3
Jeg har brukt 2 grain Armour og 75 mcg Levaxin i hele vinter. Men mine FT4 og FT3 er såvidt innenfor normalområdet. Nå har jeg prøvd 2 1/2 grain en ukes tid og det går bra. Tar også 2 grain om morgenen og 1/2 grain om ettermiddagen.
Formen...tja. Jeg var en ekstatisk positiv i starten.
Med en utrolig forsiktig oppstart hadde jeg en enormt positiv følelse. Jeg tror jeg begynte med 1/4 grain om dagen eller noe slikt, og blodprøvene viste at TSH hoppet opp og FT4 dukket rett ned. Men jeg var i mitt livs form!
Det jeg gjorde feil var å starte lavkarbo slankekur akkurat samtidig. Jeg tok den strengeste varianten uten noe hvetemel, ikke engang grovt brød. Nå har jeg begynt å tvile på om Armour hadde hele den positive effekten.
Når jeg gikk av slankekuren begynte nedgangen igjen selv om jeg økte Armourdosen jevnt og etter hvert begynte med Levaxin i tillegg. Driver på og samler mot til å be om grundig utredning for cøliaki. Det er ikke så lett jeg hater å gå til legen og "mase".
Jeg har lest på cøliakiforumet at mange har problemer med å bli trodd og at det er vanskelig å få stilt diagnosen med mindre man er helt 100% klassisk tilfelle med så tydelige prøvesvar at det ikke kan betviles. Gruer meg til en ny "kamp", jeg er ikke i form til å sloss meg fram til biopsi hvis ikke blodprøvene støtter mistanke om cøliaki.
Så jeg er ikke helt optimalt i form men er tross alt noe bedre enn når jeg gikk kun på 150 mcg Levaxin, før jeg prøvde Armour.
-
01-03-07, 22:47 #4
Jeg bruker 3 grain armour og 100 mcg levaxin og føler meg ganske ok. Skal ta de første blodprøvene etter at jeg startet med armour, imorgen og er litt spent på hvordan de ser ut.
Tenkte jeg skulle øke armour dosen med ett 1/2 grain til, tror jeg kan bli enda bedre da. Ser ikke at det påvirker vekta noe særlig da...
-
01-03-07, 23:43 #5
Jeg bruker 3 gain og er i ganske ok form. Det varierer litt og jeg har gode og dårlige perioder, men det er bedre enn da jeg brukte Levaxin for da var det bare dårlige perioder for å si det slik.
Jeg bruker ikke Levaxin.
Det tok ca. 3 uker fra jeg begynte med Armour til jeg begynte å merke noen forskjell.
-
02-03-07, 09:45 #6
Jeg bruker 2 grain Armour og 75µg Levaxin. Ser ut til å virke bra på meg...enn så lenge...
Begynte med Armour i august og la på Levaxin sånn litt etter hvert fra desember. Har ikke tatt blodprøver på lenge, men føler ikke at det er nødvendig - ennå.
Plutselig så løsnet vekta for ca 1 mnd siden, og bare daler. Sånn hadde jeg det i fjor på disse tider, men da på kun Levaxin. Så begynte den å øke igjen ukontrollert. Derfor gikk jeg over til Armour. Så får vi se da hvordan det går...tar ingenting for gitt lenger...
Nevner vekten fordi jeg har ikke så mange andre plager, som jeg registrerer - bortsett fra dette med øynene nå da.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
02-03-07, 14:20 #7
Prøvene mine blir bedre og bedre for hver gang, så det er tydelig at jeg er på rett spor. (TSH: 0,01 FT4: 12 FT3:4) Tror nok ikke jeg har fibromyalgi for tidligere har jeg merket det dersom FT3 har blitt for høy.
Opprinnelig skrevet av nora
Takk for svar alle sammen
Ser ut som at mange trenger en kombinasjon av Armour og Levaxin for å bli best mulig - og at Armour-dosen må opp mot 3 grain for at folk skal ha det bra. Man skal jo egentlig ikke sammenligne seg med andre, men det er jo ok å høre andres erfaringer. Må jo si at jeg likte den erfaringen din Yvette, om at vekten plutselig løsnet - spennende å se om den gjør det for flere av oss når man kommer opp i riktig dose/sammensetning.
Regnet engang ut at 150 ug. Levaxin+10 ug Liothyronin (min tidligere dose) ble ca 2 1/2 grain armour - stemmer ikke det??
-
02-03-07, 14:24 #8
Nå er jeg oppe i 3 grain, har brukt 2,5 siden oktober og hatt en ft4 på 22, men den datt plutselig og formen gjorde detsamme, så nå har jeg økt til 3 grain.
Men nå får jeg ikke medisiner på 1 uke, fordi legen har ikke sendt nytt registreringsfritak, så jeg har levert det på apoteket idag, og de sender melding når alt er i orden, Håper det går fort, for jeg er tom idag...Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
04-03-07, 17:55 #9
Nora ;)
Jeg bruker jo ikke armour, men T3. Kom over dette som du skrev:
Vel, det gjelder i alle fall ikke for meg. Jeg ble hyper på 20 µg Liothyronin. Prøver nå 10, vet ikke om det går engang. Og jeg har fibromyalgi.Men hvordan ser blodprøvene dine ut, og de som har fibromyalgi sies å tåle veldig mye t3, så det kommer an på om du har det og.
(Dr. Lowe skriver at de med fiblomyalgi får ikke hypersymptomer av selv massive doser t3 i motsetning til normale mennesker)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
04-03-07, 22:20 #10
Da har du vel en anne type fibromyalgi, det er vel en sekkediagnose i mangel av noe konkret....
Her skriver Dr. Lowe en del om dem han har hatt gode resultater med:
http://www.drlowe.com/
det er kankje gjem litt på sidene, tror det er på noenquestions and answers sider.
en Karen Tripp som skriver om candida, skriver at en lege hevder at fibromyalgi er en form for candida.
http://www.geocities.com/HotSprings/4966/
Og på marshallhelp.com har de bakterier som står bak mye rart.
Og på kvantemedisin.no har de også løsningen på krosisk tretthet og fibromyalgi. (Det er lettere å finne pdf-ene av artiklene i norske ukeblader og aviser på den engelske siden der)
Lignende tråder
-
Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 25Siste melding: 14-04-13, 13:05 -
armour - hvilken dose er økonomisk fordelsaktig?
Av Marianne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 10-10-07, 19:48 -
Hvor stor er muligheten for at Graves sykdommen "brenner ut"?
Av El-Ella i forumet Graves sykdomSvar: 9Siste melding: 06-09-07, 15:55 -
Hvor stor dosis?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-08-07, 14:15 -
Hvor stor dose????
Av sugarfre i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 02-03-07, 00:35
Svar med sitat

Bokmerker