Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    136

Standard Tras på 1; I grenseland? Eller negativ?

Altså;
    Min Tras er målt til 1 (Furst sier 1-1,5 er i grenseland, referanseverdi på prøven er >1,5)

Skal jeg tolke selv her, eller skal jeg tenke at denne prøven faktisk var negativ?

Jeg er litt opptatt av Tras fordi jeg har slitt med utstående øyne som nå har gått nesten 100% tilbake. Føler for å få en forklaring på hvorfor jeg har vært så dålig de to årene etter fødsel..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg mener den er positiv og forklarer dine utstående øyne. Det er fordi jeg har lest en del forklaringer fra Elaine Moore om Graves-antistoffene, og det er flere av dem og flere prøver men de pleier bare å kjøre TRAS her i landet.
    Man kan også ha negativ TRAS-prøve og ha graves-antistoffer.

Det er større sjanser for Thyroid Eye Disease (TED) som du jo har hvis man har en blanding av antistoffene, altså hvis man har blokkernede TRAS i blandingen.
    Man behøver ikke å være hyper for å ha TED, forresten. Blokkerende TRAS gir hypo for eksempel.

http://www.suite101.com/articles.cfm/gr ... sease/more
    http://www.suite101.com/writer_articles.cfm/daisyelaine

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    136

Standard

Blir jo ikke klok når jeg må "true" legen til å ta TRAS prøve- med et øye som står rett ut og anti-tpo, men jeg mener jo selv jeg var hyper en stund etter siste svangerskap (ca 2 år siden), og at jeg etter det har gått til hyposymptomer. Så det er vel mye mulig at Tras har gått ned siden den gang da? Hm, mye å lure på.

Men skiller de mellom blokkerende og stimulerende Tras i prøven da? Det sto vitterlig bare Tras hos meg...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Nei de skiller ikke i den prøven. Den er etslags total trasprøve.
    Forresten har (hadde) du førswteprioritet med ustående øyne hos Aker thyreideapoliklinikk og går (gikk) foran alle oss andre i køen. Din fastlege har åpenbart ikke skjønt noe. Det er forresten helt vanlig at legen eller til og med noen endokrinologer samt mange øyenleger ikke skjønner noe av TED.
    De er også typisk at det svinger.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn