Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    67
    Meldinger
    1

Standard Jeg har hatt lavt stofskifte i ca. 15 år, etter behandling med radioaktivt jod

Hilsen n`Finn. Hypothyreose uten påvist antistoff -87. 16 år på Levaxin. Armour fra mai 04, ERFA fra juni 10.
    Hei.
    Jeg har nettopp kommet over dette forumet, og siden jeg har hatt lavt stofskifte i ca. 15 år, etter behandling med radioaktivt jod, har jeg mange spørsmål. Jeg ser at du bruker Erfa, og dette er jeg veldig interessert i å prøve. Men hvor får jeg kjøpt det?Jeg har vært på Arenaklinikken for å få hjelp til dette, men endte opp med akupunktur i stedet for....

Jeg leste en gang at skjoldkjertelhormoner fra dyr kunne få en ødelagt kjertel til å begynne å fungere igjen..har du noen erfaring med dette? Brukes Erfa som erstatning for Levaxin og T3, eller i tillegg? Håper du kan svare på noen av disse spørsmålene, spesielt hvor man får tak i Erfa. Hilsen Leah.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard Sv: Jeg har hatt lavt stofskifte i ca. 15 år, etter behandling med radioaktivt jod

Velkommen til forumet, Leah!

Det er mange her inne som bruker Erfas Thyroid (eller annen thyroid) istedenfor Levaxin (eller Levaxin + Liothyronin). De fleste av oss har fått det på resept (på registreringsfritak) av fastlege eller privatlege. Og så får vi kjøpt det på apotek etter at de har skaffet det dit.

Thyroid er framstillt av tørket skoldbrusk-kjertel av gris, så det er antagelig det du har lest om. Imidlertid er det ikke slik at dette får kjertelen igang igjen, men det er et substitutt for de hormoner en fungerende kjertel produserer (på samme måte som Levaxin etc).

Vi er mange som har brukt Levaxin og Liothyronin først, men som ikke er blitt bra på disse syntetiske medisinene. Og for de fleste av oss fungerer den "naturlige" thyroiden bedre.

Er du bra med din medisinering? Om ikke, så kan du spørre fastlegen din om han/hun vil skrive ut Erfa til deg (på registreringsfritak). Ellers må du nok søke deg til en privatlege. (En del kjøper thyroid når de er i Thailand, og noen kjøper via internet.)

Håper dette var svar på noen av spørsmålene dine. Ellers må du bare spørre videre. Eller søke deg rundt på forumet. Der står masse om thyroid her.

Lykke til!

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  2. Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 09-10-09, 20:05
  3. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 11:53
  4. Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
    Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 14
    Siste melding: 05-02-08, 11:53
  5. Behandling med radioaktivt jod
    Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 2
    Siste melding: 14-08-07, 19:14

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg