Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
-
04-11-10, 08:20 #1
Mild eller moderat binyresvikt finnes ikke
Mary Shomon skriver om hva endokrinologene mener. Les her hva endokrinologene mener om det vi sliter med i sitt skriv myte kontra fakta.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-11-10, 10:05 #2
Sv: Mild eller moderat binyresvikt finnes ikke
Vigdis....ja, dette syns jeg og var trist å lese....skal nok mye til for at det blir offentlig medisinsk aksept her på berget også...
De legene som skriver positivt om fenomenet blir sikkert ikke tatt på alvor av "de etablerte". Og de siste trenger vi virkelig støtte fra.....
Er jo bare trist....for det er vel ingenting jeg mer tydelig har kjent i kroppen og gjort meg sykere, enn da binyrene gikk tomme.....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-11-10, 16:27 #3
Blir så slapp av dette...du må altså ha 10% binyrefunksjon eller mindre for å få diagnosen Addisons. Så det de egentlig sier er at det finnes ikke tall (dysfunksjon) imellom 10 og 100%. Dette faller bare på sin egen urimelighet, og er i beste fall matematisk feil. Kan de ikke heller si at per i dag har vi ingen god måte og korrekt diagnostisere dette. DET vil være sannheten.
Men for oss med hypothyreose vet vi at det finnes forskning som bekrefter at vi har lavere cortisol nivåer enn andre. Hvordan forklares det da i denne sammenhengen?
-
04-11-10, 17:59 #4
Er litt mer optimistisk, jeg:-) Tror det bare er et tidsspørsmål før den konservative borgen innhentes av realitetene og blir tvunget til å gi etter.
-
04-11-10, 18:25 #5
Vel, legg til erke (konservativ) - og jeg er ikke så sikker lenger Berit....
For, når noen ikke forstår at det går an å barbere seg uten å skjære av hele hodet.......
Men hva har vi å stille opp ?
Vi forklarer våre symptomer i det tykke og det smale, enda ser de heller på blodprøveresultater som ikke har noen verdi !
Er nokså reservert for den overskuelige fremtid med slike typer i hierarksike posisjoner.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-11-10, 18:42 #6
Før eller siden vil det fanges opp at mange "rømmer" til de såkalt alternative klinikkene for å oppnå bedre behandling. Da må de bare ta hintet, fremfor å fortsette å se på at deres kolleger i det private tjener lommene fulle fordi behandlingen fra det offentlige er inadekvat.
Det er opp til oss å "spre budskapet", og det viktigste våpen vi kan benytte til det foreløpig, er internett. Dessuten, om man feks har vært hos en endokrinolog uten å få gehør for verken naturlig tyroid eller binyretretthet, men senere opplever betydelig bedring fordi man fikk behandlingen man mente var rett og oppnår gode resultater med dette, bør man skrive et brev/en mail til endokrinologen og forklare at han/hun har tatt grundig feil, ædda bædda. Det går også an å skrive til endokrinolog tidsskriftet (eller hva det heter) og fortelle om sine erfaringer. Om mange nok gjør dette, vil det bli lagt merke til.
-
04-11-10, 18:55 #7
Det har jeg faktisk gjort - uten at det var i noen annen hensikt enn at behandlermiljøet kanskje kunne lære ett eller annet av det.
Og det gjelder Aker.
Etter utredning der ble jeg jo bare sendt hjem. Etter en måned ble jeg lagt inn med akutt behanlingskrevende tykktarmsbetennelse.
Ikke så rart - hadde jo klaga over smerter derfra i en 10års tid.....
Jeg startet opp med Armour mens jeg enda var et "slangemenneske", og angrer ikke på det.
Etter å ha vært frisk en stund banket jeg på døra til Louvise K.D. og tilbød mag å låne dem armen.
Da hun hørte at jeg brukte Armour, var det ikke aktuellt.
Altså ingen som helst fagelig interesse for å se hva som var skjedd ?
Håpløst rett og slett !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-11-10, 07:45 #8
Ja, det dere diskuterer er jo det jeg går å funderer på dag etter dag... Det virker jo ikke som forskning, tilbakemeldinger eller "noe som helst" virker.. Er det blitt sånn at det er bare penga som gjelder??? Se bare på alle sykehusene som røves for ressurser og godt fagmiljø; selv om faggrupperinger innad i helsevesnet og pasientene klager sin nød og mener at dette slett ikke er å anbefale; altså oppgradering til større enheter og nedleggelse av små. Jeg vet ikke om dette kan diskuteres under samme tema, men det virker altså som det finnes endel "sannheter" i denne verden som overskygger alt annet... Har du symptomer på binyretretthet men ligger på 10.1 % av normal produksjon, så har du det ikke... Det er helt idiotisk....
Dette betyr jo at meget syke mennesker går rundt uten å få hjelp, og blir enda mere ødelagte ved at de bare får flere. Og ofte da psykiske diagnoser... Men dette vet vi jo.. Det er bare så inn i granskauen provoserende..
Jeg må si at jeg ikke har noen gode tiltak å komme med.
Men de du nevner BeritM kan jo ha noe for seg..
-
05-11-10, 09:09 #9
jeg synes jo at det mary Shomon skrev var bra
Og Richard Shames, MD sier på samme sideIf you are having flash-backs to self-serving official pronouncements from physician organizations insisting that fibromyalgia or chronic fatigue syndrome are not "real" medical conditions, or even remembering doctors who until recently insisted that spicy foods -- and not the h. pylori bacteria -- cause ulcers -- then you're not aloneHan sier ogsåTo me, they seem to be denying the possibility that some people might have a mild form of a real diagnosis. That's short-sighted and excessively arbitrary.Han sier videreIf the current adrenal insufficiency blood tests were more sensitive, we might not be having this conversation.Jeg synes det er interessant at Mary drar linjene tilbake til h.pyloribakterien. Som absolutt ikke skyltes det vi vet den skuldes i dag, det visste legene dengang. Og fibromyalgi var vel psykisk, som så mye annet? Skråsikkerhet er skummelt.First of all, it would help to start calling it adrenal insufficiency, which it is, and for which a "real" diagnostic category already exists. (The mainstream ICD-9 code for this is 255.4) Mild forms of this real condition can currently be diagnosed by a combination of a good medical history, along with a focused physical exam, plus a sensible combination of well-chosen blood, urine, and saliva testing. should do it for now.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-11-10, 08:29 #10
Jamen Blondie - det har vi - metoden til at diagnosticere mellemformer af binyrernes underfunktion. Metoden hviler på medicinsk empiri og klinik, og forudsætter respekten for symptomer og respekten for tal. Disse tal som gerne skulle angive døgnvariationen i binyrernes normalfunktion, hvor afvigelserne fra denne døgnrytme netop er årsagen til den tilstand binyrerne befinder sig i, mellem 100% og 10% af ydelsesevnen.
Er binyrernes funktion nedsat med 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 eller 80 procent og patienterne udviser en række "uforklarlige" symptomer - er en foreløbig diagnose nem at stille og en test-behandling vil kunne bekræfte den.
Problemet er blot, at hvad der ikke kan verificeres i forhold 1:1 gennem dobbeltblinde forsøg - såkaldt medicinsk evidens - dvs. i bund og grund statistik - findes ikke (hvordan i alverden skulle man kunne teste binyrernes funktion dobbelblindt?
).
Det ville svare til, at en blind mand der aldrig har set solen, afviser at solen overhovedet findes. Det betyder det samme som at sige, at alt hvad vi ikke kan opfatte med vores sanser - findes ikke. Det betyder også, at lægerne i virkeligheden har indskrænket deres overblik og deres viden, i overensstemmelse med de grænser, medicinsk matematisk statistik sætter. Det betyder at en hel række af sygdomme og sygdomstilstande er forsvundet fra lægegerningen og her findes svaret på, hvorfor er alskens sygdomme eksploderet i takt med at vi får flere og flere læger.
"Evidens-baserede" læger er ikke (længere) læger, da lægekunsten er borte, fortrængt af matematisk statistik = vi har at gøre med et helt nyt fag: Medicinske Ingeniører, der er uddannet til at betragte menneskekroppen som en seriefremstillet maskine, hvor hver enkel maskine-individ forudsættes at reagere ens på både sygdom og behandling. Alle "afvigere" (fra denne forudsætnig) skrottes bare eller udstyres med psykiatriske skraldespandsdiagnoser.
Det mest u-sjove er, at i dag ville man fængsle Hippokrates for at udøve kvaksalveri (= alt som ikke er evidens-baseret) og det undrer mig voldsomt, at lægestanden fortsat anvender Hippokrates-eden når nyuddannede læger dimitteres fra lægestudiet.
Ja, netop! Hvordan kan tænkende mennesker overhovedet undgå at tænke? Endda akademisk uddannede mennesker? Det minder mig om historien om Flatland...
Det sidste C.G. siger er: "despite the fact that we can not imagine the fourth dimenssion, we can think about it". Bortset fra læger i forhold til underfunktion af binyrer? Jeg er bange for, at Flatmænd erkender tredje dimenssion (kaldet for "oppe") før lægestanden indser, at der er mere til binyrerne end Addison's og Cushing's.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Viser disse prøvene binyresvikt??
Av sliter i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-03-10, 06:21 -
Moderat subklinisk hypothyreose øger dødsrisiko
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og dødelighetSvar: 0Siste melding: 27-01-10, 14:23 -
Moderat binyreinsufficiens eller hypothyreose
Av Anisa i forumet Sygdommer som ligner hypothyreoseSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13 -
Binyresvikt...
Av Maia i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 18-01-07, 21:27
Svar med sitat

Bokmerker