Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    39
    Meldinger
    60

Standard Dere som blir gravide må aldri høre kun på fastlegen

Hei Tenkte, etter å ha snakk med en endokrinolog på Aker i Oslo i går, at jeg kunne dele min erfaring - kanskje noen av dere er interessert..

Selv har jeg lavt stoffskifte og blir behandlet med Levaxin. I ca 1 1/2 år prøvde mannen min og jeg å få barn uten lyktes, og det var ingen problemer med han og selv har jeg ikke PCOS heller - men det gikk bare ikke. Tidligere gikk jeg på 1050 ug Lveaxin i uka, og skiftet til 1400 ug Levaxin i uka, og etter en liten stund var jeg endelig gravid Jeg kom meg til legen rundt uke 12, og det ble tatt stoffskifteprøver. Noen dager senere fikk jeg beskjed om at jeg var overdosert (kun ved å se på TSH) og måtte ta den opprinnelig dosen, og jeg var (dum) nok til å gjøre dette - og 20 dager senere mistet jeg

Jeg tok dette opp med endokrinologen på Aker i går, og hun sa at spontanaborten nesten garantert hadde noe med endringen av doseringen å gjøre, fordi man skal aldri gå ned, heller opp. Det er bitter å vite slik i ettertid Spesielt siden vi hadde prøvd så lenge...

Meningen min med dette innlegget var at dere som blir gravide må aldri høre kun på fastlegen, spesielt når hun mener at du må gå ned på doseringen. Ta heller kontakt med en endokrinolog, og snakk med han/henne..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Dere som blir gravide må aldri høre kun på fastlegen

Sitat Opprinnelig skrevet av rosaelefant Vis post
    Jeg kom meg til legen rundt uke 12, og det ble tatt stoffskifteprøver. Noen dager senere fikk jeg beskjed om at jeg var overdosert (kun ved å se på TSH) og måtte ta den opprinnelig dosen, og jeg var (dum) nok til å gjøre dette - og 20 dager senere mistet jeg
    Jaaa... jeg har hørt en læge sige, at "da fosteret begynder danne egne thyreoidea-hormoner fra den 12. graviditetsuge, skulle det gerne være helt i orden, at reducere moderens Eltroxin-dosering, så hun ikke blev overdoseret...." ( )

Sagt af en uddannet praktiserende læge med autorisation, der var 25 år gammel dvs. manden har behandlet egne patienter på egen klinik i mindst 15 år. Guderne må vide, hvor mange døde babyes han har på samvittigheden? Og hvorfor er det i orden for læger at fejle (så stort), mens for alle andre faggrupper "betaler" stort for deres?

Denne sludder: "da fosteret begynder danne egne thyreoidea-hormoner fra den 12. graviditetsuge, skulle det gerne være helt i orden, at reducere moderens Eltroxin-dosering, så hun ikke blev overdoseret...." egner sig vist fremragende til at blive anbragt i tråden Idiotforklaringer, eller hur?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    39
    Meldinger
    60

Anisa: Det er helt utrolig at en fastlege kan si dette! Jeg mener selv, helt og holdent, at sannsynligheten for et vellykket svangerskap kunne skjedd om jeg hadde fortsatt på samme dose, spesielt hvis jeg følte meg bra osv. Nei, det er så trist å tenke på

RosaElefant

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Tør du å starte på nytt da, rosa elefant? Det er alltid mulig å starte om igjen med å forsøke å bli gravid.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    39
    Meldinger
    60

Vigdis: Godt spm, men vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang kroppen var tilbake i "normal" modus Føler at jeg har en erfaring rikere, og mer støtte nå. Men skrev det første innlegget fordi jeg føler at det er viktig å skrive mine erfaringer, og dette kan kanskje hjelpe andre..

RosaEleant

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja, det er veldig viktig å formidle erfaringer, og informasjon om leger med kunnskap som korrigerer leger med ukunnskap. Selv har jeg vært gravid sju eller åtte ganger, aborterte heldigvis ikke for sent. Har ett barn. Og ville nok hatt ett til om noen visste noe om hypotyreose, doseringer og graviditet. Det ble abort, omatt og omatt. Det unner jeg ingen! Derfor blir jeg glad for at du skriver det du skriver
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Dette burde du klage inn til fylkeslegen, Rosaelefant. På den måten får legen seg en skrape, og dette skjer kanskje ikke med en annen av hans pasienter. Du burde ha dokumentasjon nok fra endo' en til å lage en klagesak på denne legen.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    39
    Meldinger
    60

Ruth:Selv om jeg bare har blitt gravid 1 gang hittil, så er jeg likevel glad for at jeg i hvertfall kan Da jeg mistet var jeg hos en allmennlege på Legevakta som mente jeg ikke hadde gjort det - og at det var uvanlig å miste like ved slutten av 1. trimester (noe jeg gjorde). Noen dager senere, hos privat gynekolog ble det konstantert at jeg mistet den dagen jeg var på legevakta. For noen leger det er i Norge!

Blondie:
    Det var en assisterende lege for min vanlige fastlege som ba meg endre doseringen.. Hun hadde tydeligvis ikke nok kunnskap. Dessverre bruker også fastlegen min kun TSH som tegn på riktig dosering eller ei - dette skulle endokrinologen ved Aker sende henne brev om siden jeg ønsker å bli gravid, og da må jeg aldri bli satt ned i doseringen...

RosaElefant

Lignende tråder

1. Stoffskiftet blir aldri stabilt, frustrert
    Av NoraH i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 25-02-10, 20:38
  2. Hvordan blir dere behandlet på jobben?
    Av Puselille i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 15-02-10, 09:08
  3. Man må tåle å høre mye rart når man er syk
    Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 17
    Siste melding: 25-02-09, 13:43
  4. Blir litt skremt av dere...
    Av liten i forumet Presentasjoner
    Svar: 7
    Siste melding: 29-09-05, 20:29
  5. Blir noen av dere verre i urolig vær??
    Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 29-09-05, 10:56

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn