Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Standard Når man forøger medicinen

Hej

Kan I stadigvæk huske hvordan I havde det dengang jeres stofskifte var for lavt og hvordan det føles at forøge medicinen - hvis I kan huske det. Jeg går ud fra at de fleste her er vel reguleret.

Jeg er stadigvæk lidt bagud med TSH på 15. Jeg ved snart ikke om jeg skal prøve at tage en kold tyrker og se om det tager livet af mig.
    Det er bare fordi jeg har taget en hel 50mg Eltroxin igår og kunne mærke at jeg var blevet varm om aftenen. Normalt fryser jeg hele tiden på 25mg Euthyrox.
    Men samtidig med varmen var min mave gået fuldstændig i stå og den gjorde meget ondt i dag også, men så kom der meget overskydende luft ud.
    Min venstre kind var lidt underlig også lidt idag. Sjovt nok alle mine bivirkninger folk skriver om bliver kraftigere af tobak. Jeg bliver nød til at droppe det, det er bare så svært. Det giver et kick om morgenen, så man kan komme på WC, men så skal det vedligeholdes resten af dagen, selvom det tærer på krafterne. Jeg har bare aldrig hørt at nikotinen påvirker en anden på samme måde. Som regel kan man slet ikke mærke det.

Bliver man meget varm i hovedet? Jeg ved godt man få hjertebanken på et tidspunkt. Men er der andre ting man mærker? Jeg tænker måske ikke så meget på bivirkninger, men det hele som en eller anden form for en overgang.
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Når man forøger medicinen

Det er jo forferdelig å lese at du ikke har kommet lengere Rogi !
    Altså : Forutsatt at man har en diagnose som betinger bruk av stoffskiftehormoner, skal man normalt øke dosen så hurtig man bare kan til man når et nivå man kan fungere på.
    Kroppens soffskifteaktivitet danner grunnlaget for all annen virksomhet i kroppen. Også virksomhet som er "skjult" - feks annen hormonproduksjon.

Jeg tror jeg husker at du hadde noen vansker med å spise hormonene du ble tilbudt, og jeg mener at du skal ha rett til medisin din kropp kan bruke.
    Så har jeg dessverre ikke fulgt helt godt med i det siste. Sorry for det Adam !

Med så lavt stoffskifte som du har, er du på vei til å få hjertebank.
    Det kan man også få ved for lavt stoffskifte, selv om det ser ut som du er mest redd for det man kortvarig kan få ved for høy dose - og da snakker vi om syntetiske doser høyere enn 300µg/dag eller Tyroid-doser på over 5Grain.

Det du burde være redd for, er jo heller at man ikke evner å medisinere deg til en nogenlunde minstestatus.
    Har du ikke selv noen formening om hvem du kan henvende deg til ? Og hva du skal snakke om ?
    Så beklager jeg virkelig hvis du synes jeg gripoer om noe jeg burde holde meg fra Adam, men noe må du jo gjøre med situasjonen.

Beste hilsner fra n'Finn
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Mange tak Finn

2 gange i løbet af 2009 lå mit T4 og T3 i den lave del af normal område og TSH var på omking 11 - 12 på det tidspunkt, men jeg havde det bestemt ikke godt. Jeg havde det så dårligt så jeg måtte køre på skadestuen begge gange - uden at vide at mit stofskifte lå "så højt". Så ved jeg ikke hvordan jeg få det når TSH også kommer på omkring 1. Så skal jeg tage 2 gange mere medicin.
    Jeg er også begyndt at tage 200mg selen. Det skulle hjælpe omdannelsen af T4 til T3, men jeg tager dem mest for at nedsætte TPO. Måske pga selen var jeg blevet så varm i aftes.
    Varm men helt ødelagt i maven og hovedet.

Hvordan havde I andre det under forøgelsen?
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

En økning av dosen foregår helt uten komplikasjoner for de aller fleste.
    Det er et stoff kroppen mangler - og savner - og det er velkomment når det først kommer.

Men en forutsettning er det jo.........
    Det skal virke.
    Kroppen skal akseptere det og kunne bruke det.

Min egen erfaring er ikke slik.
    Jeg merket ikke noe.
    16år senere merket jeg noe.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Tak Finn

Det lyder så godt når du skriver det - det er velkomment.

Jeg ved mit TSH lå på 1 i år 2000 det var i overgangen imellem for højt (Graves) og for lavt stofskifte.

Det er bare lidt svært at forstå for mig. Jeg har taget mange forskelige typer medicin mod alt muligt i mit liv og ikke en af dem havde påvirket mig så kraftig som Eltroxin i de mindste doser. Jeg kunne faktisk ikke mærke de andre. Kun Eltroxin/Euthyrox driller. Jeg tror ikke det kan være pga bindestoffer, de findes i alle andre piller også.

Mvh Adam

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er jo ikke så mange som reagerer kraftig på den lille mengde bindestoffer som er i piller. De som gjør det, reagerer jo også på noe annet, og vet godt hva de kan være overfølsomme for.

Jeg mener jo det er underlig at de ikke kan hjelpe deg Adam !
    Du har i høyeste grad gjort det du kan - og skal. Man kan jo ikke selv gjøre så mye annet enn å fremstille seg for de undersøkelser legene foreskriver.

Det man vel ikke skal, er å akseptere sin tilstand.
    Ikke uten at man får en plausibel forklaring - så før du har fått den :
    Stå på Adam !

Lignende tråder

1. Kvitte medicinen?
    Av ofelia i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 25
    Siste melding: 05-06-08, 05:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn