Jeg tror nok, det er meget pinligt. Men jeg blir nødt til at tjekke, hvem der har ret: Kan man ERSTATTE ren t4-medicin med ren t3 ?! Er det ikke det samme som at afskaffe sine binyrer m.m.??

Det drejer sig om min mor, der nu er meget slidt at dels en lang periode på Ny Eltroxin og derefter Euthyrox; hun har nu omsider fået lov at prøve noget andet. Det bliver Levothyroxin fra Skanderborg Apotek i en version som er uden både talkum og lactose.

Derudover har hun for et stykke tid siden fået lov at prøve at lægge Liothyronin til. Hun har ikke brugt det mens hun har været på Euthyrox, men nu skal det så være.

MEN SÅ er det, at hendes mand hidser sig op, fordi han har været med hos lægen på sygehuset og har jo forstået alting meget meget bedre. Og han siger, at hun skal jo ha' Liothyronin I STEDET for Euthyrox Jeg holder jo på, at det må være livsfarligt, og at det i hvert fald ville kræve en ny diagnose. Jeg kan ikke se, hvordan hun skal klare sig uden t4 ?? Hun har i 10 år haft diagnosen Hashimoto og har fået Eltroxin, som hun egentlig har klaret sig pænt på, selvom det uden tvivl kunne have været gjort bedre.

'Lægen sagde jo, man ikke skal tage to slags ad gangen', argumenterer han - men det mener jeg skyldes, at lægen har forsøgt at sige, man ikke skal ta' både Eutyrox og det fra Skanderborg. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvor medicinen fra SKanderborg blev af i det billede - om recepten er på vej, eller om min far har sat skub i en kæmpe misforståelse, så hun ikke får noget medicinskifte alligevel ... Men i hvert fald kan man da starte med at finde ud af det med Lio'en.

Hvad skal jeg sige til manden? Min mor har ingen kræfter, og jeg bor langt fra hende, så hun er meget afhængig af ham ...

Undskyld dette vist nok meget besynderlige spørgsmål - håber, nogen vil tage sig tid til at svare ...

Nielsigne