Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
25-08-10, 20:48 #1
artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
http://www.scielo.br/scielo.php?scri...rm=iso&tlng=en
funnet på pubmed
-
26-08-10, 06:12 #2
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
Interessant, Nora!
Sist endret av Vigdis; 26-08-10 kl 06:24 Begrunnelse: feil
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
26-08-10, 09:10 #3
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
Fra Brasil!!
(Åssen du finner fram til alt er meg en gåte
men; fint for oss
)
Artig da, at hun henviser til en norsk studie som involverer 27 tusen nordmenn,
men litt slomsete å beskrive slik:
"Most patients are satisfied with one single tablet of synthetically derived levothyroxine daily"
De fleste pasienter vet vel ikke at det finnes noe annet -
noen har spurt legen om der fins noe annet og fått nei til svar
Andre igjen vil jo høyst sannsynlig være underdosert med bare en enkelt tablett;
men stoler på at legen er den som får sin pasient så frisk som det går an..Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
27-08-10, 16:11 #4
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
Fint med slikt lesestoff.
Så, om jeg forstår det rett så skal folk med mage og tarmbesvær ha opptil 30% mer levaxin enn andre.
I tillegg påstod artikkelen at man skulle ta medisinen på tom mage og helst vente 30 minutter før man spiste for å oppnå best opptak.
Det siste har sikkert andre her inne prøvd og kan si noe om.
-
27-08-10, 16:51 #5
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
27-08-10, 17:39 #6
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
De forsøkte kveldsdosering på thyroid.about.com forumet, og det hadde forbløffende resultater.
Flere gikk endelig ned i vekt.
Noen måtte dele dosen mellom morgen og kveld.
Ingen ble overdosert, men flere måtte litt opp i dose. (av dem som delte dosen opp)
Hollandske forskere prøvde også kveldsdosering på pasienter, og det er interessant.
husker ikke linke til den artikkelen, men noen her må da kunne grave den opp.
Det pussige var at en forhenværende leder av ntf hoppet høyt i stolen når vi nevnte kveldsdosering, fordi hun var fast bestemt på at folk ville bli oversosert. hun spurte ikke hvordan erfaringene var. Mange måtte tvertimot litt opp i dose....
-
27-08-10, 18:02 #7
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
-
27-08-10, 18:31 #8
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
Nei, den tanken ville jeg også likt å ha uttdypet - med mindre vedkommende da tenkte at man ville "score høyt" på en morgen-blodtest....

Hele tankegangen bak t4-medisin er jo at et stabilt lager av "lagerhormonet" skal gjøre susen sånn at kroppen skal fikse resten selv... og med den tankegangen så bør egentlig opptakstidspunkt være bortimot uvesentlig (såfremt tidspunktet gjør at opptaket blir minst mulig hemmet) - mener jeg inntil noen kommer med en god forklaring på hvorfor jeg burde tenke annerledes.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
27-08-10, 21:17 #9
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
Author: Laura S. Ward
Professor of Medicine
Laboratory of Cancer Molecular Genetics - Faculty of Medical Sciences, Zip Code 13083-970, Campinas, SP, Brazil.
University of Campinas – UNICAMP
Vi har sendt en e-post, hvor vi be`r om lov til at oversætte artiklen kl. 21:20. Hvad mon er klokken i Brazilien nu? Ca. 4 timer bagefter os? Det var imponerende at modtage svar på henvendelsen kun en halv time efter den var sendt... Vi må hellere trække i arbejdstøjet og få denne artikel oversat så hurtigt det kan lade sig at gøre... Er her nogen, der brænder for at hjælpe - send en PM.I dag kl. 21:49
Dear (my name)
I am happy to know that my article might be useful. This is the reason I wrote it. So, feel free to translate it whith my compliments,
Laura
Selv om man ellers plejer hævde, at "viden er magt" - i vores tilfælde bør det omskrives til "viden er håb!"
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
27-08-10, 21:33 #10
Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvorfor blir noen så dårlige av jodtilskudd (kelp, m.fl)?
Av Siri Ann i forumet Mineraler (øvrige)Svar: 25Siste melding: 20-01-13, 15:44 -
Hvorfor blir noen helt friske av kun levaxin?
Av gutt_81 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 12Siste melding: 28-05-07, 17:05 -
noen som vet hvorfor jeg blir nummen i 2 fingre og 2 tær?
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-07, 08:01
Svar med sitat
Liker alltid ny info som rokker ved gammel innbitt tro som er godt innbarket hos meg og mange andre.
Bokmerker