Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1

Standard Dette er helt nytt for meg......lavt stoffskifte??

Etter å ha følt meg, slapp, utilpass, trøtt og med en del smerter i ledd og muskler, tok jeg kontakt med legen for å sjekke dette opp. Siden jeg akkurat har flyttet til et nytt sted, gikk jeg egentlig ut i fra at dette hadde noe med klimaforandring å gjøre, mye fuktigere luft her enn der jeg bodde før. Overraskelsen var derfor stor da jeg fikk beskjed om at stoffskiftet mitt var noe lavt, og jeg må inn til ny prøve for å kontrollere nivået. Dersom det ikke har økt, må jeg begynne med medisin. Jeg har ingen anelse hva dette egentlig er, annet enn at jeg har fått forklart at kroppen går nå på "lavgir". Jeg har etter dette selvfølgelig begynt å kjenne litt ekstra på hvordan jeg føler meg.
    Jeg er mer trøtt og slapp enn tidligere, kan sovne på sofaen om ettermiddagen, noe jeg aldri gjorde tidligere.
    Har smerter i ledd og muskler, kjennes nesten litt ut som jeg er støl etter en treningsøkt. Spesielt om morgenen.
    Er utrolig emosjonell, og følelsene kan svinge voldsomt. Noen dager må jeg tvinge meg selv opp av senga, både på grunn av smerter og på grunn av nedstemthet. Men jeg aner ikke om dette er ting som kan forklares med lavt stoffskifte, er det det? Hvordan får man plutselig lavt stoffskifte? Kan man ha hatt det lenge, men at det ikke er oppdaget? Er det vanskeligere å gå ned i vekt dersom man har lavt stoffskifte? Som dere kanskje skjønner har jeg mange spørsmål, og håper noen kan svare meg....
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Dette er helt nytt for meg......lavt stoffskifte??

Hej og velkommen til
    Jo, det lyder genkendeligt alt sammen. Lavt stofskifte påvirker hele kroppen og psyken med. Det slider på kroppen, og derfor er det godt at få medicin, når man har behov for det - man skal ikke være bange for det. Her et underforum om symptomer: https://www.stofskifteforum.dk/tags.php?tag=symptomer

Årsagen til lavt stofskifte er hos mange, at der har været en kirtelbetændelse, hvor kroppens immunforsvar har gået til angreb på skjoldbruskkirtlen. Så dør den efterhånden. Hvor lang tid, det tager, er vist forskelligt.
    Men der er også andre årsager - her skriver Anisa om mange forskellige: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8728

Mht. behandlingen, så er der ikke kun én måde at medicinere på, men det kan vi jo vende tilbage til, hvis det bliver aktuelt.

Nielsigne

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste melding: 25-06-14, 15:44
  2. Helt ny på dette med stoffskifte
    Av Bitit i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 31-01-12, 08:02
  3. Er dette for lavt stoffskifte?
    Av kanutte i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 19
    Siste melding: 02-06-10, 16:01