Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Talking Er T3 doser opp i 20 µg pr dag galskap??

Hei

Min lege påstår at å ta 20 µg t3 pr dag er rene galskapen. Dette ble sagt i sammenheng med Erfa Thyroid og dagsdoser opp i 180 mg.
    Vel, jeg ser nå flere her er oppe i 20 µg t3 pr dag og mere, og jeg mener å huske en tråd her hvor det stod at en skjoldbruskkjertel produserer ca 35 µg t3 pr døgn. Er det å ta så høye t3 doser galskap over flere år sammenhengende, eller er det ikke . At en får i seg alt for mye t3 når en tar Thyroid var en av hovedårsakene til at jeg skulle ta levaxin i tillegg til thyroid. Påstår alledede at jeg føler meg mye kvikkere uten levaxinen, og da har jeg kun erstattet levaxinen med 15 mg thyroid (brukte 37.5 µg levaxin pluss 90 mg thyroid). Er mye mindre trøtt andre dag uten levaxin, samme reaksjon jeg fikk med en gang da jeg gikk ned i levaxindose da jeg kun gikk på dette preparatet.. Pussige greier.. Så da blir det å manne seg opp etterhvert å ringe legen min på balder og INFORMERE om at levaxin får de ikke i meg noe mere. :evil:

Mhv Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Er T3 doser opp i 20 µg pr dag galskap??

Hm....
    Det er det med teori og praksis da.
    Jeg økte jo dosen med Liothyronin til 120µg/dag (6x20)
    Funka ikke på meg - så å trekke den sluttning at det er galskap for deg er i beste fall prematurt.

Dessuten, ERFA inneholder 8µg/Grain - 32µg for en 4Grains dose, som er omtrent det kroppen produserte.
    Man vet jo hvilke holdninger leger har til denne behandlingen, ok kan ikk efri seg for at dette er resultatet av propaganda.

Jeg syns det er synd, og må være lite tjenlig for legene, at man ikke ser hva som tjener pasienten best.
    Legen min var også imot, men det var før han så resultatet, så hvor bra jeg ble.
    Nå er'n for......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Well done, n'Finn

Ren folkeoplysning ... til lægerne, he he.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Ren folkeoplysning ... til lægerne, he he.
    Ja, vi får håpe de tar det til seg... "Ekspertene"... haha...

Dialogisme er vel ikke akkurat et kjent begrep i disse kretsene...

Jeanette

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sor-Trondelag
    Meldinger
    61

Hei

Jeg ble anbefalt 20 mcg Lio av min lege, men kroppen min reagerte med å få sterke muskelsmerter, så jeg måtte redusere til 10 mcg.

V

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hm. tyder på at legen kan lese - iallfall i den boka det står om medikamenter i.
    En bør ikke ta mer en 5µg (1/4 tab) av gangen - om virkningen fortar seg fort, så ta 5 en gang til.
    Så kan du jo dobble om det trengs også, men å starte på 20 er ikke lurt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Undskyld, men her faldt jeg af ... Hvorfor tage t3-tilskud, når man får Erfa?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg må ha lavt stoffskifte.....
    Jeg reagerte ikke på at du skrev det var i tillegg til ERFA.
    En dagsdose ERFA inneholder jo tilstrekkelig T3.
    Det synes derfor unødvendig med ennu mere.
    Men......
    Ingen regel uten unntak.....

Syns du Lio-tillegget hjelper ?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Jeg forstod det som Jeanette er på thyroid,ja..
    Men Vilje svarte ut fra generelt om t3, som i hennes tilfelle var Lio i tillegg til Levaxin. Men alt dreide seg om t3....bare fått fra ulike kilder.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Takker for alle svar

Jeg er bare så j..(piiiip) lei all skremselspropaganda... OG uvitenhet blandt leger.. Kjenner jeg er på tur til å hisse meg opp en smule før morgendagen og en meget påkostet telefonsamtale med Balder & co..
    Nå har jeg blitt sett, hørt og respektert så langt, men hvilke kommentarer og råd jeg må betale for, som kanskje er totalt bortkastede, når jeg forteller om at "Levaxin kommer jeg IKKE til å ta mer....fordi og fordi", blir MEGET interessant å høre.. Vel, jeg har en hyggelig lege , så det går sikkert helt fint. .. hehe

Nå skal jeg snart sove godt og drømme om alt jeg har gjort i "thyroidrus" i dag. Bare jeg fikk bort levaxinen ble det full strøm i pæra; den blunker ikke pga levaxinen lengre. Dagen i dag har vært superduper; jeg har følt meg i Skammelig god form.

Jeanette

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 85
    Siste melding: 28-07-07, 10:44
  2. Dele Armour i tre doser?
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 01-10-06, 11:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg