Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard hvordan får jeg meg jobb - NÃ…!

jeg trenger tips her.
    jeg har fått et dilemma, hesten "min" skal selges og jeg har jo ikke inntekt og ikke råd til å kjøpe ham.

tanken var jo uansett å få seg en sommerjobb i alle fall og forhåpentligvis en jobb i høst også, det ble jeg i alle fall motivert for nå...

hesten skal stå frem til sommeren, så jeg har tida frem til da muligens

jeg bor på et lite sted med få butikker også, det gjør ikke saken enklere... :(

hva slags bedrifter er det lettest å få jobb i?
    jeg kommer ikke til å bytte bleier på voksne mennesker, de som klarer det er jeg stor beundrer av, jeg spyr av tanken.
    jeg har aldri jobbet i butikk, og har ikke brukt kassaapparat, men kunne godt tenkt meg å prøve....
    jeg har utdannelse som naturforvalter... ikke jobber som henger på trær der akkuratt.
    jeg har et ryggproblem, og kan ikke løfte så mye (litt går greitt).
    jeg vil jo også gjerne tjene så bra som mulig selvfølgelig...

hvilke bedrifter bør jeg gå til først og hvordan bør jeg legge frem meg selv?
    hva kan man forvente av lønn egentlig? det er 16 år siden jeg hadde en "normaltlønnet" jobb...

jeg har aldri søkt på en jobb i hele mitt liv og er livredd

vær så snill og gi meg råd.
    jeg MÃ… få meg en jobb...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard

Hvorfor kontakter du ikke lokalt a-etat eller NAV som det heter nå. De har jo oversikt over ledige stillinger i nærområdet...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

uff de ja... :(
    kan ikke fordra dem og er livredde for hva de kan finne på å tvinge meg til..., men jeg skal innim der i morra
    må jeg ha avtale eller kan jeg bare troppe opp?

du skjønner sist jeg hadde noe med dem å gjøre var jeg høygravid, og ble tvunget til å gå på jobbsøkekurs enda jeg naturlig nok ikke kunne søke jobb med den svære magen.
    jeg ble samtidig nektet et yrkesrelevant kurs jeg fikk tilbud om... om jeg hadde dratt på det kurset eller nektet å være med på jobbsøkerkurset ville jeg mistet dagpengene...

jeg fikk også vite at jeg hadde plikt til å ta imot hvilken som helst jobb, hvor som helst i landet :evil:

jeg bor her jeg bor og har ikke tenkt å flytte før de bærer meg ut i kiste. :evil:

hva kan jeg forvente av NAV nå?
    har de blitt mer høfflige og hjelpsomme eller er det fortsatt bare drittsekker og byråkratiryttere der?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard

Skjønner hva du mener... Har vært igjennom den mølla der selv. Men det er vel i NAV som alle andre steder - noen "idioter" men flest "normale" folk.
    Du kan jo gå inn på websiden deres og sette opp et fast søk på stillinger du kunne tenke deg i ditt nærområde. Så får du mail feks 1 gang i uka(eller daglig) om ledige stillinger. Du trenger ikke snakke med et menneske på NAV - bare søke på de jobbene du syns er interesante.
    Eller du kan legge ut CV på finn, eller andr jobb databaser som matcher deg med passende jobb.

Ellers begynner det jo å bli mangel på arbeidstakere i Norge så det skulle finnes en jobb der ute til alle...

Lykke til

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

var innom NAV i dag. traff ei grei dame i disken, men det var ikke stort hun kunne hjelpe meg med...
    fikk beskjed om at det var lurt å registrere seg på sidene deres, så det skal jeg gjøre, og hun viste meg en mappe med utlyste stilliger i de nermeste kommunene... det var som forventet 90% hjelpepleierstillinger og resten industri... sånn omtrent :(

ikke èn stilling som var "nøytral" eller rettet mot det jeg er utdannet som...

men jeg har ikke gitt opp enda...

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 08-02-07, 10:35
  2. borte fra jobb?
    Av pling i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 22-11-06, 12:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder