Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
Threaded View
-
25-03-10, 22:00 #9
Sv: Multiknute struma. Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
Pga stort multiknute struma må jeg mest sannsynlig fjerne skjoldbrukskjertelen.
Jeg kan velge mellom å fjerne den nå, eller vente 1 år for å se om vekst har stagnert.
Stopper veksten kan jeg velge mellom ubhaget av strumaen, eller ubehaget med å ha lavt stoffskifte.¨
Det som bekymrer meg med å vente, er om det skal blir en vanskeligere operasjon/dårligere plass.
Så i forbindelse med at jeg skal bestemme meg om å fjerne den eller vente kunne jeg gjerne tenkt meg å vite hva jeg kan vente meg.
Har lest masse av trådene her, og ser det er veldig mange som har problem med medisinering.
Er det lettere eller vanskeligere å finne riktig dose, riktig medisinering når kjertelen er helt borte?
Tusen takk for masse god informasjon
Jeg er 35 år.
Det er ikke aktuelt med radiojodbehandling.
Har tatt scintigrafi og ct, men ikke fått resultat ennå.
Tenker mye på hvordan det er å leve med lavt stoffskifte. Blir ganske skremt av å lese på siden her med alle som sliter for å bli riktig medisinert, og alle tilleggsproblem
Syns det er vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal gjøre.• Multiknutestruma 2008. Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
• Total thyreoidectomi 2013 pga stort multiknutestruma
Lignende tråder
-
Nytt liv etter operasjon
Av gevega i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 25Siste melding: 12-02-15, 21:52 -
FT4 og TSH verdier etter operasjon
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 1Siste melding: 21-01-10, 16:01 -
FT4 og TSH verdier etter operasjon
Av Gulsol i forumet Normalverdiene?Svar: 1Siste melding: 21-01-10, 16:01 -
Astma etter operasjon.
Av haba i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 26-01-09, 12:57 -
trening etter operasjon?
Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 29-04-08, 20:20

Svar med sitat
Bokmerker