Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Noen som har erfaring med å plutselig bli mye dårligere, uten endring i verdier?

Lurer på om noen av dere her inne kan gi meg noen tips eller erfaring på hva dette kan være. I sommer og starten på høsten så følte jeg det gikk fremover. Jeg begynte å drømme om at jeg snart kunne prøve meg litt i jobb igjen. Jeg følte meg mye mer som et menneske, og var så positiv.

Verdiene mine nå er mellom 18 og 19 på FT4 og i øvre skikte på FT3. Var disse verdiene som fikk meg til å føle meg bedre og fikk tro på at dette gikk den rette veien.

Men så begynte det å gå nedover for 1-2 måneder siden. Jeg mistet igjen håret og begynte å verke litt i ledd igjen. Dette har dessverre blitt mye verre siste par ukene. Nå er kroppen min helt råtten. Jeg har fått tørrere hud i ansiktet, jeg verker i hele kroppen. Har faktisk aldri verket så fast over så store deler av kroppen tidligere. Og så er jeg enormt sliten. Musklene kjennes ut som om jeg har vært igjennom skikkelig hardt arbeid. Fysisk føles kroppen min nå like tom som før jeg begynte på medisiner! Håper virkelig det er midlertidig. Nå har jeg frosset mye, sovnet på sofaen, men i helga hadde jeg en dag hvor jeg var varm. Veldig ubehagelig for en som ikke er vant til det. Hadde samme opplevelse da jeg startet på medisiner.

Hva har jeg gjort annerledes? Jeg økte aktiviteten litt da jeg følte meg bedre, men ikke mye. Bare prøvde bitte litt å leve normalt, men det var langt fra normalt likevel. Så kanskje det er jeg som rett og slett har brukt meg opp? Er jeg noe utbrent av noe slag som gjør at en liten overbelasting gjør at jeg ikke klarer å hente meg inn, men isteden bare blir dårligere og dårligere? Nei, jeg vil ikke tro på ME diagnosen min nå heller. Jeg tror det er stoffskifte, men forstår ikke hvorfor dette skjer?

Noen som har noen tips eller ideer? Jeg har ikke dosert opp medisinene siden slutten av sommeren. Kan kroppen ha blitt vant til dosen og ønske mer?

Sikkert mange rare tanker fra meg, men jeg forstår ikke hvorfor ting er blitt som de er, og jeg er så enormt skuffa for jeg har jo lyst til å leve livet mitt. Jeg ønsker mer av livet mitt en sofaen, PCen og senga. Litt satt på s****en, men det er jo hovedindigriensene i livet mitt. I går prøvde jeg å pusse vinduer på kjøkkenet, kun med spray , men likevel var det så tungt at jeg gikk bare rett inn og la meg uten å sjekke hvordan det ble, var utslitt og svimmel. Gikk helt rundt for meg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Noen som har erfaring med å plutselig bli mye dårligere, uten endring i verdier?

Hvorfor ble ordet "s p i s s e n" sendurert? Pga. bokstavene midt i? Men for dere som leser innleget over, så ser dere at det ikke var noe stygt ord der.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Unhappy Sv: Noen som har erfaring med å plutselig bli mye dårligere, uten endring i verdier?

Utroligt, hvor mange med stofskiftesygdom har på det sidste fået det "uforklarligt" værre... Vender tilbage
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Noen som har erfaring med å plutselig bli mye dårligere, uten endring i verdier?

Hej Qa
    Jeg har prøvet sådan noget, når 1) min krop har fået større behov, end medicinen dækker eller 2) når jeg har været stresset (hvad enten det var fysisk eller psykisk).

Der er også noget med, at man kan få større behov for medicin, når det bliver vinter. Med vinteren kommer også et større behov for d-vitamin. Jeg tager selv 80µ daglig. Får du nok af det? Og hvad med dine andre hormoner - er der styr på dem?

Nogle gange tænker jeg, at jeg må opføre mig som om, jeg er lidt mere syg, end jeg føler mig - for at jeg ikke skal få det dårligt. Måske er det et stress-fænomen?

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Faktisk føler jeg at jeg tåler stress litt mer nå enn før. I utgangspunkter er jo den minste lille forpliktelse noe som er stress for meg. Har jeg lovet og fikse noe så angerer jeg etterpå, selv om det er en liten ting, for da er det noe jeg må prestere og jeg er redd for å svikte fordi jeg ikke orker.

Det som er rart er at jeg er mye bedre medisinert i år, enn i fjor, men jeg har ikke vært så dårlig siden før jeg begynte på medisin. Men det er nok kanskje det at jeg gjør litt mer vanlige ting, altså så enkelt som at jeg fast gjør lekser med barna og slikt. Det er faktisk noe som er slitsomt når man i utgangspunktet ikke har noe energi. På den annen side er jo slike ting med på å gi energi i forhold til at det er deilig å få til noe. (Selv om jeg nå de siste par ukene noen ganger nesten sovner )

Skulle ønske det var noe man "innbilte seg" for da vet jeg at jeg hadde vært mye bedre nå. Forteller meg selv hele tida at jeg bestemmer over mitt eget liv, så jeg bestemmer hvordan det skal være. Bare synd det ikke virker sånn. Har jo mang en gang blitt beskyldt for at man innbiller seg ting etc. Hadde jeg bare kunne gjøre det hadde jeg vært en effektiv person.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Faktisk føler jeg at jeg tåler stress litt mer nå enn før. I utgangspunkter er jo den minste lille forpliktelse noe som er stress for meg. Har jeg lovet og fikse noe så angerer jeg etterpå, selv om det er en liten ting, for da er det noe jeg må prestere og jeg er redd for å svikte fordi jeg ikke orker.

Det som er rart er at jeg er mye bedre medisinert i år, enn i fjor, men jeg har ikke vært så dårlig siden før jeg begynte på medisin. Men det er nok kanskje det at jeg gjør litt mer vanlige ting, altså så enkelt som at jeg fast gjør lekser med barna og slikt. Det er faktisk noe som er slitsomt når man i utgangspunktet ikke har noe energi. På den annen side er jo slike ting med på å gi energi i forhold til at det er deilig å få til noe. (Selv om jeg nå de siste par ukene noen ganger nesten sovner )

Skulle ønske det var noe man "innbilte seg" for da vet jeg at jeg hadde vært mye bedre nå. Forteller meg selv hele tida at jeg bestemmer over mitt eget liv, så jeg bestemmer hvordan det skal være. Bare synd det ikke virker sånn. Har jo mang en gang blitt beskyldt for at man innbiller seg ting etc. Hadde jeg bare kunne gjøre det hadde jeg vært en effektiv person.
    Jeg genkender alt dette... Der kan vel være forskellige årsager? Bestemme over det kan vi selvfølgelig ikke uanset

Men hvordan går det med b-vitaminerne, egentlig? Jeg har fundet ud af, at jeg skal ha ekstra Meget tydelig forskel i energi og hår, for eksempel.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

De er målt flere ganger, og skal se bra ut, men jeg har likevel tatt tilskudd tidligere. Er en stund siden nå, kan ikke skade og legge det til igjen. Jeg tok det ikke når jeg følte meg bedre for noen få måneder siden. Skal sies at jeg siste 10 årene, altså lenge før jeg har hatt medisiner etc. har følt at B-vitaminer hjelper. Så selv om prøvene mine der alltid er bra, så kan det nok være jeg trenger litt ekstra likevel.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, prøv det Det kan ikke skade, i hvert fald. Man kommer af med de b-vitaminer, man ikke har brug for.

Jeg er glad for de her: http://www.biosym.dk/index.php?optio...mid=24&lang=da
    og det er min mor også. Hun havde ellers opgivet sit hår ... og det samme havde jeg næsten. Men det går fremad

Jeg tager dog også biotin http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=311&bid=3 Den er stærk, der her. Man skal være opmærksom på, at biotin kan sænke blodsukkeret. Både godt og skidt, afhængigt hvordan man ellers har det ... Min mor bruger denne: http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=312&bid=5 Jeg turde ikke købe den stærke til hende, for hun har nogle gange lidt lavt blodsukker.

Og jeg tager ekstra b-12: http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=85&tid=&bid= (der er også folsyre i, tager dem kun tre-fire gange om ugen)

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg er glad for de her: http://www.biosym.dk/index.php?optio...mid=24&lang=da
    og det er min mor også. Hun havde ellers opgivet sit hår ... og det samme havde jeg næsten. Men det går fremad
    Tenk om jeg kunne fått tilbake litt hår. Har mistet hår siste 4 årene, men det stoppen de siste månedene før det ble verre igjen nå. Har aldri fått noe tilbake etter jeg begynte å miste. Så om det kunne stoppe, og kanskje tom. gi litt hår tilbake, hadde det vært fantastisk!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Det er utroligt, så meget det betyder for livskvaliteten at ha hår og ikke-hår de rigtige steder, synes jeg. Og det er jo også tit en indikation på, hvordan det står til i resten af kroppen ...

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hypnose? Noen med erfaring?
    Av marge i forumet Alternativ behandling
    Svar: 6
    Siste melding: 30-03-11, 12:44
  2. Noen med erfaring av behandling av T3?
    Av facefakts i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 23-10-09, 18:57
  3. Dårligere verdier tross økning av Levaksin
    Av Gitte i forumet Lavt stoffskifte
    Siste melding: 29-08-07, 20:01
  4. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Siste melding: 01-09-06, 11:34
  5. Noen som har erfaring med akupunktur?
    Av Ida i forumet Alternativ behandling
    Svar: 18
    Siste melding: 21-04-06, 19:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn