Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Aug 2011
    Meldinger
    1

Standard Hva betyr svarene??

Er ny her, men har skjønt at man må finne ut litt selv når det gjelder stoffskifte... Jeg lurer egentlig på hva prøvene mine sier?? Prøver tatt i februar i år, da gikk jeg på 100 microgram levaxin

TSH - 1,0
    FT4 - 16,3

Legen mente jeg skulle prøve å trappe ned og være uten medisin litt, fordi jeg visstnok lå i grenseland da jeg begynte. Begynte å trappe ned i slutten av mai og er nå nede i 25 microgram levaxin.

Prøvene var nå:

TSH - 1,9
    FT4 - 12,1
    FT3 - 4,1

Føler meg helt elendig, men kan jeg relatere det til stoffskifte? Har i nedtrappingsperioden vært veldig mye kvalm og også kastet opp endel. Har også mange andre sympt. som utmattet, vondt i leddene m.m.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: Hva betyr svarene??

Hei, og velkommen! Du har nok rett i at det lønner seg å vite noe om denne sykdommen selv, mange av oss har erfart det.

Det mangler litt opplysninger for å kunne gi deg et ordentlig svar. Fint om du for eksempel kan sette inn referanseområdene for blodprøvene dine. Har du tidligere tatt blodprøven Anti-TPO, for å finne ut om du har antistoffer mot egen skjoldbruskkjertel? Det forteller om det er den autoimmune varianten av lavt stoffskifte du har.

Sa legen noe mer om hvorfor han ville at du skulle trappe ned på levaxin? Legen til datteren min mener at en autoimmun thyreoiditt kan gå tilbake av seg selv, slik at at man kan tas av medisinene igjen. Det er mulig det er slik legen din har tenkt - men det virker ikke som om det er tilfelle hos deg, ettersom du har fått flere symptomer etter nedtrapping.

Legen bør nok få vite at du har blitt dårligere når dosen med Levaxin har blitt satt ned, hvis du ikke har fortalt det allerede?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hva betyr svarene??

De fleste av oss tror jeg har et sted på skalaen til disse tallene hvor vi fungerer optimalt. Jeg vet ikke om det er noe alle leger vet. Kanskje må du ha en høyere FT4 for å ha det bra? Du bør også ta prøver av mineraler og vitaminer som D3 og B12. Mange med lavt stoffskifte kan ha dårlig opptak i tarm, og trenger tilskudd av enkelte vitaminer eller mineraler for å ha det bra
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Er disse svarene bra eller dårlige?
    Av ktmsport i forumet Blodprøver
    Svar: 25
    Siste melding: 15-12-12, 11:38
  2. Hva betyr blodprøven?
    Av Elbeth i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 05-07-11, 13:43
  3. Kortisol i salvia. Kan noen se på disse svarene
    Av missmulatto i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-04-11, 12:52
  4. Hva betyr for høy T3?
    Av Samina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 05-09-09, 22:51
  5. T3, T4 - TSH - Hva betyr de?
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 26-08-06, 21:27

Bokmerker

Regler for innlegg