Sitat Opprinnelig skrevet av NoraH Vis post
Leste også for en stund siden en artikkel der det sto at over 50 % av de som startet på lavkarbokur faktisk gikk opp i vekt. Har en anelse om at mange av disse har gått på samme bommert som meg.
Det var altså ikke din bommert, NoraH . Din læge kunne have spurgt dig fra starten, hvordan du spiser og vejlede dig i overensstemmelse derved. Men ellers jo, du (og usikker ) har ret i, at lavkarbo (mis)forstås ofte som 0 kulhydrater.

Det ved jeg nogen praktiserer, men ikke uden lange forberedelsestider med langsom omlægning til mindre og mindre af alt andet end animalsk protein og det som kan plukkes.... Kan ikke huske hvad diæten hedder... "Stenalder" måske?

Jeg selv spiser ingen hurtige kulhydrater undtagen... kartofler. De kan være kolde eller varme, men altid kogt med skræl. Det mærker jeg intet (skidt) til, men et søndagsrundstykke eller et par småkager sender mig på toilettet flere gange om dagen den efterfølgende uge og på disse dage skal jeg have 1/4 grain mere thyroxin + ½ ekstra binyrekstrakt-tablet. Ellers er jeg halv-sløv hele dagen. Bare et rundstykke? Ja. Så hormonerne bliver påvirket, selv om det ikke nødvendigvis viser sig så ekstremt hos andre, som hos mig.

Det med karbomad, overvægt osv. har jeg forsøgt mig med at beskrive her For mig var det en øjenåbner.