Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Varm
-
15-06-07, 15:44 #1
Varm
Hei
Jeg vet det er vanlig å fryse når man har lavt stoffskifte. Men kan man også føle varmebølger? Jeg får noen ganger svake varmebølger. Det kan jo også være alderen.
-
15-06-07, 18:38 #2
vanlig ja....
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
15-06-07, 23:01 #3
Jeg fikk lavt stoffskifte i forbindelse med overgangsalder, og har aldri vært frossen (som man skal være ved lavt stoffskifte)... Har hatt mye hete-tokter og vært varm... Så ingen regel uten unntak!
-
16-06-07, 00:00 #4
Jeg har både hete slag og frysetokter. Alt etter som. Er 35 og ikke i overgangsalderen ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
16-06-07, 00:23 #5
Har vi noen dokumentasjon på dette med at noen av oss med lavt stoffskifte også kan plages av varme?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
16-06-07, 00:53 #6
Kan ikke huske om jeg har noe på det. Me, har ikke også du TRAS Stina? Kan det i så fall ha med at vi egentlig skulle ha diagnosen Graves Hypothyreose?? En tanke..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
16-06-07, 01:56 #7
Jo, littegrann TRAS - litt over normalen.
Men de siste dagene så har jeg tenkt litt på at jeg for mange år siden først fikk Neo-Mercazole når jeg gikk og sa at jeg trodde jeg hadde noe galt med stoffskiftet (fikk først Neo etter prøver selvsagt). Og hva gir de egentlig for det (vet jo at det er mot for høyt stoffskifte) - er det alltid antistoffer inne i bildet da - altså f.eks. TRAS?
Og så ei venninne med flere episoder med høyt stoffskifte, hun vet ikke engang hva slags type sykdom hun har hatt, men hun fikk da også Neo-Mercazole. Hun fryser også forferdelig, men hun tåler sola ganske godt ja.
Er det ikke en omvendt verden vi lever i? Jeg og andre med lavt stoffskifte tåler ikke varme, og noen med høyt stoffskifte nyter sola?
Men DU er en luring du, Anne Ma ;) for jeg har også tenkt på om det er selve antistoffene (da tenkte jeg på Anti-TPO og andre jeg har) som gjør at jeg ikke tåler sola. For de med Lupus tåler ikke sol, i alle fall en del av dem. Og hvilke andre? Jo, i alle fall de i overgangsalderen - ja, nå er da ikke det antistoffer normalt, men så hormoner da i alle fall. JO! Der var det: MS-pasienter tåler heller ikke for mye varme, i alle fall ikke noen av dem, og jeg lærte jo for ikke så lenge siden at også MS er en autoimmun sykdom, altså antistoffer.
ME gidder jeg ikke tenke på nå, for det er det likevel ingen løsning på. Jeg "vet" jeg har ME, men hvorfor? Det er viktigere, ettersom ME ikke er en egen sykdom (i alle fall i de fleste tilfellene, tror jeg), men en tilstand man kommer inn i pga andre belastningsfaktorer. Og da vet jeg jo i mitt tilfelle at det er relatert til stoffskiftet og de andre tingene og er en evt ytterligere konsekvens/ringvirkning av dette.
Nææi - hormoner og antistoffer - det er nok derfor vi ikke tåler varmen...
Joda, Graves Hypotyreose, sikkert ;) ;) ;) (Ha'kke peiling, men det høres komplisert nok ut
)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
16-06-07, 02:19 #8
Jeg husker jeg ikke tålte varmen som tenåring, men hadde ikke de problemene som lite barn så vidt jeg vet. Men fra fjortisalderen har jeg fått heteslag for et godt ord. Jeg liker hverken varmen eller alt lyset. Hvorfor er nok en umulig gåte for oss å løse er jeg redd, men tenker på det gjør vi jo.
Hilsen Anne Ma
-
16-06-07, 07:05 #9
Innlegget kom 2 ganger....
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-06-07, 07:22 #10
Det visste jeg ikke! Jeg hadde en tante som døde av MS i en alder av 47 år gmmel, født i 1951 og død i 1998. Hun hadde da vært lenket til rullestol og fullstendig hjelpeløs i årevis av disse årene. Den eneste lindringen var å reise til syden for å få varme i kroppen....Barna hennes har ingen minner om en frisk mor. De er henholdsvis 28 og 31 år nå. Tragiske skjebner. Hun var fullstendig avhengig av varme. Så vi er alle forskjellige....Ingen fasit mao...
Opprinnelig skrevet av Stina
Varme var hennes lindring, og de reiste mye....til sydligere breddegrader. Sammen med MS-foreningen. Hvert eneste år fra hun ble syk...og det lindret.....
Litt "off topic",men jeg har sett det på nært hold i år etter år...• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Varm i kroppen, kalde hender
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 16-03-08, 16:48 -
Normale prøver - men mange symptomer, bl.a. varm hals ...
Av Tily i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 06-08-07, 22:36 -
Varm!!
Av Ruth Mari i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-03-07, 12:14 -
gått fra å være kjempe svett og varm til å få frysetokter
Av rikke i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 30-12-06, 09:02 -
Armour-oppstart og varm kropp, overdose eller underdose?
Av baremei i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 17-09-06, 20:57
Svar med sitat
Bokmerker