Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post

Jeg er Jethro Tull-fan, jeg. Og Metallica. Metallica (mest) for de rasende dagene, JT for... alt.
Det kan jeg godt forstå... selv kom jeg aldrig over albumet Stand Up. Hvad metal angår, er jeg ikke så avanceret. Hænger fortsat fast i Royal Hunt, selv om de har kostet mig flere fartbøder....

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Også må jeg bare dele at spinetten i "Aphrodithe's child" får meg til å tenke på denne
https://www.youtube.com/watch?v=jtstIaOWPTY
Ja, det var en film baseret på brødrene Grimms eventyret om ulven og de syv små gedekid, jeg læste om og forgæves ventede på at den blev vist i Danmark, så vi kunne hygge os ned at se den sammen, min søn jeg. Minsandten om den ikke kan ses i fuld længde (1:22:17) på YouTube, endda med norske undertekster. Jeg vil lokke min lille dreng på 39 år til at se den på smart-tv i aften. Hellere sent end aldrig. Tak.

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Ta deg en god pause, Anisa, og gjør noe hyggelig for deg selv! Klem til deg
Tak Bettie og seshat Det virker.

I dag bliver det Ella Fitzgerald's gamle indspilninger fra 1950-erne. Jeg var ikke mere end 5-6 år da jeg hørte Cole Porter's klassiker I love Paris sunget af hende, og da jeg nogle år senere hørte nogen sige "at synge er at leve", kunne jeg sagtens forstå følelsen. Sikken stemme....

Ellers er Google's veje uransagelige... Mens jeg fredeligt leder efter flere Ella Fitzgerald's sange, kommer jeg lige pludselig forbi en sang fra 1987 Ella, Elle L'a der er et tribut til hende, sunget af anden sanger jeg husker fra gamle dage - France Gall.

I 1962 var jeg 10 år, mens France Gall var 15 og allerede debuterede med sine første indspilninger, i studiet hos sin far, der også skrev sange for andre kunstnere, bl.a. for Edith Piaf og Charles Aznavour... så det bliver deres sange jeg vil lytte til i morgen.

Rigtig god weekend