Side 7 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 81
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Kanskje har jeg ME?

Gå til fastlegen. Der følges seg opp med alle blodprøver.

Hos den omtalte legen ble jeg egentlig bedt om å slutte på medisiner, fordi jeg ikke hadde lavt stoffskifte. Det til tross for at jeg hadde med meg prøvesvar som viste at jeg hadde det. Så jeg anbefaler fastlege i steden.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Såpass ja... Han tror ikke på at mine plager skyldes stoffskiftet heller, men fikk overtalt han til å prøve Liothyronin. Merker ingen forskjell... Tragisk at det finnes så useriøse "spesialister"!! Han burde nesten vært meldt inn...

Mitt problem er at fastlegen ikke har peiling. Han sier han har hatt haugevis med stoffskiftepasienter opp gjennom årene, og han har aldri hørt om at noen ikke har effekt av Levaxin på formen... Jeg har byttet fastlege to ganger i år (og fikk kjeft for at jeg "shopper" leger), og kan ikke bytte flere ganger i år. Har bestilt time på Heggeli i september, men vet ikke helt om jeg skal ta meg råd til det. Hvor kan man ellers få hjelp, når hverken fastlege eller "spesialist" har peiling?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Du sa du bare skulle ha sjekket det? Så blodprøver og prøve svar kan du vel ta hos fastlegen? Men så ville jeg bytta lege om du finner en som kan noe. Jeg har gjort det, og det er mye bedre.

Og så er det mange her inne som gir gode råd om hvilke leger man bør gå til for å få hjelp utover fastlegen.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Fastlegen kan se på blodprøvene, så det er greit. Synes bare det er så tragisk at fastlegene og "spesialisten(e)" har så lite greie på stoffskifte. Har spurt fire leger om hva jeg kan gjøre med kostholdet, og alle har svart at man ikke trenger å tenke på kostholdet så lenge man tar Levaxin. Det er synd, når man leser om så mange som er blitt bedre ved å legge om kostholdet. Det er også synd at man skal være nødt til gå til privat lege for å få hjelp til det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg er ikke uenig i det. Jeg har selv slitt i systemet og vært stempla både som psykisk syk og noe bortimot hypokonder før jeg bytta lege og endelig fikk hjelp.

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Så bra du fikk hjelp til slutt da! Hva slags lege fikk du hjelp av? Fastlege? Spesialist? Privat?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Cathy Vis post
    Så bra du fikk hjelp til slutt da! Hva slags lege fikk du hjelp av? Fastlege? Spesialist? Privat?
    Nye fastlegen min. Har vært hos to endokrinologer (både privat og offentlig), og begge mener det er ME eller ME i tillegg til stoffskifte. Men fastlegen min er heldigvis enig med meg, så nå prøver vi å justere medisiner. Hjelper ikke det skal jeg forsøke videre ett annet sted.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Hos den omtalte legen ble jeg egentlig bedt om å slutte på medisiner, fordi jeg ikke hadde lavt stoffskifte. Det til tross for at jeg hadde med meg prøvesvar som viste at jeg hadde det. Så jeg anbefaler fastlege i steden.
    Jeg synes jeg har hørt flere historier om endokrinologer som mener at stoffskiftepasienter ikke har stoffskifte. Vi blir nesten rettsløse i et slikt system, gjør vi kke? det er skremmende det du sier, Qa. Godt du ikke lyttet til denne legen!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    76

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Nye fastlegen min. Har vært hos to endokrinologer (både privat og offentlig), og begge mener det er ME eller ME i tillegg til stoffskifte. Men fastlegen min er heldigvis enig med meg, så nå prøver vi å justere medisiner. Hjelper ikke det skal jeg forsøke videre ett annet sted.
    Godt du har funnet en fastlege som hører på deg. Ikke alle er like heldige.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg synes jeg har hørt flere historier om endokrinologer som mener at stoffskiftepasienter ikke har stoffskifte. Vi blir nesten rettsløse i et slikt system, gjør vi kke? det er skremmende det du sier, Qa. Godt du ikke lyttet til denne legen!
    Ja, faktisk. Jeg mister mer og mer troen på leger. I hvertfall når de kommer med påstander (som f.eks. ME) uten å ha sjekket både ditt og datt grundig først!

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    36
    Meldinger
    100

Hvor kan man da gå for å få bedre utredning med prøver( som f.eks binyrer) ? Kan jo være noen uhumsketer som ligger på lur, som ikke har blitt plukket opp av standardtestene. Bare fordi en annen forklaring ikke er funnet, betyr ikke at den ikke eksisterer. Siden det ikke går an å påvise ME, men heller ha det som en eksklusjonsdiagnose, vil det alltid være usikkerhet. Det er jo vi som må leve med det....lenge.

Side 7 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?
    Av Sonja Midtlien i forumet D-vitamin
    Svar: 6
    Siste melding: 15-07-10, 06:51
  2. Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
    Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 9
    Siste melding: 06-05-10, 22:25
  3. Funnet kul - kanskje opereres!
    Av Gulsol i forumet Operasjonssalen
    Svar: 2
    Siste melding: 16-04-09, 12:41
  4. Kanskje bokplaner om overvekt
    Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 17
    Siste melding: 05-05-06, 17:41

Søkeord for denne tråden