Viser søkeresultater 21 til 30 av 32
Tråd: imponert!
-
03-03-10, 13:13 #21
Sv: Resept på naturlig thyroid
Hei usikker!
Jeg anbefaler "Thyroid" fra produsenten ERFA canada inc.
Her er registreringsfritak-skjemaet som legen din må fylle ut:
http://www.legemiddelsiden.no/skjema...ingsskjema.htm
Etter at legen din har fylt ut skjemaet, kan du ta det med på apoteket å bestille medisinen din. Sannsynligvis får du medisinen ganske raskt, iallefall hvis den ligger på lageret i Oslo. Jeg betalte ca 1100,- kr for 500 tabletter (60 mg styrke) på apotek 1 for en uke siden.Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
03-03-10, 14:34 #22
1600 kr for 125 mg på Apotek 1. De kan sikkert deles, da blir det rimeligere enn å kjøpe 60 mg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-03-10, 21:46 #23
-
03-03-10, 22:18 #24
-
04-03-10, 12:48 #25
Scarlett...
JA!!!
Det er noen der også som ikke kjenner til annet enn syntetisk tyroksin, men jeg fikk iallfall(via kjente), og ble ikke sjekka her hjemme!!
Mener det er flere inne her som har fått sendt med kjente "THYROID-S" hjem etter ferietur dit!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-03-10, 12:50 #26
Det er lov å ta med medisiner for 3mnd. bruk inn i landet.
Det er jo litt vanskelig å si hvor mye et dagsbehov er, men 500Grain skulle være innenfor, kanskje 1000Grain også.
Så har jeg lest her at noen skrev at man måtte gå veien om en Thailandsk lege for å få kjøpt det der, men det var visst uproblematisk.
Thyroid-S er USP.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-03-10, 16:31 #27
-
04-03-10, 16:57 #28
Ps, jeg ringte til ett apotek i Charlottenberg i Sverige nå, for å spørre om de kunne skaffe Erfa Thyroid dit. Man ville jo da ha sparet inn kursforskjellen. Man skal kunne få løse ut norske resepter i Sverige har jeg hørt. Men jeg fikk beskjed om at de ikke kunne skaffe det ved Svenske apotek, det var litt rart...
-
04-03-10, 17:46 #29
Thyroid-S er et handelsnavn for et produkt laget av USP-godkjent råstoff.
Måten de får ut hormonene på av krisekjertler, er å frysetørre vekk alt annet enn hormonene. (som man lager Nescafe)
Da sitter de igjen med et pulver. Dette pulveret stiller USP produksjonskraf til for å godkjenne.
USP er et kvalitetsmerke kan en si.
http://www.usp.org/• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-03-10, 18:40 #30
Uregistrerte preparater som Thyroid får du ikke på resept i Sverige, jeg har sjekket tidligere med Hydrocortisontabletter. Vanlige resepter tror jeg du kan løse inn i hele Europa.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Svar med sitat

Bokmerker