Hej alle!
Jeg er så glad for at jeg har fundet dette forum. Og hvor jeg dog håber på lidt hjælp og gode råd.
Sagen er den at jeg er en 41 årig kvinde fra Danmark. Fik diagnosen Fibromyalgi da jeg var 19 år gammel. Var meget syg, smerter konstant, utrolig træt og sløv - forsøgte at tage en uddannelse, men kroppen ville slet ikke.
For et par år siden hørte jeg om Dr. John Lowe, fra USA, der havde faktisk helbredt fibromyalgi med den rette kombination af T3 og T4. Jeg kontaktede dem men de har ikke licens til at sende medicin uden for USA.
Jeg kontaktede samtidig min egen læge som sagde han aldrig havde hørt om denne type medicinering før, men han ved hvor slem min sygdom er og har været, så han gav mig lov til på egen hånd at eksperimentere med Eltroxin (hvilket er totalt uhørt at læger gør i Danmark, så tusind tak til ham )Ret hurtigt fik jeg det meget bedre med Eltroxin, men jeg lå også på omkring 300 mcg pr. dag. Min læge var chokeret over den store mængde, men han kunne jo se resultatet - jeg havde det mærkbart bedre.
Desværre er det kun i perioder jeg har det godt - og ifølge min læge sker der det at jeg ikke altid selv kan omdanne T4 til T3, og i de perioder hvor jeg ikke kan har jeg det ligeså slemt som før. Jeg havde så læst om T3, at man kan søge den danske sundhedsstyrelse om dispensation til at få det, men jeg kunne overhovedet ikke komme i betragtning, til trods for at jeg fik tilkendt førtidspension som 26-årig, og har anmodet den kommune jeg bor i flere gange om at komme i job-træning, men de skønner jeg er alt for syg!, og med det rette medicin er der i det mindste en større chance for at jeg kan blive så rask at jeg kan tjene mine egne penge. Men det vil den danske sundhedsstyrelse ikke engang overveje.
Min læge tilskyndede mig så til på egen hånd at skaffe T3 - via nettet. Men det kan jeg ikke. Køber jeg fra USA kan jeg være sikker på at blive stoppet i tolden og få en bøde. Jeg kan købe i Europa uden at risikere at blive stoppet, men de steder jeg har fundet, f.eks. i England, sender ikke til Danmark.
HVAD GØR JEG??? Undskyld jeg råber men jeg er ved at blive desperat. I denne periode har jeg det virkelig dårligt, og der er så mange ting jeg gerne vil lave og være aktiv, og det eneste jeg har kræfter til er at ligge på min sofa og se tv - ikke lige det liv jeg havde drømt om. Måske ville det være lettere at affinde sig med hvis jeg vidste der intet var at gøre, men når jeg nu ved at T3 er lige udenfor min dør, bare jeg kunne trække i de rette tråde, ja, så føler jeg mig desperat og låst fast.

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?? Jeg vil blive så glad og taknemmelig.

mange venlige hilsner Karina fra Danmark