Jeg trænger virkelig til at tænke på noget andet et stykke tid...

Som tingene udvikler sig for tiden - i denne vores hypo-verden, syge mennesker fyldt med angst, frygt for fremtiden, målløshed i hypo-samfundet i Danmark, og i Norge - hører jeg om hver eneste dag... lægestandens og lægestanden-styrede offentlige sundhedsmyndigheder... lægestandens aktuelle klapjagt på syge stofskiftepatienter, og klapjagt på de få læger som bryder sig om os.

Det har jeg SÅ ondt af, ondt helt ind i benmarven, og trænger virkelig til at samle kræfter før jeg igen kan fokusere på min og andres hypo-verden igen. Om det bliver en pause weekenden over, eller hele ugen, ved jeg ikke. Det vil vise sig efterhånden som jeg bruger tiden på at tænke på noget helt andet, som bliver...

....sangere og sange jeg ellers begyndte at glemme efter Woodstock, og som i dag er ukendte for de fleste, tror jeg. Det ville undre mig meget, hvis nogen af dem som er født efter 1970 kender til de gamle sange.

Jeg selv er ellers til alt mellem Led Zeppelin og Kitaro, Vangelis og Jarre.... At tænke på den "romantiske" græske sanger Demis Roussos synes at være udelukket fra dette, så helt anderledes selskab, men hver sin musik, i hver sin tid, fortjener hver sin respekt - blev tanken da jeg hørte at han døde d. 25. januar i år....

Første gang jeg hørte om, og lyttede til Demis Roussos var sidst i 1960-erne, da han var med i Aphrodite's Child, et progressivt rock-band, med Vangelis på tangenterne. Der er intet "hansi-hinterseer-for-ældre-damer-agtigt" (med alt respekt for både Hansi og ældre damer) over Demis Roussos, uanset det ellers tydelige, romantiske spor i hans senere repertoire.

.... og så begyndte flere af de gamle navne dukke op igen, et efter et.... som Salvatore Adamo... Er der mon nogen i Skandinavien, som endnu ved hvem var Salvatore Adamo? Det er, i hvert fald hans sange, særlig sangen om sne (Tombe la neige), der har udløst store beslutninger, da jeg var 15 år.

Tombe la neige - The snow is falling

Der er mange flere sangere og deres sange, jeg har lyttet til da jeg var teenager og ung, og som jeg vil igen lytte til den kommende uge... indtil jeg har samlet ny energi til at magte konfronteres med Det Skandinaviske Hypothyreose Helvede igen.

Opdateres... vi "ses"