Hei.

Jeg opererte bort skoldbruskkjertelen for 2 1/2 uke siden. Da var blodprøvene mine som følger (brukte da ikke medisiner):

Fri T4: 12.6 (ref: 11.0 - 23.0) Forrige gang var den 14.0
TSH: 1.4 (ref: 0.3 - 5.0) Forrige gang var den 0.90
TPO 265

Jeg fikk lavt stoffskifte ved graviditet. Det vil si jeg har blitt holdt øye med siden 1995 pga mulig struma, men da jeg ble gravid med førstemann (dvs jente ) i 1999 begynte prøvene å vise at noe var galt... Men det er altså først nå i november 2006 at jeg har begynt på medisiner (125 mikrogram Levaxin). Jeg har hatt en autoimun tilstand og stått på med jobb og full pakke hele tiden, selv om jeg ikke har følt meg i særlig slag. Man venner seg til det utrolige...

Følte meg igrunnen ganske ok etter operasjonen, men nå er jeg så trøtt at jeg nesten sovner stående... Likevel sliter jeg med å få sove på kvelden... Hm... Andre rare symptomer er at jeg er svimmel og ør, og har vondt i hodet. Må legge til at jeg går på Kalsium og D-vitaminer pga at Kalsiumnivået falt etter operasjonen, men dette gikk opp igjen til akseptabel grense (2.03), men jeg skulle fortsette med Kalsium til neste kontroll om en uke).

Er dette en reaksjon på at det lageret kroppen hadde fra før nå er tømt og at jeg ikke får nok via Levaxinen? Tar 125 mikrogram Levaxin pr dag. Skal til ny sjekk om en uke, så det blir spennende å se hva prøvene sier da.

Vet dere om dette er en normal reaksjon?