Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
Jeg vil tage D3/K2, Calcium og Magnesium og ingen medicin mod knogleskørhed.

Mælkeprodukter er jeg også blevet i tvivl om er ok?
Å - Cirkeline ..håper du orker å se en video til

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
Sjekk ut denne uhyre interessante videoen av en lege i Canada, som har kommet frem til noe jeg aldri før har hørt noen si.. At folk flest har for MYE kalsium, at kalsium bla er årsaken til HYPOTYREOSE (TYPE 2), og mange andre helseplager.

Websiden til legen er:
http://www.calciumlie.net/

At blodprøver kan vise seg å være "mer og mer uåplitelige" er ingen overraskelse. Vi trenger nye målemetoder. Og vi trenger å gjøre de målemetodene som eksisterer utenom blodprøver, ALMENKJENT. Det er utrolig skremmende å tenke på at vi alle, og da mener jeg nesten 100% av oss, er hjernevaskede siden dag 1 vi kommer til jorden - Det alle tror på, er det som er sant. Eller? Nei, på tide å høre på hva minoritetene har å si. De vil også forbause oss når vi finner ut hvor mange som egentlig ikke tror på/hører på/vil følge "normalen" innenfor lege/helseskolen. En dag kommer vi alle til å gå på Armour, folkens. Og en dag blir det kanskje også kjent at kalsium, nei det er noe vi egentlig ikke skal ha, og at vi tok feil før i tiden.

En ting er at jeg lærer mer og mer ang. stoffskiftet, en annen ting er at jeg innser mer og mer hvordan ting henger sammen. Ikke bare med helsen vår, men også hvordan ting fungerer i verden. Hvor lettpåvirkelige folk er.

Jeg tror jeg trenger Armour snart...

Og, jeg får mer og mer lyst til å bli lege, så jeg kan hjelpe folk. Folk som er i lignende situasjon som meg, og andre, som er veldig syke, men som ikke får hjelp noe sted.
Ansia har også skrevet om melk. Hvis jeg ikke husker helt feil så bør du iallefall styre unna melk som er homogenisert.
Homogenisering foregår ved en slags sentrifugering av melken:
fettpartiklene i melka blir "slått" til så små dråper at de trenger igjennom tarmveggene og går rett i blodet

Røros meieri har en økologisk melk som Anisa har anbefalt - sjekk bakpå kartongene på andre økologiske varianter,
for det er ikke selvsagt at de dropper homogeniseringen selv om produktet er økologisk.