Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Jeg har knapt noen blødning og opplever ikke særlig pms eller noe annet som er stressende for binyrene. Spør gjerne hvis det er noe konkret du lurer på som jeg ikke har nevnt.
Hadde du mye blødninger til å begynne med?

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
Åhhhh, skjønner alt for godt hva du mener! Var på hyttetur i helgen og gamlemor satt for det meste inne mens andre tok løpeturer og gikk lange turer....
Ja, er det ikke frustrerende? I hvertfall later det til at jeg har masse motivasjon.. Var i mye bedre form i helgen da jeg stressdoserte ved å smøre med hc krem. Så det var gode dager; fikk vasket til jul på soverommet, og gått tur. Men jeg har startet med å sove så dårlig på natt, så det er vanskelig å addressere trettheten på dagtid hele tiden. Dette frustrerer meg veldig, for jeg mener det er veldig viktig å få god nattesøvn for å bli bedre.. Men fastlegen ville ikke skrive ut sovemedisiner selvsagt (melatonin); han mente jeg burde rydde opp ift. søvnhygiene.. Søvnhygiene?? Og så mente han at jeg selvsagt ikke fikk sove når jeg er overdosert.. Jeg sover ikke mye på dagtid akkurat.. Kjedelig at du fikk virusinfeksjon BeritM, håper du er bedre i dag.

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
For meg har cerazette gjort PMS til historie. Ingen mens (vanlig bivirkning hos rundt 20% av brukerne) bare litt utflod en gang i blant, intet østrogen ("fetekur for meg") og forøvrig ingen bivirkninger jeg har vært i stand til å kjenne.
Jeg hadde stort sett en malaysier hver måned (i Malaysia har kvinnene visstnok "lov" til én sykedag i månede på grunn av "kvinnetrøbbel") før jeg startet på disse og diverse bivirkninger av andre p-piller med østrogen i. Cerazette inneholder ikke østrogen, og regnes til minipillene, men har "slingringsmonn" på 12 timer, i motsetning til andre minipiller.

Har du menstruasjon med disse? Og er den evt mindre?