-
Sv: Enda et nybegynner spørsmål... Gunnda
Det er ikke lett gunnda.
For å finne ut om jeg er over- eller under -dosert ser jeg på flere målinger jeg tar selv. Hvilepuls om morgenen - ortografisk hjertetest - morgentemperatur.
Jeg har gjort dette leeeenge og har notater fra før 2000 med grafiske fremstillinger på Pc.
Selv dette gir (meg iallfal) ikke noe entydig - det viktigste er nok å snakke litt med seg selv, og av og til kan noe av dataene hjelpe til.
For å nevne det at jeg, aritmofil som jeg er, også har blodprøvedata fra enda lenger tilbake. Det har heller ikke kunnet vise meg dosen min.
TSH blir null på langt lavere doser enn jeg har brukt - til nå iallfall.
Og fT4 varierer etter høyvekta på Moss uten noen sammenheng med hverken dose eller hvordan jeg føler meg.
Det gjør at det bare er tull for meg å ta de vanligst tilbudte blodprøver.
I høyden kan de vise meg at det er langt på viddene, det har det gjort flere ganger - uten at jeg har kunnet samtykke i det.
De fleste ganger viser de jo at alt er perfekt.........
Jeg står tilbake med å variere dosen til minimum ubehag, og det trenger jeg ikke blodprøver til å forvirre meg i å finne ut.
Jeg har ikke forsøkt Thyroid-S, som for meg fremstår som beste aspekt - altså uten at det er forsøkt.
Basert på det underlige jeg selv er iferd med å oppleve akkurat nå, altså uten at jeg har noen erfaring med hvordan det vil ende, vil jeg kunne tenke meg at du har vært igjennom en høydosert periode som har satt fart i saker som det har vært lite fart i. Det har krevd en viss dyttekraft - og nå trenger du ikke så høy kraft lenger ? Du er kommet til toppen av bakken og vidre bortover er det flatt ?
Følg din følelse av at dosen er for høy, sett den ned uten å ha skruppler i så henseende - og vent på resultatet.
Hopp gjerne over en dag også.
Jeg har gått suksessivt ned fra 250mg og brukt 125mg i en uke nå.
Merkelig er det.
-
Kjære Gunnda!kram1
Det er ikke rent lite du har vært i gjennom. Jeg syns det er en skam hvordan du er blitt behandlet, men jammen har du tatt skjeen i egen hånd.. Jeg syns du virker som en veldig fornuftig og handlekraftig dame xx9, og jeg håper du har "steder" du kan finne den styrken du trenger! hjertflag1
Ja, dette er vanskelig.. Men ikke gi deg!! xx4
Har du forresten målt natrium og kalium verdiene dine nylig?
-
Kjære, Gunndaxx4
Fint å "prate" med deg igjen. Det å ikke ha blitt bedre på disse 7 månedene må sikkert være skuffende. Og jeg vet jo du er veldig tålmodig. Du fortjener mer enn andre jeg kjenner å få framgang og få livet ditt tilbake. hjertflag1
Jeg tenker at med så slitne binyrer som du har (for du har nok mer problemer med binyrene enn mange andre her inne?), så trengs det kanskje mer enn hc. Hc gir binyrebarken ro. Men kanskje trenger du noe som kan bidra til å hjelpe den til å bygge seg opp igjen? Hva tror du om pregnenolone eller eventuelt 7-keto?
For jeg tror at du (i likhet med meg?) har den største utfordringen i forhold til binyrer. Vanskelig å få stoffskiftet bra med binyrer som er så slappe... Det er nå mine tanker.
Kanskje kunne du dristet deg til en time hos en lege og fått sjekket status på mineraler og vitaminer etc. for å se om det er noe du kan justere der?
Krysser fingrene for deg!
God klem fra meg! kram1
-
Hei Gunnda! kram1
Synd at du ikke føler fremgang på sju måneder. Men kanskje tar det lang tid når det har vart lenge? Jeg tenker sånn selv. Jeg tror jeg har hatt lave kortisolnivåer mange ganger gjennom livet. Så vender man seg til at alt er lavt, det er det normale. Til det kræsjer.
Om søvn: Jeg har hatt søvnproblemer minst siden jeg var tjue år, husker jeg som student vandret søvnløs rundt i Oslos gater. Søvnen tok lang tid å ordne, men den ser ut til å være på rett vei nå. Men når vi sliter med hormoner og er på felgen, må vi ha mye og god søvn! Det er helt basalt! Bruker du noe for å hjelpe deg på rett vei? Som melatonin, Trypthophan (5-HTP) eller den gammeldagse allergimedisinen Vallergan som gjør deg trøtt, og hjelper deg å sove uten å gi deg avhengighet? Siden du er tom for andre hormoner kan det hende at melatonin er lurt å bruke som søvnhjelp. Å spise fisk eller annen mat med mye tryptophan som kveldmåltid er også lurt.
Jeg merker etter opp- og nedturer siste måneder at det å ha riktig dose er vesentlig. Passe mye av alt. I det siste gikk jeg på for lave doser med thyroid og levaxin, og så gradvis går jeg gjennom en personlighetsforandring, i stedet for å være blid og glad, blir jeg mutt, i stedet for å gyve løs på ting og se det som en utfordring blir jeg matt over alle berg som tårner se gopp, og unnlater å gjøre noe. Men det virker jo som om du er ganske god der da:D
Det eneste jeg tenker på, er et kapittel i boka til Jefferies om "Safe use of cortisol", hvor han setter to personer på fysiologisk dose hc. Men de trenger 30 mg, ikke 20 mg, for å fungere, og han ser at det er nødvendig å gå over det som er "rikitg" for at de skal ha det bra. Kan det være slik for deg? Plager du deg selv med for lav dose, burde du ekperimentere med å øke hc dosen litt for å se om det hjelper? Ellers synes jeg Rufus hadde gode innspill.
jeg vil så gjerne høre at det går mye, mye bedre med degkys1 kaer1
-
Hei Gunnda,
det var leit å lese at formen din ikke er bedre. Jeg vil bare si at jeg synes du er en kjempetøff dame som har tatt skjeen i egen hånd, og har tatt over styringen selv. Må slutte meg til det som sies om at hvis noen virkelig fortjener fremgang, så er det akkurat deg.
hjerte1
-
Dere, tusen takk for input.
For litt over en uke siden begynte jeg med Pregnolone...tar 12,5 mg/dgl, men får vel øke etterhvert?!
Tør ikke ta mer enn en ting om gangen, ellers mister jeg styringa på evnt. hva som virker.
Fortsatt går jeg kun på 2 grain, og syns det er merkelig...(har hatt antistoff i mange år, og flere år siden kjertelen min var kraftig atroert).
Jeg er god og varm på hender og føtter....generelt varm(som flere inne her er).
Hva kommer det av mon tro...var det slik vi egentlig VAR, men har glemt det?!
Atter en gang...takk for råd og omtake....det" returneres"!!!
-
Pregnolone-dosen din er fin til du kjenner at det går greit. Ellers kan man ta mer jo eldre man er. Vanlig dose når man kommer noe opp i alder er opp til 50mg daglig. (Økende dose med alderen fordi egenproduksjonen faller fra midten av 20årene og utover.)
Håper at det hjelper deg.
-
Takk....da venter jeg litt og øker til 25mg i første omgang....alderen tilsier jo 50mg+++!!!
Jeg har påvist verdier under min.ref.område når det gjelder DHEA, så håper å hente noe der ...bør kjenne noe til jul!!
Kanskje det kan hjelpe på søvn også, for lav DHEA i seg selv kan gjøre at en ikke vil sovne om kvelden, og der er jeg...
Tross varmen - har jeg( for meg) hypotegn også..nevropatien kommer spes. intenst under foteblad og i handflater, det tykke slimet,hæshet og trykket i halsen er tilbake, et spes. trykk i det ene øret m.m...alt tegn hos meg tidligere, med Levaxin, på lav fT4(og derav lav fT3), så må vel krype til ett eller annet for å ta blodprøver....bare for å se...til nyttår, kanskje....kanskje en vakker dag!! Kanskje jeg bør øke Thyroiddosen med 0,5 grain, 30mg?!
Ellers tar jeg mye vitaminer og mineraler, og kostholdet er teoretisk bra!!
Hvis noen tar fremdeles...hvor mye Ashwanghanda tar dere pr dag?
-
Ja, det høres jo ut som du bør øke noe på thyroiddosen hvis de klassiske hyposignalene er kommet tilbake... Det er pussig med denne varmen, den er jo liksom der den selv om en er hypo virker det som på meg hvertfall.. Det med pregnenolone virker veldig lurt syns jeg, og jeg har tenkt at det kanskje er lurt å trappe langsomt opp slik at iikke kroppen får "hormonsjokk"og starter opp å tulle med å miste hår og greier? Jeg er jo 31 år, men er oppe i 40mg pregnenolone.. Men jeg har visstnok en genfeil :roll:som gjør at jeg ligger under og i nederste referanse ift. kolesterol som jo pregnenolone lages fra. Jeg vet ikke hvor mye dette har preget eller preger meg altså, men jeg har nå valgt å "gi på litt". Og det virker som kroppen nyttegjør seg det mer og mer for hver dag. Så pregnenolone anbefaler hvertfall jeg varmt :D.
God natt!
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Takk....da venter jeg litt og øker til 25mg i første omgang....alderen tilsier jo 50mg+++!!!
Jeg har påvist verdier under min.ref.område når det gjelder DHEA, så håper å hente noe der ...bør kjenne noe til jul!!
Kanskje det kan hjelpe på søvn også, for lav DHEA i seg selv kan gjøre at en ikke vil sovne om kvelden, og der er jeg...
Tross varmen - har jeg( for meg) hypotegn også..nevropatien kommer spes. intenst under foteblad og i handflater, det tykke slimet,hæshet og trykket i halsen er tilbake, et spes. trykk i det ene øret m.m...alt tegn hos meg tidligere, med Levaxin, på lav fT4(og derav lav fT3), så må vel krype til ett eller annet for å ta blodprøver....bare for å se...til nyttår, kanskje....kanskje en vakker dag!! Kanskje jeg bør øke Thyroiddosen med 0,5 grain, 30mg?!
Ellers tar jeg mye vitaminer og mineraler, og kostholdet er teoretisk bra!!
Kjære Gunnda
Jeg kjenner veldig igjen symptomene du sliter med. Varmen er jeg ikke så sikker på vi har til felles, men jeg kan ha brennende varme hender og føtter som jeg mener henger sammen med nevropatien. Hvordan er det med hevelser hos deg? Skal du få bukt med nevropatien (som kommer av hypothyreosen) må du jobbe med både binyrer og thyroid. Anbefaler deg deg på det varmeste å prøve Barbasco plus. Ta kontakt med den norske nettbutikken per telefon og snakk med dem, siden jeg mener å huske at du er skeptisk i forhold til å oppgi personnr ditt. Vil bare understreke at jeg har en venninne som har abonnert i flere år uten å ha noe problemer med sitt personnr.
Alle gode ønsker om en bedre helse, Gunnda.kram1
-
Blondie....tusen takk.
Jeg skal bestille! kram1
Hevelser? De ble generelt bedre etter jeg begynte med Thyroid, men slipper ikke helt fri ....de hovne putene" under tærna",fingre, ankler skinnleggen, og broren min som har "argusøyne"(nyresyk) for vann i kroppen, kaster et blikk på meg og sier:"du har 4-5 kg med vann", stemmer med vektøkningen min....
Vi håper på framgang, og mister ikke motet!
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Blondie....tusen takk.
Jeg skal bestille! kram1
Hevelser? De ble generelt bedre etter jeg begynte med Thyroid, men slipper ikke helt fri ....de hovne putene" under tærna",fingre, ankler skinnleggen, og broren min som har "argusøyne"(nyresyk) for vann i kroppen, kaster et blikk på meg og sier:"du har 4-5 kg med vann", stemmer med vektøkningen min....
Vi håper på framgang, og mister ikke motet!
Kjenner igjen dette ja. Har du hatt noen effekt av pregnenolone i forhold til hevelsene dine?
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Jeg tar 2*450 mg. Ikke noe jeg merker noe til, da. Men satser på at det har en effekt likevel vink11
-
Hei Gunnda!
Jeg tar 3 kapsler a 450mg Ashwagandha daglig. Synes ikke jeg merker så mye heller, men det er vel slik (som Anisa skrev en gang) at man ville merket det om man sluttet. :wink:
Jeg har også begynt med pregnenolone, og etter det som stod om alder her i din tråd, så har jeg i dag økt til 20mg pr dag. Skal nok øke på ganske mye mer, høres det ut for :roll:
Lykke til med Barbasco plus. Jeg brukte det for mange år siden. Da gikk "reklamen" på at det var bra mot osteoporose. Kanskje en ide å begynne igjen? Skriv gjerne hvordan det går.
-
Pregnenolone....virkning?
Nei, jeg kjenner ikke noe enda, men regner med at det er for lav dose og for kort tid.
Da jeg begynte med kortison dengangen, gikk det over tre uker før jeg positivt kunne merke litt bedring.
Så jeg er sikkert av dem som reagerer tregt...aldri hatt problem med økning av tyroksin heller.
Må være treeg av meg!!gok1
(Ja,vi holder hverandre oppdaterte....savner "noen" inne her-at de kunne fortelle hvordan de har det...)
Tråden min er veldig sprikende, men jeg begynte i fortvilelse en gang, og hensikten er vel til slutt å kunne konkludere med at problemene er hormonrelaterte, og ikke de hersens reumatiske diagnosene de prøver å finne. Enn så lenge har de ikke klart det!!!
Håper at jeg vil høre dem si de ordene - en vakker dag!!
Og at jeg ble skyvd utfor stupet den dagen TSH fikk styre livet mitt, uten at jeg på det tidspunktet var klar over det selv.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Tråden min er veldig sprikende, men jeg begynte i fortvilelse en gang, og hensikten er vel til slutt å kunne konkludere med at problemene er hormonrelaterte, og ikke de hersens reumatiske diagnosene de prøver å finne. Enn så lenge har de ikke klart det!!!
Håper at jeg vil høre dem si de ordene - en vakker dag!!
Og at jeg ble skyvd utfor stupet den dagen TSH fikk styre livet mitt, uten at jeg på det tidspunktet var klar over det selv.
Skulle ønske at legene visste hvor mye vondt de gjør når de herser sånn med oss. Det var en eller annen som skrev tidligere i dag i en tråd, at legen sa at at alt (blodprøvene) var bra, og hun repliserte noe slikt som -vil du høre hvordan jeg virkelig har det- og legen heldigvis lyttet og forsto. Sitat etter hukommelsen. Mitt håp er at alle pasienter med ubalanse i skjoldbruskkjertelen blir så utdannet i egen sykdom at legene er nødt til å følge etter, lese og lære. Men jeg er redd det er langt frem.
Jeg håper at med alt du gjør nå, Gunnda, så vil kroppen din langsomt reise seg igjen. Vi må støtte hverandre i kunsten å være tålmodig. Men når jeg merker litt bedring, blir utålmodigheten grenseløs! Stor klem til deg kram1
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Skulle ønske at legene visste hvor mye vondt de gjør når de herser sånn med oss. Det var en eller annen som skrev tidligere i dag i en tråd, at legen sa at at alt (blodprøvene) var bra, og hun repliserte noe slikt som -vil du høre hvordan jeg virkelig har det- og legen heldigvis lyttet og forsto. Sitat etter hukommelsen. Mitt håp er at alle pasienter med ubalanse i skjoldbruskkjertelen blir så utdannet i egen sykdom at legene er nødt til å følge etter, lese og lære. Men jeg er redd det er langt frem.
Tror det er meg du siterer - og at legen forsto tror jeg dessverre er å ta hardt i, men kanskje han ble litt mer ydmyk ovenfor at mennesket i stolen er mer enn en gjennomsnittlig blodprøve.
https://www.stofskifteforum.dk/showp...5&postcount=42
Gunnda - jeg tror pregnenolone ikke gir noen "bråvirkning"... i den forstand at man brått blir bedre/noe slipper. Siden dette er mat til kroppens egne funksjoner så tar det nok tid.
Men forhåpentligvis kan du om en måned eller to "snu deg" og kanskje se at det har gått suksessivt, men nesten umerkelig bedre en stund? Jeg håper iallfall det. xx4
-
Hei....lenge siden sist.
Jeg har heller ikke fulgt med på forumet på en stund da jeg har vært/er innlagt på sykehus.
I kveld kom jeg hjem på permisjon....skal tilbake for å ta ny muskelbiopsi...den forrige var jo positiv, og jeg skulle vært tilbake for lenge siden.Positive funn på MR og ny biobsi som sagt.
Føler meg litt deppa, for har fått beskjed om muskelsykdom...men ikke navn før etter den nye biopsien, men selv regner jeg med "noe" autoimunt.
Så skjer altså det at jeg må bite i det sure eplet, og den røde tråden i denne tråden blir forandra fra min "overbevisning" om at alle mine plager har vært hormonelle.
Men jeg har sagt at jeg "legger meg flat" når andre objektive funn er der.
Så får vi vente å høre, men føler at begeret er fullt, men finner vel krefter.
Tenker ofte på dere!!
Gunnda.
-
Kjære Gunnda
Dette var ikke hyggelige nyheter. Det eneste som heg håper blir trøst for deg er at med en diagnose følger ofte en behandling som virker symptomlindrene. Ikke alltid det er så enkelt selvsagt, men jeg krysser fingrene for deg og tenker på deg. Skriv snart igjen da. Stor klem fra meg.
-
Kjære deg hjerte1
Ble veldig lei meg av å lese dette. Håper du får et endelig svar snart. I det minste synes jeg det er bra at noen tar deg på alvor nå, forhåpentligvis ikke mer hypokonderprat. Men håper de også tar på alvor alle sykdommene dine.
Hold oss oppdatert om du orker.
Har tenkt mye på deg kaer1
-
*Klem* og en til sånn at det blir over 10 tegn.. *Klem*
-
Oj, dette var trist. Kanskje har du begge deler, både en muskelsykdom og lave kortisolverdier mm?
Håper du klarer å holde motet oppe, selv om dette sikkert føles som å vandre hundre mil tilbake. Jeg tror du er et veldig sterkt menneske. vink11
Tenker på deg, Gunnda. Du har gitt så mye til meg, gjennom hele tiden jeg har slitt og skrevet her på forummet. kys1
-
Du skal vite at det er mange som tenker på deg også Gunnda.
Trist å få slik beskjed selv om ikke alle prøver er analyserte.
Føler og håper Gunnda.
-
Sikken redelighed, Gunnda. Man siger at det er gudernes respekt for os der byder dem at udsætte os for prøvelser de mener vi har styrke til at bære. Jeg ville ønske guderne respekterede dig og os andre - lidt mindre.
Kære Gunnda hjerte1 Der er ikke gået en dag siden "dengang" uden at du var i mine tanker. Sjældent "møder" man et menneske, der trods sygdom og pinsler - alligevel kan favne andre mennesker - som du gør. Du gør mine tanker bedre og varmere, end de ville have været uden dig i denne verden. God bedring Gunnda og tusind klemmer til din vidunderlige søn, der fandt os til dig. hjerte1
-
Ja, dette var virkelig vondt å høre.... Verden er ikke det spor rettferdig; noen turer f.eks fram uten tanke for andre og seiler glatt gjennom livet, mens du som tenker på andre og hjelper andre når du selv har det vondt, skal behøve å oppleve dette her..:sad: Jeg håper den andre prøven din er negativ!! hjerte1hjerte1
-
Kære Gunnda hjerte1
Så trist at læse. Jeg håber inderligt, du slipper med skrækken!
Mange klem og tanker fra Nielsigne
-
Tusen takk for at dere finskram1....jeg skal tenke på hver enkelt av dere når jeg ligger under kniven til mandag,virkelig!!
Ingen glemt, men ANISA!!!!!hjerte1
Dere syns sikkert at dette høres ut som syting, men er så redd for at jeg snart ikke har mere krefter.(er ingen ungfole lenger!!)
Brukte 15 år på å komme meg noenlunde etter en bilulykke, det var jo årsaken til at det aldri slo meg at jeg kunne være syk...derfor var jo stoffskifteverdiene mine over alle støvleskaft, og så fikk jeg iallfall lilleslem med den binyretrafikken(positivt svar på spyttprøver, og akkurat på nederste ref. i serum..DHEA var jo under både i spytt og serum...så du har så rett,så rett Ruth, selvfølgelig er de med på lasset, MEN muskelproblemene mine hører altså til en annen familie. Hun hørtes ikke så lystig ut sykepleieren som tok fatt i meg, men kunne ikke si noe, da legen hadde gått av vakt, men nå er de i kontakt med Rikshospitalet.
Blondie...du har så rett..med medisinering håper jeg på symptomlindring, og så får en ta en dag om gangen..
Tusen takk til der ALLE kram1
Moralen er...dess mer en har å hanske med, er det farlig bruke det som kamuflasje..og tro at "alt" hører hjemme i en kjent sekk.
Vær obs på det dere og, hvis noe dukker opp!!!
-
Så vondt å høre at du har fått enda mere å handskes med. Og det høres absolutt ikke ut som syting når du skriver at du er redd for at du ikke skal ha flere krefter igjen.
Og så at du opp i alt dette har tanke på oss andre. Du er et godt menneske, Gunnda! hjerte1
Lykke til, Gunnda. Det blir mange som tenker på deg framover.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Moralen er...dess mer en har å hanske med, er det farlig bruke det som kamuflasje..og tro at "alt" hører hjemme i en kjent sekk.
Vær obs på det dere og, hvis noe dukker opp!!!
Klogt med denne morale. Vi er formentlig mange her, der har den erfaring, men man har jo ingen garanti for ikke at opleve det igen. Man må virkelig være på vagt over for dette.
Kære Gunnda, jeg forstår godt, du er bange. Det ville jeg også være. Og så er det ret og slet uretfærdigt, at du skal igennem dette.
Tænker på dig hjerte1
-
Det er av og til som om ting ingen ende vil ta :sad: Føler med deg og håper alt det traurige snart vil byttes ut med noen glimt av lys Gunnda kram1
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
Tusen takk for at dere finskram1....jeg skal tenke på hver enkelt av dere når jeg ligger under kniven til mandag,virkelig!!
Ingen glemt, men ANISA!!!!!hjerte1
Gunnda, forskning viser at beroligende musikk kan senke stresshormoner. Spør på sykehuset om de for eksempel har musikk til utlån.
Musicure.com har laget musikk med tanke på syke mennsker.musicahumana.com bedriver forskning på dette emnet. jeg vil tro at skehuset har denne musikken. jeg har to cd' er fra serien, de er fine som avspenningsmusikk. dette å plugge deg til denne musikken, eller få den via en lydpute, vil hjelpe kroppen til å spenne av før operasjon.
Lykke til, jeg tenker på deg Gunnda hjertflag1
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gunnda
MEN muskelproblemene mine hører altså til en annen familie. Hun hørtes ikke så lystig ut sykepleieren som tok fatt i meg, men kunne ikke si noe, da legen hadde gått av vakt, men nå er de i kontakt med Rikshospitalet.
Facts About Inflammatory Myopathies (Myositis). Dermatomyositis (DM), Polymyositis (PM) & Inclusion-Body Myositis (IBM) Virker mere "behandlingsvenlige" end en "løbsk" hypothyreose, ser det ud til, men det bedste ville være slet ikke at have det "skidt". Dermatomyositis (DM) og Polymyositis (PM) angriber mest kvinder. Jeg kan ikke lade være med at tænke (frygte) at det er lægernes hovedløse ordre om at reducere medicinen i 2007 pga. lavt TSH, der kan have trigget kroppens antistoffer mod muskelmassen.
Krydser fingre for dig hele mandag, Gunnda kaer1 Og håber du kommer snart hjem fra hospitalet. kaer1
-
Anisa kram1...dette høres logisk ut.
Så lenge det er åndedrag i meg ,holder jeg fast på at jeg ble syk/sikkert flere områder, etter jeg ble med. ned, og det kom akutt--6 uker senere, og jeg har da hele tiden regna med at da hadde jeg ikke mere å hente fra den gamle/høye dosen min....Kroppen sa stopp.....
De skal få en del spørsmål fra meg ved neste legetime....men redd de ikke vet....alle i dette systemet er jo TSH-tro(sykehus).
-
Kjære dere, godt nytt år alle sammen!!
Det er stille herfra..har gått rett i kjelleren...
Jeg fikk omgangssyken i jula og sliter med "noe i bringa(brystet)".
Det er fire år siden jeg ble binyresyk, og håpet vel at kroppen kunne klare NOE på egenhand, stressdoserte derfor ikke...og du, og du.
Nå føler jeg meg som et egg der all innmat er blåst ut, rast 3 kg på få dager, og går rundt som i narkose.
Hvor dum går det an å bli.
Ikke eksempel til etterfølgelse.
Den lite hyggelige brenninga i musklene er intens.....
Året går seg vel til!!!
kram1
(Venter fortsatt på svar fra biopsien...skulle ta 6-8 uker, så noen uker til...)
-
Så fint å høre fra deg, Gunnda!
Så mye du skal tåle....
Jeg håper du stressdoserer nå?
kram1kys1kaer1vink11
Tenker på deg hjertflag1
-
Hei Gunnda
Synd å høre at formen ikke er på topp og gjett om jeg kjenner meg igjen når det gjelder å stole på at binyrene skal "klare litt selv". Man vil jo liksom ikke ta mer medisiner enn man må, og derfor blir det slik. Men det blir ikke alltid slik vi håper og tror. Jeg krysser fingrene for at du har satt i gang stressdosering nå og at formen din blir i rask bedring.kram1
-
STRESSDOSERING ?
Ja...jeg har gått opp til 40mg, men tar bestandig noen dager før jeg merker bedring av doseøkning av HC også.....mulig jeg må høyere....får se...nå er jeg mer død enn levende....
-
Hei Gunnda! kram1
Noen tanker:
Jeg vil kanskje tro at du naturlig nok må ha mere kortisol enn andre med binyresvikt fordi:
Du trenger kortison for å dempe betennelsen i musklene dine; får du ikke nok blir du raskt dårlig. Du trenger også kortison pga binyrene dine. Og når du i tillegg har noe "oppatpå" dette, trenger du enda mer...
Føler med deg Gunnda...kaer1
-
Kære Gunnda
Jeg ved ikke så meget om dette men vil bare ønske dig god bedring hjertflag1
Klem
hjerte1 Nielsigne
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa