Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Standard Hvordan holder i varmen i disse kolde tider?

Jeg fryser så meget bare der er under 0 grader. Endu være hvis det blæser. Jeg bliver stiv i hele kroppen og kan dårlig gå. Men TSH ligger også på 15.

Kan det overhovedet hjælpe med varmt tøj, når kroppen ikke varmer som den skal?

Men hvad har I på udendørs? Jeg har ikke meget krafter til at dyrke sport udendørs, så jeg tænker bare på at gå en tur uden at fryse.

Jeg har læst meget om Islandsk uld sweatere, men de klør på halsen, vejer meget og koster fra 1500kr. Jeg troede det var meget tæt strikket, men jeg kunne se igennem dem.
    Er der forskel på uld fra Island, Norge, Færøerne - det ser ud til at der er noget specialt ved uld fra de lande.
    Det skulle være meget korthåret indeni, men langhåret udvendig og vandafvisende. Hvis jeg skal have sådan noget så vil jeg nok bruge det under min jakke.
    Jeg har lige købt en dunjakke. Den er godt nok varm. Jeg kan måske nøjes med en T-shirt nedenunder Men så koldt og blæsende er det hellere ikke idag.

Eller er f.eks undertøj af de moderne fleece og microfleece bedre end uld?

Mvh Adam
    Sist endret av Rogi; 18-01-10 kl 21:44
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Standard Sv: Hvordan holder i varmen i disse kolde tider?

Vel, for å si det sånn: Fleece er det som brukes av polfarere. Hvis det kan brukes av dem i minus 50 så kan vel du bruke det og...ull holder ikke så bra som fleece, men det fungerer veldig bra det og, for all del. Fleece tørker raskere enn ull og er mye mykere mot huden og klør ikke. Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Nå rotet jeg til første innlegget mitt fordi jeg skulle legge ved denne linken, men jeg anbefalte altså ull innerst ute i kulden. Huff! Jeg skulle redigere og så ble alt borte...

Jeg skrev at jeg kan ikke unnvære ull når jeg er ute i kulden og trener.

Og så en morsom liten sak. Håper du tar det sporty!

http://www.dagbladet.no/2009/03/26/n.../nato/5463051/
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Jeg bruker undertøysett i en blanding av ull og silke. På overkroppen har jeg utenpå trøyen en hettejakke eller fleecejakke/genser og så dunjakke. Nedentil har jeg skibukser. Forede snørestøvler, lue og vanter. Har det så godt og varmt inni der og det selv i 28 minus som det her har vært på det kaldeste

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Mange tak.

Jeg tænkte nok at I har mere forstand på varmt tøj længere nordpå

Jo, jeg har taget det sporty
    Men om det er uld undertøj eller kunststoff står der ikke noget om.
    Jeg kan bedre lide Armour end Eltroxin, så jeg er mere til uld.

Er det for meget at købe Helly Hansens undertøj?
    http://www.hh-netsale.com/group.asp?group=26

Der er 2 lag:
    the unique hollow lifa® T3™ (Thermic Tube Technology™) that insulates and allows for superior evacuation of moisture. The other one features super fine merino wool with zero itch-factor for added warmth.

Mvh Adam
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Ikke så godt å gi råd her Rogi. Helly Hansen er jo et anerkjent merke og har helt sikkert kvalitetsvarer. Jeg har regntøy i Helly Hansen, som jeg har hatt i 30 år. Så slitesterke er de nok iallefall.

Når det gjelder ullundertøy bruker jeg produkter fra Janus, merinoull. Lignende denne:

http://netthandel.norhand.no/main.as...tno=83.432-790

Truse i ull er også behagelig hvis du ikke har jakke som går nedover baken. Bare et tips. Eller lange ullundertøy-bukser da.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Mange tak Yvette.

Jeg kan ikke finde lignende produkter i DK. Janus findes men kun for børn.
    Jeg kan prøve at bestile fra Norge, men skal lige overveje Helly Hansen. Der er ikke så stor forskel i prisen og halvdelen er også lavet af det samme type uld. Jeg har også haft en HH regnjakke i 10 år og den ser som ny ud og jeg har hellere aldrig haft en bedre regnjakke.

Mvh Adam

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Jeg har vært på Spar Kjøp av alle ting og kjøp meg mange sett i micro fleece,
    de er deilige å bruke inne også,
    her vi bor nå er det vanskelig å holde varmen inne også, målte temperaturen på kjøkkengulvet når det var kuldeperiode og det var minus 2,4.
    Sokker med ull og duntøfler,
    de dressene og dette på bena har gjort til at jeg har holdt varmen(gleder meg til nytt hus med vannvarme i alle gulv) Ute er varmedress et must og da holder man varmen selv når det er på det kaldeste, godt i halsen og hendene er viktig og månestøvler(hette det forrige gang det var moderne) Når jeg skal se ordentlig ut har jeg investert i et par vester (lange) i pels,deilig under kåpe eller jakke og man blir ordentlig innvarm, koster litt men på nyåret er det en del salg, uerstattelig, da pelskåper har jeg kvittet meg med det blir for tungt å slitsomt.
    Viktig å finne løsninger så man ikke kler seg til ubevegelighet.
    Katter er også kjekke dyr,
    hva er vel bedre enn å legge en katt over anklene når man er innkald og stiv???
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Ja her må forfengeligheten vike om dagene Adam, ingen høye støvletter eller trange klær. Varmt, stort og godt er tingen

Helly Hansen har jeg et sett av, men det gjør ikke nytten nå om dagen, da det av kunstfiber og med tanke på å transportere svette ved trening. Men det gjør den jobben, så min erfaring med HH er god. Jeg har også en en annen treningsjakke fra dem som fungerer bra og har holdt seg godt.

Kjøper du noen HH i ull er det sikkert fine saker og jeg er sikker på at du vil holde deg varm og god på disse kalde vinterdager.

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Tak

Jeg har bestilt på nettet og fået HH undertøj. Det er godt nok lækkerier, og varmt, men desvære har jeg valgt medium og det er for lille, så det skal byttes. Det udvider sig hellere ikke så meget og da jeg har lidt større læg og lår muskler og samtidig er ikke så langbenet, bliver det svært at få de lange underbukser på. Men jeg beholder overtøjet.

Nu har jeg været i over 5 forskellige forretninger med tøj og de har ikke merinould. Det er enten bomuld, noget de kalder nyuld eller noget kunststoff.
    Men HH skulle være en blanding af merino og noget andet.
    Er merinould en Norsk opfindelse:-)

Mvh Adam

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Holder det ikke alltid bare med Levaxin, eller?
    Av Caroline i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 12-12-09, 15:16
  2. Han holder koken ennå...
    Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 08-08-09, 11:54
  3. Hvor holder Leif Ims til?
    Av atv i forumet Hos legen
    Svar: 3
    Siste melding: 27-01-08, 20:33
  4. Kan disse prøvene indikere noe?
    Av Stina i forumet Blodprøver