Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: Noka Dietten

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    23

Standard Noka Dietten

Kan jeg ta den? har lavt stoffskifte
    TSH var på 170. Legen hadde fått sjokk når hun så blodprøven for så lavt hadde hun aldri sett, så hun hadde ringt sykehuset.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Trodde ikke noen pulver kurer var bra for oss for det senker jo stoffskiftet, slik at kroppen tror den er i hungersnød siden det plutselig blir så mye mindre kalorier.

Det er kanskje noen her som vet dette bedre enn meg.

Ellers er Noka en av de velsmakende pulverkurene syns jeg.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    23

Standard

takk for svar. jeg skrev mail til dem og hørte
    dette fikk jeg til svar

Det er slik at Lovverket (Forvaltes av Mattilsynet) legger enkelte føringer når det gjelder produktmerking og opplysninger i brosjyremateriell. I tillegg til allergimerking, skal det gis et generelt råd om at en diett ikke bør brukes som eneste ernæring av barn, ungdom, eldre, gravide og ammende, eller ved spiseforstyrrelser og ved forstyrrelser i metabolismen (stoffskiftet). Dette er altså en veiledning til etterretning for dem som kommer inn under noen av nevnte kategorier, da en diett i utgangspunktet kun bør benyttes av "friske" personer! Men - eneste gruppen som ikke skal bruke NOKA, er dem med melkeproteinallergi (ekte melkeallergi), i og med at dietten skal blandes med melk! De andre gruppene kan utmerket godt benytte dietten, uten at det vil virke forstyrrende i forhold til tilstanden.

Visse reseptpliktige legemidler kan påvirke eller påvirkes av samtidig behandling med Levaxin. Dette gjelder blant annet digitalisglykosider som brukes ved hjertesykdommer, visse kolesterolsenkende midler som kolestyramin og kolestipol, polystyrensulfonat som brukes ved behandling av forhøyede kaliumverdier i blod (hyperkalemi) og blodfortynnende midler som Marevan. NOKA er ikke et legemiddel, men et næringsmiddel, helt uten stoffer som vil ha noen kontraindikasjoner i forhold til Levaxin

Det heter seg jo også at dersom man bruker både Levaxin og jerntilskudd, kalsiumprodukter eller midler mot halsbrann eller sure oppstøt (antacida), bør det gå minst to timer mellom inntak av disse preparatene og Levaxin, da Jern og levotyroksin danner uløselige komplekser in vitro. NOKA-Dietten inneholder både jern og kalsium, men dette kan ikke regnes som "jerntilskudd", da det kun gir det man normalt skal ha av inntak i løpet av dagen. Dermed trenger du ikke å ta mer hensyn til dette ved bruk av NOKA enn du eventuelt måtte gjøre når du spiser annen mat!

Atså: Du kan trygt bruke NOKA-dietten!
    TSH var på 170. Legen hadde fått sjokk når hun så blodprøven for så lavt hadde hun aldri sett, så hun hadde ringt sykehuset.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn