Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Tråd: Liothyroin

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard Liothyroin

Kan noen forklare litt om liothyroin.Kan det hjelpe på humøret og tempen i kroppen

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja.
    Men først må man prøve høy nok dose levaxin.
    En av grunnene er at vanlivis trenger man både ft4 og ft3 i øvre halvdel, og hvis man fremdeles roter rundt med lavt ft4 så pleier ikke mer t3 å hjelpe.
    men det fins noen unntak, noen trives med lavt ft4 og høyt ft3.

jeg ville sagt at man kan ofte se det på blodprøvene, at hvis ft4 er høyt men man føler seg fremdeles ikke ok så ser man på ft3, og hvis den er lav, er dat ganske opplagt at man kan prøve liothyronin.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

JA DET VIRKER , og etter veldig kort tid også, kun 7-8 dager så begynte alt sakte men sikkert å virke!!! og etter ca 2 mnd har jeg begynt å jobbe igjen i aktivt!!! alle hjerter gleder seg!!!

Og jeg har brukt Levaxin i 7 år og følt meg helt fin m det frem til november -05, da ble formen fryktelig på kort tid og jeg prøvde å selvmedisinere meg m å øke dosen uten att det hjalp( er selvfølgelig ikke å anbefale, men hverken jeg eller legen viste om Liothyroin eller Armorn før jeg leste om det i februar på dette forumet, så HJELPE MEG hvordan formen min hadde vært idag uten dette forumet )

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg kom til å tenke på at det ihverfall ikke står noe om dette i læreboka, bare i et nr av lgetidsskriftet (nr 9 fra 2002).

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Liothyroin = t3?

I boken Thyreoideasykdommer av Sylvi Aanderud og Trine Bjøro står det om kombinert behandling av t4 og t3. Synes det er merkelig at det ikke er nevnt i pensum siden det var så mye snakk om det i 2001-2002.

Det står at det ikke er gjort grundige kliniske studier som at kombinasjonsbehandlingen (2002). Kanskje det er blitt forkastet pga manglende studier, generell bedring hos pasientene av medisineringen?
    Mener å ha lest en artikkel om akkurat det at det blir bestridet at t3 har effekt nok til å anbefale behandling.. Har heller ikke sett nyere forskningsresultater fra norge etter dette. Det virker som Hegge var en på driver slik at det ble en liten storm før alt forsvant under teppet igjen..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er gjort noen studier i utlandet, og jeg har lest litt i et par, og de har underddosert pasientene ganske mye slik at effekten ikke ble positiv.
    men i danmark er det et prosjekt gående. Ligger på den danske forenings nettside.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Dettan e vel et unikt forum dere utrulig engasjement,perfekt i en slitsom tid.Angående bruken av liothyroin,går ut fra legen kan det der med dosering e det vanlig å gå litt ned på levaxindosen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. Jeg ble overmedisinert i starten, for legen min kan lite om Stoffskifte. Men nå bruker jeg en halv Liothyroin og 50mg Levaxin. Sliter m å få bort hjertebank, ellers føler jeg meg kjempebra!!!

Lykke til!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

thank you dere.skal ta opp det her med fastlege ved første anledning :twisted:

Lignende tråder

1. liothyroin?
    Av stina21 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 02-06-06, 14:52
  2. Hjertebank og liothyronin??
    Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 25-04-06, 22:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn