Side 5 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 112
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Natte svette...

Er det noen som opplever kraftig nattesvette når dere er under medesinert?

Dette er et spørsmål som jeg har fått fra ei jeg kjenner som også har hypothyreose. Hun lurer fælt på dette. Selv har jeg ikke det, men tenkte det ville være en fin ting å spørre dere der ute om dere har lignende erfaring
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Hei - litt lenger nede på siden har Vilde spurt om det samme - og jeg har svart; Henviser dit for enkelthetsskyld

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Har ikke fått det med meg.. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard Bare gråter

Nå føler jeg at kroppen ikke makter mer. :(
    Jeg er ubeskrivelig trett og kraftløs i kroppen. Min samboer jobber enormt mye pga ny jobb i en høy stilling og jeg kan ikke la mine problemer gå utover han nå.

Tårene kommer av ingenting, bare fordi jeg føler at nå er det rett før kroppen sier stopp og det føles rett og slett som at den vil falle i bakken.

Hvor lang tid må jeg gå før jeg kan ta nye blodprøver? Jeg reduserte jo sist med bare 25mikrogram og forstår ikke at det kan gi så mye utslag.

Har de siste dagene hatt småvondt i halsen og ørene, men ikke skikkelig halsbetennelse eller noe.

Jeg klarer ikke mer... kroppen sier stopp hvert øyeblikk... Jeg går på skole, ligger langt etter allerede ( tar noen siste fag på videregående og er 24 år ) fordi jeg har hatt anoreksi, PTSD og nå i det siste lavt stoffskifte. Så jeg er nødt til å gå på skolen. Utrolig nok klarer jeg det, men jeg sovner på bussen til og fra. Halvsover i friminuttene og har heldigvis bare 3 timer om dagen...

Men er rett og slett "redd" for at kroppen vil falle sammen på gata.

Unnskyld for all sytingen... får gå å legge meg på sofaen igjen...

*klem*

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

hvis du føler deg så ille, ville jeg ikke ventet. ring og få ny time hos legen på mandag si at du føler deg skikkelig syk, og for all del ikke la deg avspise med lykkepiller.

skriv opp alle symtomene dine og ta med dem til legen.

sender en klem også je...kanskje det hjelper litt...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Stakkars deg. :(

God bedring.

Ja, legg deg på sofa'en. Får du i deg nok næring da i alle fall? Godt vitamin- og mineraltilskudd? Magnesium? Og spiser regelmessig for å holde blodsukkeret mest mulig stabilt?

Ellers går det jo litt opp og ned for alle uansett hvor syk man er. Altså mener jeg at man kanskje er mer nedfor noen ganger enn andre.

Og så bare gråt du, det kan lette en hel del.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard

Tusen takk for gode ord.

Har heldigvis kommet meg vekk fra anoreksien og det føles herlig. Ikke tenker jeg på vekt lenger og føler jeg spiser variert og godt.
    Tar ikke vitaminer så kanskje bør jeg begynne med det.

Jeg har byttet lege ettersom jeg ikke likte den forrige legen min lenger. Han var kjempedyktig på psykisk helse, men etter at jeg fikk anoreksi så har alle mine fysiske plager vært psykisk. Og det orket jeg ikke lenger.

Har utrolig dårlig samvittighet overfor han at jeg byttet og ikke har jeg vært hos han nye legen. Min samboer har han og synes han er veldig flink. Han jobber i tillegg på søvnsenter så han jobber som fastlege mandag og tirsdag.

Jeg føler meg sånn til bry hvis jeg ringer og får en time på dagen. Spesielt siden jeg ikke har vært hos han før. Men jeg bestilte time en gang, som ikke hastet og da måtte jeg vente nesten en måned. Den avbestilte jeg til slutt.

Men tusen tusen takk for gode ord!

Klemmer hjelper alltid

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Kjære deg - sånn som dette kan du ikke ha det!

Gå til legen, og skriv gjerne ned på forhånd alt som plager deg og som du vil ta opp i timen (ta tiden, så du vet hvor mange minutter det tar å lese det). Så kan legen lese det du har skrevet i starten av timen, og du er trygg på at du har formidlet alt som er viktig for deg.

Du bør be om å få sjekket alle anemiprøver i tillegg til stoffskiftet; særlig B-vitaminer (B12, folsyre, MMA, homocystein), kalsiumstoffskiftet (ionisert kalsium, PTH, 25(OH)vitamin D), og jernlager (ferritin). Dersom du har for lite av noen av disse, kan det gi mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte.

Lykke til, og god bedring!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kjære Vilde

som mange andre her allerede har skrevet. Slik kan du ikke fortsette å ha det! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å bestille en hastetime. Faktisk har legene satt av tid til det i timebestillingene sine og kan ta i mot et visst antall pasienter som øyeblikkelig hjelp hver dag. Legevakten er også en mulighet.

Si akkurat hvordan du har det og at slik kan du ikke fortsette å ha det lengre. Det burde en hver lege forstå. Sørg for å få tatt de prøvene Kris foreslår og spør legen hvorfor han/hun tror du føler deg så dårlig.

Jeg syns heller ikke du skal hå dårlig samvittighet for at du har byttet lege. Det har jeg selv gjort. Vi betaler for å gå til legen, det er ikke gratis. Når vi ikke får den hjelpen vi ønsker/trenger så må vi ta ansvar for egen helse og bytte lege. Det blir som med alt annet om vi går til en frisør og ikke blir fornøyd ja da går vi ikke dit igjen eller? Nei vi finner en vi er fornøyd med. Det gjør vi jo med butikker o.l også. Så hvorfor ikke leger?

Ønsker deg all mulig lykke til

God bedring

Stor klem

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard

Tusen tusen takk for gode svar og oppmuntringer.

Har kjempeproblemer med å ta kontakt med lege. Spesielt en hastetime.

Men skal prøve å ringe i morgen. For jeg vet ikke hvordan det skal gå ellers... om jeg bare kunne komme innom i alle fall å ta blodprøver.

Tusen takk for at dere er her!

Klemmer tilbake

Side 5 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
    Av Vår i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 14
    Siste melding: 27-03-10, 07:44
  2. Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
    Av Marielle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-03-10, 10:08
  3. Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
    Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-08, 21:40
  4. Når får man komme til endolkrinolog?
    Av Hsn i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 19-02-07, 14:12
  5. Kan laft stoffskifte komme og gå?
    Av dolla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 10-01-07, 22:09

Bokmerker

Regler for innlegg