Viser søkeresultater 41 til 50 av 62
-
08-02-07, 17:54 #41
Det høres ut som om du holder på å bli hypo synes jeg... Det er bare på T4 og T3 tror jeg hvor man kan se hvordan Neo'en virker. De medisinene blir brukt for å hemme den stimmulerende TRAS'en du har. Og det er ikke mulig å teste om den er stimulerende eller blokkerende, så det kan være vanskelig å gjøre noe med. Jeg hadde blokkerende TRAS og fikk beskjed om at det plutselig kunne snu til stimulerende. Det kan hende det kan gå andre veien også..
Jeg er selv mye plaget med lignende ting. Deler av det ser ut til å høre sammen med at musklene mine har stivnet helt. Men ikke alt. Det med fingerne dine er nøyaktig likt slik jeg har det, og fysioterapi har ikke hjulpet på det! Men på dovne prikkete armer ser det ut til at fysioterapien gjør forandringer. Jeg følte alltid at jeg ble nummen / lammet i armene ved å ligge, men det er nesten borte etter 5 behandlingernå er det 2 t siden jeg sto opp og hendene mine er fortsatt dovne og pitrer, det er værst med midtre finger på begge hender.
Jeg har også begynt å ta B12. Jeg er ikke utenfor ref.området jeg heller. Sist vi målte lå jeg på 221 og nederste grense er 140. Har ikke merket noe til det enda, men jeg må vel gi det ei stund til før jeg kan felle en dom på temaet ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-02-07, 22:01 #42
hvordan vet du at DIN Tras er blokkerende?
Kan det hende jeg er slik som deg, at jeg har graves, men med blokkerende Tras?hvordan skal legen min finne ut dette?
ikke bli oppgitt over meg nå da, jeg vet jeg maser fælt, men det er bare her på forumet jeg kan få svar jeg kan skjønne.
Selv om jeg ikke skjønner dette med TrasJeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
08-02-07, 22:39 #43
Du plager meg ikke kan du vel skjønne.
TRAS er en forkortelse for TSH receptor antistoff. Dette antistoffet når det er stimulerende gjør at kjertelen over produserer T4 og får TSH'en til å bli lav.
Det at jeg vet at TRAS'en min er blokkerende er at de andre prøvene sier at jeg har lavt stoffskifte. Og dine prøver sier at du har høyt stoffskifte og der med stimulerende TRAS. Det er ikke mulig å gjøre noe med blokkkerende TRAS, mens ved stimulerende TRAS gir de Neo Mercazole. Så hvis legen har satt deg på Neo M, så vet du at TRAS'en er stimulerende. Neo M. hjelper på TRAS'en og der med på det høye stoffskiftet.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-02-07, 23:01 #44
Jeg reiste på laben og tok nye blodprøver imorges, skulle gjort det for ei uke siden, fordi jeg har legetime på mandag, men jeg utsetter alt mulig for tiden. så da er det bare å sjekke resultatene igjen på mandag med legen da.hun på laben sa prøvene var klare til mandag.
Det betyr jo at de kan gjøre det så kjapt, før har de sagt at det tar en uke.
Jeg har en sønn i tenårene.
Da jeg kom inn på rummet hans for å gi nattaklem sa han:mamma, jeg er veldig glad i deg og stolt av deg, du gjør ditt beste selv når du er syk, når lillesøstra mi maser osv.du lager mat og gjør noe for oss hele tiden, derfor er jeg stolt av deg.
Herregud..så heldig jeg er midt oppi alt dette. Jeg har en sønn som ser og tenker...jeg ble helt på gråten.
Det er slike ting som får meg til å holde ut og å gå videre.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
09-02-07, 22:10 #45
Så fin sønn du har.
Det kan sikkert variere litt fra sykehus til sykehus hvor fort de kan analysere prøvene. Der jeg går tar det 1 dag, ved andre sykehus vet jeg det kan ta noen dager.
-
21-02-07, 07:53 #46
Har fått svar på de nyeste prøvene mine nå,og er ganske fortvilet.
Tsh: 1,9
t-3 :4,3
t-4 : 19
Dette betyr etter legen og lab damen at jeg skal være FRISK.
Jeg har gått på Neo siden begynnelsen av desember,noe som bare gjorde meg sykere,da snakker jeg ikke om blodprøver men Symptomer.
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.jeg vet rett og slett ikke hva det er for noe med meg.
mine symptomer pr i dag er:
Utmattet, Trøtt;konsentrasjonsvansker, hukommelsesproblemer(korttidshukommelse)
Brain fog, tåler ikke stress, mange lyder samtidig, blir utslitt av ingenting,
problemer med hendene som sover og pitrer.apati.
Kjører mins mulig bil igjen, fordi hjernen min ikke registrerer og gir meg beskjed om å handle.jeg er ofte ikke tilstede,på en måte utenfor meg selv(vansklig å forklare dette riktig måte)
vektøkning(8 kg på 5 mnd) Fryser(bio-biloba hjelper litt på dette)
Tørr hud, hoven rundt øynene, væsking fra brystene, knusktørt hår.
Hjertebanket er mindre(positivt) har derfor tatt en pause fra betablokkere.
Hva skal jeg gjøre nå???????Håper noen har noen gode råd til meg.
Tør nesten ikke gå tilbake til legen min nå, han tror vel jeg er hypokonder fordi blodprøvene er slik de er.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
21-02-07, 09:09 #47
uff, føler med deg :(
tipper det ikke er noe trøst, men jeg kjenner meg igjen, det kunne vært meg du beskrev der :(
jeg er lav da, men.... har hatt en periode nå med større egenproduksjon og i de høye periodene har jeg følt meg merkbart bedre... men sånn kan man jo ikke gå. jeg hatte T3 på 33. da fikk legen min panikk
, men jeg hadde det bedre enn på mange år ( bortsett fra at hjertet nesten hoppet ut av brystet påp meg da
)
jeg vet ikke hvordan man behandler hypre, men som hypo har jeg fått vite at de fleste har det best med TSH i nedre referanseområde, aldså fra 0,2 - 1,0... din er på 1,9
Tsh har de siste årene ligget på < 0,03 _ 0,2 for min del, med legens velsignelse. hadde jeg ligget på 1,9 hadde jeg vært sengeliggende :(
hos oss hypoer er det ganske greitt å få lov, i samarbeid med legen å finne "rett dose". det er ikke likt for alle hvor vi bør ligge for å ha det så bra som mulig... vet ikke hvordan dette fungerer for dere som er hypre jeg?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
21-02-07, 15:52 #48
Takk for svar Lissa.
Tenkte jeg skulle skrive et brev til Balderklinikken.
Jeg greier ikke akseptere at livet mitt er slik, for jeg vil leve mens jeg lever.
Jeg har startet med papaya for snart 1 uke siden, får b 12 sprøyter, tar vitaminer og prøver å spise sunt..får litt kluss med spisegreia mi også fordi jeg får dårlig samvittighet over alt som ikke er grønnsaker.føler at jeg legger på meg av alt , jeg som altid har vært tynn og hatt høy forbrenning,har kunnet spist hva jeg har villet.
en eller annen her inne skrev til meg en gang at jeg skulle skrike til noen trær når jeg ble frustrert, he he.nå har jeg mest lyst til å sparke i trær.
Hva gjør dere andre her inne som har normale prøver, men er syke??Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
21-02-07, 20:49 #49
Bare en tanke: har du sjekket ut binyrene, ? Målt kortisol, prolaktin eller andre hormoner mm.
Se på Kris sine sider om stoffskifte og binyrer, mye nyttig å lese ;)Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
21-02-07, 23:49 #50
får trøst og masse tips som er verd å prøve ut her inne
Opprinnelig skrevet av sandra
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte i 3 år og har enda ikke landet på en dose som jeg føler er ok
Av Inga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 23Siste melding: 17-03-11, 12:06 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Kvalme som følge av oppstart på Levaxin?
Av vekten02 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 27-03-08, 12:58 -
Kjerringråd - for ting og tang :)
Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 12Siste melding: 10-04-07, 22:45 -
Å følge endokrinologens anbefaling, operere bort kjertelen...
Av MetteS i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 07-02-07, 19:27
Svar med sitat
Bokmerker