Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 110
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Men c-peptid har jeg ikke fått med meg, men det sto på hva jeg burde sørge for at ble tatt.
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9502
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk!

Og takk til dere andre også for tilbakemeldinger.

Jeg har lest så mye og alt virker så klart når man leser det, men så var det det med å huske alt etterpå da. Og i dag har jeg ikke hodet til å lese hele veien.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

C-peptid er en prøve man tar for å følge insulinresponsen.
    Den bør tolkes sammen med andre blodsukkerprøver. Sikkert også cortisol om dette er tema.
    http://www.unilabs.no/For-fagpersone...mi/C/C-peptid/

Jeg har ikke sett den tolket i forbindelse med hypothyreose, og finner lite om det. Fint om noen finner litt om det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Bør uansett egentlig sjekke i forhold til sliketing også, for jeg vet at jeg er utsatt for å få diabetes også. :( Min mors lege har sagt at vi bør sjekke oss relativt ofte.

Men det skal jeg ikke diskutere i morgen. Nå må jeg først finne ut hva han tenker, og hva jeg tenker og hvordan vi kommer videre. Og få tatt mange prøver slik at jeg finner ut om det er flere ting som ikke stemmer i kroppen min siden jeg jo ikke fungerer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

ja, kjenner du lusa på ganglaget er det lurt å stryke den med håra.
    Legen min tar mye hensyn til mine ønsker - har aldri sagt nei hvis det var en prøve jeg ønsket.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg har bare vært hos denne legen 2 ganger, så jeg vet ikke hva jeg skal tro foreløpig. Første gangen var han så hyggelig, og det var ikke ubehagelig å være hos legen.

Andre gangen hadde han fått over journalen min, og jeg er jo plassert i kategorien "psykisk syk med innbilte fysiske symptomer". Så da var han mer kort. Men da jeg snek inn spørsmål angående hårtap, tok han stoffskifteprøve uten at jeg spurte, og der var det jo treff. Nå har han forhåpentligvis forstått at jeg ikke inbiller meg ting, så da håper jeg han er hyggelig igjen.

Skal spørre om resultatene siste årene, for jeg har jo tatt opp dette med stoffskifte med den gamle legen. Har jo bedt om å få det sjekka flere ganger, og hver gang har det liksom vært bra.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Vet egentlig ikke helt hva jeg skal mene enda.

Jeg blir hørt, men ikke hørt på en måte. Da jeg fortalte at jeg var blitt mye dårligere etter jeg begynte på startdosen, så trodde han at han hadde oppdaget stoffskifte problemene mine tidlig! Jeg har jo kjent til dem i 14. år, men han ville liksom ikke høre på det.

Jeg er altså heldig fordi, dette sannsynlig er oppdaget helt i starten.

Men ellers så tar han det heldigvis på alvor da. Så dosen er økt på levaxin økes til 75 mikrogram for dagen pluss at jeg starter med jern. Ingen prøver tatt i dag, men skal tas om 1 mnd.

Så jeg velger å være litt avventende foreløpig. Han hadde i hvertfall allerde sjekket B12 og sånt sist. De var bra, bortsett fra tomt jernlager da.

Men så lenge han tror på det jeg forteller om hvordan jeg har det, så får vi ta det som et godt utgangspunkt.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg kjenner igjen det du skriver om å være merket psykisk, Qa. Jeg gikk på antidepresiva i ellve år. Og sluttet i våres da jeg via forumet her og andre steder på nettet forsto at dette handlet nok mye om at jeg ikke fikk T3. På egen hånd sluttet jeg med antidepressiva og begynte med Thyroid, og etter det har jeg ikke hatt noe følelse av å være depressiv, tvert i mot føler jeg livslysten flomme gjennom meg. Min gamle lege mente at depresjonen hadde "brent ut". Men han visste jo ikke noe om T3, denne legen da, som hadde underbehandlet meg i mange år.

Fortsett å undervise legen din du, det kan hende at noe går inn etterhvert!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Jeg stoler ikke et øyeblikk på at B12 var "bra". Kan du legge ut hva verdien var på?

Hvis du er på 250-300 ligger du i nedre grenseområde og de fleste leger mener det er helt ok. MEN DET ER DET IKKE! B12 skal helst ligge på over 1000 for at kroppen skal fungere optimalt. Og spesielt for oss er dette viktig da vi skal bygge opp en kropp som kanskje har slitt i flere tiår.

Sjekk ALLE vit/min, legg ut resultatene på forumet om du vil og få tilbakemeldinger. Og få ALLTID kopi av prøveresultatene!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Jeg stoler ikke et øyeblikk på at B12 var "bra". Kan du legge ut hva verdien var på?
    Jeg glemte å be om utskrift.

Jeg spurte om det med vitaminer og mineraler for det var vanlig at de ver litt i ubalanse, men det var han ikke enig i. Han hadde jo sjekket B12, folat og jern. Resten var visst ikke intressant.

Men jeg vil trå litt forsiktig nå i starten. Det er problematisk når man er stemplet som en som kun inbiller seg alt. Da blir man lett tatt for alt mulig rart. Man blir litt fanget, så da må jeg passe meg for å gå for hardt ut.

Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 125
    Siste melding: 13-10-10, 22:50
  2. Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
    Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av Borreliose
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:51
  3. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  4. Depresjon og lavt stoffskifte
    Av -diab- i forumet Depresjon
    Svar: 4
    Siste melding: 27-07-07, 00:10
  5. ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
    Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 13
    Siste melding: 26-12-06, 14:16

Bokmerker